Kuus nõuannet linnasiseste jaotusvedude veoki valimiseks

Veoki valimine linnasiseseks jaotusveoks võib tunduda heidutav, kuid see ei pea nii olema. Volvo Trucksi tootejuht Tobias Bergman toob välja kuus tegurit, mida arvesse võtta.

Volvo FE kitsal linnatänaval

Linnakeskkond võib veoki võimed proovile panna ja seda tuleks valiku tegemisel arvesse võtta.

Linnasiseste vedude jaoks veokit valides tuleb arvesse võtta mitmeid asjaolusid, nagu veoki kasutusotstarve, töötamiskoht ja kasutuskestus.

Tobias Bergman

Tobias Bergman, Volvo Trucksi tootejuht.

Volvo Trucksi veokid FL, FE ja FM täidavad jaotusturu erinevaid nõudeid ja kõiki kolme saab kohandada täpselt kliendi soovidega. Ehkki valikuvõimalus on hea, võib see ka segadust tekitada. Asja raskendab ka see, et paljud selle segmendi kliendid ei ole tingimata logistikale keskendunud.

„Oleme teadlikud, et paljud ettevõtted, kes ostavad linnasiseseks jaotusveoks veokit, ei ole eeskätt logistikaettevõtted. Need on näiteks pagariärid või seadmeid vedavad ettevõtted, kelle põhifookus on mujal. Võimalik, et nad kasutasid varem vedamiseks kaubikuid, kuid otsivad nüüd rohkem koormaruumi ja mitmekülgsust, mida veok ka pakub,” räägib Volvo Trucksi tootejuht Tobias Bergman.

Mida ta soovitab? „Mõelge läbi oma praegused ja tulevased vajadused. Ent kindlasti ei pea te seda üksi tegema. Kohalik Volvo Trucksi esindus aitab teil kindlaks määrata, milline veok ja ostuleping teie vajadustega kõige paremini sobib.”

Linna illustratsioon.

Planeerige
Konkreetse ülesande jaoks kohandatud veok võib kogukulusid vähendada. Kuid mitmekülgsem ja vähem ümberkujundatud veok on sageli kõrgema edasimüügihinnaga. Kui peate veokiparki mõne aasta pärast uuendama või kui ettevõtte tööülesanded tõenäoliselt muutuvad, siis arvestage kohandatud veoki plusside ja miinustega.

1. Arvestage heitgaasinormiga
Enamikus linnades muutuvad nii müra kui ka heitgaasinormid rangemaks. Need normid võivad mõjutada veoki valikut ja ostutingimusi. Oma äri tuleviku kindlustamiseks pakub Volvo Trucks uue veoki ostmise korral tagasiostu võimalust. Samuti võib nutikas valik olla kasutusrent.

2. Hoidke nähtavusel silm peal
Madalad ja suurepärase vaateväljaga veokid tagavad juhile ümbruskonnast parema ülevaate. Kitsaste tänavatega ning arvukate jalgratturite ja jalakäijatega piirkondades võib see olla oluline ohutustegur. Mõnes linnas on isegi hakatud kehtestama õigusakte nähtavuse kohta, mida veokid peavad järgima. Sellel valdkonnal tasub silm peal hoida.

3. Mõelge, millal ja kuidas te laadite
Väga oluline tegur on ka see, millal ja kui sageli peab veok kaupa peale ja maha laadima. Linnasisesel jaotusveol peab keskmine juht mõnikord iga 200–300 meetri järel sisenema ja väljuma. Madal astmelaud võib säästa aega ja vältida vigastusi. Kompaktne veok aitab vedada kaupa ka kesklinna pisipoodidesse, millel on sageli väike laadimisplatvorm ja kitsad kaldteed.

4. Võtke arvesse manööverdusvõimet
Mida väiksem on veok, seda lihtsam on manööverdamine. Laadimisalale sõites ja kitsastel tänavatel navigeerides võib see olla peamine kaalutlus. Laadimisala kohta ei ole nõudeid kehtestatud. Üldiselt ei tekita suurtes ladudes suurem veok probleemi. Väikeste poodide varustamine võib aga tähendada järsul kaldteel või kitsastel kõrvaltänavatel sõitmist.

5. Kasutage pikkade sõitude eeliseid
Kui veokit kasutatakse pikemateks linnadevahelisteks vedudeks, võib parim valik olla suurem ja mitmekülgsem veok. Pikemate sõitude korral vajab juht ruumi puhkamiseks. Integreeritud navigeerimissüsteem ja Dynafleet aitavad juhil pikal sõidul kursil püsida ja kütust säästa. Suurem ja mugavam veok meelitab ka veokijuhte.

Volvo Trucksi linnasiseste jaotusveokite valik

VOLVO FL: kohandatud linnasisese jaotusveo, kergehitusveo ning jäätmete ja ringlussevõtuga seotud vedude jaoks. GVW 10–18 tonni ja GCW kuni 25 tonni.

VOLVO FE: kohandatud piirkondliku ja linnasisese jaotusveo, kergehitusveo ning jäätmete ja ringlussevõtuga seotud vedude jaoks. GVW 18–26 tonni ja GCW kuni 44 tonni.

VOLVO FM: kohandatud jaotusveo, ehitusveo ja sõidukite veo jaoks. GVW 18–46 tonni ja GCW kuni 100 tonni.

Seotud artiklid

Kuidas e-äri muudab Hiina logistikatööstust

E-kaubandus on muutnud nii hiinlaste ostmistavasid kui ka kogu Hiina logistikasektorit. Kõige olulisemaks on saanud kasutuskindlus ja tõhusus....

Kopenhaagenis sügavalt kaevates

Kopenhaagenis ehitatakse uut metrooliini. Pinnase transportimine üle miljoni elanikuga linnas on veokijuhtidele tõeline väljakutse. Johnny Olsen on üks nendest juhtidest ja see on tema lugu....

Volvo dünaamilise roolisüsteemi eelised juhi jaoks

Ideaalne stabiilsus suurel kiirusel, täielik juhitavus väikesel kiirusel ning oluliselt väiksem koormus lihastele ja liigestele. 2013. aastal turule toodud murranguline Volvo dünaamiline roolisüsteem (Volvo Dynamic Steering system –VDS) on paljude ...

Filtreerige artikleid

5 true 5