Kergemad veokid, suurem kandevõime

Tiheda konkurentsiga turul oli ettevõttel Arclid Transport vaja maksimeerida kandevõimet ja suurendada efektiivsust. Spetsiifilistesse veonduslahendustesse investeerimine ja juhtide koolitamine on aidanud veokipargi halduril Peter Conwayl need eesmärgid saavutada.

Peter Conway, veokipargi haldur, on veondusettevõtte Arclid Transport veokipargis läbi viinud põhjalikud uuendused.

Liiva mahalaadimine.

Liiva mahalaadimine kontserni Bathgate Group liivakarjääris.

Järgisime lihtsat valemit: iga veoki massi arvelt säästetud kilo tähendab juurdevõidetud kilo kandevõimes – ja iga kandevõime lisakilo parandab tulemusi. „Tühjalt või ebatõhusalt sõitev veok tähendab aga raha tuuldeloopimist,” ütleb Peter Conway.

Mõne aasta eest otsustas tema tööandja oma äritegevust muuta. Enamiku Arclidi tegevusajast oli ettevõtte ainus klient nende emaettevõte, pereomanduses olev kontsern Barthgate Group, ja veokid vedasid liiva kontserni liivakarjäärist Barthgate Silica Sand (Cheshire, Kirde-Inglismaa) erinevatesse kohtadesse üle kogu Ühendkuningriigi. Kuid vaid ühe kliendi teenindamine tähendas, et ettevõtte veokid sõitsid nii mõnigi kord tagasi tühjalt.

„Kasumlikkuse suurendamiseks oli uute klientide leidmine ülioluline, kuid selleks pidime turu vajadustega paremini kohanema ja parandama ka oma kaubamärgi kuvandit,” selgitab Peter Conway.

Tema ja ta kolleegid teadsid väga hästi, et üha enam ettevõtteid nõuavad õigeaegseid tarneid ja suuremat kandevõimet. Seetõttu pidi Arclid esmalt investeerima kvaliteetsetesse veokitesse, mis kajastaksid esmaklassilise kaubamärgi kuvandit ettevõttena, mis tagab õigeaegsed ja maksimaalselt tõhusad tarned.

Meile on väga oluline, et veok on kohandatud Arclid Transpordi vajadustega ega tule koosteliinilt standardsena.

Peter Conway

Veokipargi haldur, Arclid Transport

Pärast Volvo FH esitlusel käimist 2012. aastal Göteborgis (Rootsi) oli Peter Conway veendunud, et ta on leidnud just Arclidi äritegevuse jaoks sobiva veoki. Peamine eristav tunnus oli Volvo kergem raam, kabiinide suurem sõidumugavus ja ohutus, aga ka väga suure jõudlusega mootor ja kütusesäästlikkus.

Arclidi veoki laadimine.

Arclidi veokipargi uusimatele liikmetele – kolmele Volvo FH-le – on tehtud mitmeid täiustusi, sh Volvo Trucksi toodetud keskmine tõstetav telg, mis ühtekokku vähendavad veoki massi 280 kilo võrra.

 

Sestsaadik on peaaegu 90 protsenti kõigist uutest ettevõtte ostetud veokitest olnud Volvod. Peter Conway määrab veoki eriomadused ise ja teeb tihedat koostööd kohaliku Volvo esinduse Thomas Hardie’ga. Minimaalse seisakuaja tagamiseks hooldavad Thomas Hardie’ töökojad Arclidi veokeid ka öösiti, mis on selles valdkonnas ebatavaline. Hooldust planeerides hoiavad nad regulaarselt tihedat kontakti ja annavad hoolduse ajaks asendusveoki.

Tuule kiirust näitav märk.

Lofoodid on tuuline koht ja Ken-Marekil tuli kord sõita tuules, mis puhus üle 30 m/s.

„Meile on väga oluline, et veok on kohandatud Arclid Transpordi vajadustega ega tule koosteliinilt standardsena,” selgitab Peter. „Igasugune lisamass töötab meie ettevõtte eesmärkidele vastu. Kuna enamik veokeid teeb päevas kaks vedu, tähendab 100 kilo kergem veok iga päev 200-kilost võitu kandevõimes. 33 sõidukist koosneva veokipargi korral on vahe 12 kuu jooksul märkimisväärne.”

Praegu sõidavad Arclidi veokid harva tühjalt. Ettevõttel on õnnestunud leida uusi kliente, kelle jaoks veetakse kontserni Barthgate Group tarnete vahel puistlasti.

„Volvo vastab kõikidele meie nõuetele, sest kõik vajalik on juba veokisse sisse ehitatud.”

