Veokid

Kasutuskindluse ekspress Ameerika Ühendriikides

AMX-i asepresidendil Taylor White'il on mitu põhjust, miks valida just Volvo. Uus Uptime Center Põhja-Carolinas Greensboros säästab tema ettevõtte aega ja raha.
Alabama Motor Expressi veok
Pere-ettevõte Alabama Motor Express alustas 1980. aastatel kõigest käputäie veokitega. Tänaseks on see kasvanud hiigelsuureks ettevõtteks 310 töötaja ja 240 veokist koosneva veokipargiga.

AMX-i asepresidendil Taylor White'il on mitu põhjust, miks valida just Volvo. Üks nendest on Põhja-Carolinas Greensboros asuv uus Uptime Center, mis aitab säästa tema ettevõtte aega ja raha.

Pere-ettevõte Alabama Motor Express alustas 1980. aastatel kõigest käputäie veokitega. Tänaseks on väike äri kasvanud hiigelsuureks ettevõtteks 310 töötaja ja 240 veokist koosneva veokipargiga, millest 70% on Volvod. 

„Olen tegutsenud selles ettevõttes kogu oma elu,” räägib Taylor White, kes jagab Alabama Motor Expressi asepresidendi ametikohta oma venna Collins White'iga, „ning on olnud aegu, mil me olime 100 protsenti Volvo, ja aegu, mil me olime 40 protsenti Volvo. Kuid kui keegi peaks minult küsima kõige töökindlamat veokit, ütleksin kahtlemata, et kindlasti on see Volvo.”

Taylor White ütleb, et peale kaubamärgi kvaliteedi, on tal nüüd ka lisapõhjus Volvo valimiseks: uus 11 070 ruutmeetri suurune Uptime Center, mis paikneb Volvo peakorteris Greensboros Põhja-Carolinas, aitab AMX-is säästa aega ja raha ning parandab isegi veokijuhtide lojaalsust.

Nagu mis tahes suures autopargis, esineb ka AMX-i veokitel probleeme ning Taylor White ütleb, et ettevõte kasutab Uptime Centeri teenuseid. Üks hiljutine juhtum meenutas talle, kui palju ta toetub hooldusteenusele ning kui tähtsat rolli see mängib AMX-i toimingutes.

Veokijuht oli parajasti kaugveol, kui tema veok andis märku jõuülekande tõrkest, saates e-kirja kohe AMX-ile ja algatas juhtumi numbri Uptime Centeriga. Volvo Action Service'i esindaja määras kindlaks tema asukoha ja küsis lähimast esindusest vajalikku osa, kuid seda osa laos ei olnud ning selle saamiseks oleks kulunud terve nädal. Esindaja proovis uuesti ja leidis kõigest 10 miili kaugemal asuva esinduse, kelle laos oli vajalik osa olemas. Mõne tunni pärast sai juht teekonda jätkata.

„Me säästsime viis päeva seisakuaega. Uptime Centeri jaoks oli selle otsuse tegemine ja meie suunamine teise töökotta seotud minimaalse kuluga, kuid sellest oli väga palju kasu,” räägib Taylor White.

Mõned aastad tagasi võis mehaaniline probleem jätta veokijuhi tööst kõrvale päevadeks. Mitte ainult, et veos hilineb, vaid AMX peab kandma ka täiendavaid kulusid hotellitoa, remontide ja teiste veoste kaotuse tõttu.

Kui keegi peaks minult küsima kõige töökindlamat veokit, ütleksin kahtlemata, et kindlasti on see Volvo.”

Pealegi, kui tekib tööseisak, hakkavad veokijuhid oma pere toetamiseks otsima tööd mujalt, kuid AMX-i praegune veokijuhtide lahkumise määr on pidevalt vähemalt 10 protsenti alla tööstusharu keskmise. 

„Seda ei saa alahinnata. Raske on väljendada numbritega seda, kui karm ja kulukas on üks seisak,” räägib Taylor White.

Volvo Trucks teab, et kui veokid ei sõida, kaotavad ettevõtted tulu. Seetõttu ongi Volvo Action Service'i esindajad Uptime Centeris kättesaadavad 24 tundi ööpäevas, seitse päeva nädalas, 365 päeva aastas. Uptime Center menetleb igas kuus peaaegu 20 000 juhtumit. See arv kasvab pidevalt, sest pakutavate teenuste hulk suureneb. Esindajad menetlevad ühes kuus keskmiselt 18 000 sissetulevat kõnet ja teevad umbes 28 000 väljuvat kõnet.

 

Kaugdiagnostika hoiatab veokijuhte tekkinud mehaaniliste probleemide korral ja tuletab neile meelde korralise hoolduse aegu. Ohuolukorras lülituvad tegevusse Volvo Action Service'i esindajad, hankides teavet autopargi kohta ja määrates kindlaks veoki täpse geograafilise asukoha ning kauguse esindusteni. 

Uus tehnoloogia on põnev, räägib Taylor White, ja ta usub, et üksikasjalik andmeside veoki ja Volvo kaugdiagnostika platvormi vahel kujutab endast suurt arengut kogu veondussektori jaoks.

„Te olete eksimisruumi välja võtnud. See ongi põhjus, miks meie tehnik, meie esindus ja meie Volvo esindaja ei pea toetuma nii palju sellele, mida ütleb veokijuht, vaid saavad vahetult vaadata ja näha, milles on viga.”

Ka arvepidamine ja töö seisundi ajakohastamine on lihtsam tänu Volvo veebipõhise hoolduse andmesideplatvormile ASIST, mis märgib üles iga sündmuse alates veoki rikke tekkimisest kuni momendini, millal veok saab oma teekonda jätkata. 

„Ilma selleta oleks raske otsustada, kas teeme oma tööd hästi või mitte. Süsteem on kursis iga üksikasjaga ning juhul, kui tekib lahendamata küsimusi, saame need üle vaadata. Teie veokid ei seisa jõude.”

Volvo laiendab oma teenuseid ja ka AMX kasvab. White loodab, et see trend jätkub. Tema sõnul on nende edu oluline tegur AMX-i koostöö Volvo Trucksiga. 

„Seda, mida me teeme, teeme väga hästi ja see on väga oluline. Meil on tooted ja tugiteenused, millega me jagame samu töössesuhtumise põhimõtteid – seetõttu oleme põnevil,” räägib Taylor White.

 

VOLVO TRUCKSI UPTIME CENTER

Asukoht: Greensboro, Põhja-Carolina

Avatud: 2014

Esindajad: keskuses töötab 40 Volvo Action Service'i esindajat. Esindajad on kättesaadavad 24 tundi ööpäevas, 7 päeva nädalas, 365 päeva aastas. Uptime Centeri meeskonda kuuluvad ka toote töökindluse insenerid, kes vastutavad diagnostika, hooldusinfo ja esinduse töövahendite arenduse eest ning tagavad probleemide käsitlemise. Seal on ka esinduse tugipersonal ja komponentide spetsialistid.

Juhtumid: esindajad menetlevad ühes kuus keskmiselt 18 000 sissetulevat kõnet ja teevad umbes 28 000 väljuvat kõnet. Neist rohkem kui 13 000 olid telemaatika juhtumid või plaanilised hooldused.

Tasuta: Uptime Centeri tugiteenus on esimese kahe aasta jooksul tasuta saadaval iga uue Põhja-Ameerikas ostetud Volvo veoki jaoks.