Peter Conway

Veokipargi haldur, Arclid Transport

Arclidi veok sõitmas.

Investeerimine kvaliteetsetesse veokitesse on oluline osa Arclidi esmaklassilise teenusepakkuja kaubamärgi kuvandi loomises.

Peter Conway on ettevõtte veokipargi ja äritegevuse muudatuste üle väga uhke. Alustanud oma karjääri veokijuhina, peab ta oluliseks ka ise aeg-ajalt sõita, et hoida end kursis uusimate mudelite ja tehnoloogiaga. Kuid parimasse võimalikku tehnoloogiasse investeerimine on vaid medali üks külg – ta teab, et headel veokijuhtidel on samuti suur mõju. Alati, kui saabub uus Volvo veok, külastab Arclidi ettevõtet Thomas Hardie’ koolitaja, kes annab pärast juhi tehnika analüüsimist nõu, kuidas parandada ohutust ja säästa kütust.

„Tahame olla parimad, mistõttu on oluline, et nii veokid kui ka töötajad kajastavad ettevõtte professionaalset mainet ja kvaliteetset klienditeenindust. Meie eesmärk ei ole olla maanteel soodsaim, vaid pakkuda parimat hinna ja kvaliteedi suhet. Seepärast oleme värvanud professionaalsed veokijuhid ja investeerime regulaarselt nende koolitusse.”

Arclid Transport töötab pidevalt veokite kandevõime suurendamise nimel ja mitme täiustuse abil on nende veokipargi uusimad liikmed ehk kolm Volvo FH-d suutelised seda tegema lausa 280 kilo võrra. Üks märkimisväärne muutus on Volvole keskmise tõstetava telje lisamine. (Ühendkuningriigis peab üle 40-tonnistel veokitel olema kolm telge.) Kandevõime mõjutamise minimeerimiseks varustas Arclid Transport Volvod kolmandalt tarnijalt pärit keskmise tõstetava teljega mis on standardsest eesmisest teljest umbes 400 kilo kergem.

Kuid Volvo Trucksi uus keskmine tõstetav telg on sellest veel umbes 50 kilo kergem. See suurendab kandevõimet ja lühendab ka tellimuse täitmisaega, sest veoki saab nüüd kätte otse Volvo Trucksi tehasest, mitte pealisehitajalt.

„Kuna enamik meie veokid teeb kaks vedu päevas, suureneb kandevõime standardse eesmise teljega võrreldes peaaegu tonni võrra,” räägib Peter Conway ja lisab: „Volvo Trucksi keskmine tõstetav telg on meie jaoks täiuslik, sest see tähendab lühemat tellimuse täitmisaega, kusjuures nii Volvo garantii, osade saadavus ja muud tingimused on samad. Nüüd vastab Volvo kõikidele meie nõuetele, sest kõik vajalik on juba veokisse sisse ehitatud.”

 

Kontserni Bathgate Group liivakarjäär.

Kontserni Bathgate Group liivakarjäär Kirde-Inglismaal Cheshire’is. Siit transpordivad Arclid Transporti veokid liiva üle kogu Ühendkuningriigi.

Arclid Transport

AJALUGU: asutati 1972. aastal kontserni Bathgate Group iseseisva tütarettevõttena. Varem töötas Arclid ainult kontsernisiseste ettevõtete jaoks, kuid viimastel aastatel on hakanud töötama ka ettevõtteväliste klientide jaoks. Praegu on 50 protsenti Arclidi vedudest kontsernisisesed.

TEENUSED: puistlasti vedu, peamiselt liiva vedu kontserni Bathgate Group liivakarjäärist Cheshire'is (Ühendkuningriik). Veetakse ka tsementi, savi, dolomiiti, fosfaati ja soola.

Seotud artiklid

Pakkudes täiuslikku segu

Austraallasest veokipargi omanik Craig Fox omistab oma edu veotööstuses kahele asjale: tasuvate koormate ja eri liiki kaupade vedu....

175-tonnine autorong liikumas läbi Austraalia sisemaa

Austraalia sisemaal istub 52-aastane vanaema 175-tonnise autorongi Volvo FH 16 Tri Drive roolis. Tema seljataga veereb neli haagist ja ees ootab pikk palav päev maanteel. Veokijuhtide tütar ja lesk Maxine Taylor ei vahetaks seda millegi vastu....

Kopenhaagenis sügavalt kaevates

Kopenhaagenis ehitatakse uut metrooliini. Pinnase transportimine üle miljoni elanikuga linnas on veokijuhtidele tõeline väljakutse. Johnny Olsen on üks nendest juhtidest ja see on tema lugu....

Filtreerige artikleid

5 true 5