Meie ellujäämine ettevõttena sõltub madalast kütusekulust, koolitatud veokijuhtidest ja suure jõudlusega veokitest

Veokijuhtide koolituse, eripreemiate ning uusimatesse veokitesse ja tehnoloogiasse investeerimise abil on Poola veoettevõte Jastim vähendanud kütusekulu varem võimatuks peetud tasemeni.

Uued Euro 6 C mootori ja aerodünaamiliste omaduste uusimate täiustustega Volvo FH veokid on aidanud Jastimil vähendada kütusekulu tuhandete liitrite võrra.

Uued Euro 6 C mootori ja aerodünaamiliste omaduste uusimate täiustustega Volvo FH veokid on aidanud Jastimil vähendada kütusekulu tuhandete liitrite võrra.

Liiklusummikud ei mõju kütusekulule küll hästi, kuid kogenud ja hea väljaõppega veokijuhid leiavad ikkagi võimaluse kütuse säästmiseks.

Liiklusummikud ei mõju kütusekulule küll hästi, kuid kogenud ja hea väljaõppega veokijuhid leiavad ikkagi võimaluse kütuse säästmiseks.

Veokijuht Robert Sek sõidab oma Volvo FH-ga Varssavi äärelinnas Poolas aeglaselt läbi liiklusvoo. Ta on uhke oma kütusesäästliku sõidutehnika üle ja olukord on tema jaoks häiriv. "See ei ole meeldiv olukord," ütleb ta pärast järjekordse foori tagant paigaltvõtmist. "Kuid isegi siin saab sujuvalt sõites ja parema ettenägelikkusega hulga kütust kokku hoida, hoides eesliikuvate sõidukitega õiget pikivahet." 

Robert Sek, kes on olnud veokijuht üle 20 aasta, on üks Jastimi kõige kütusesäästlikumaid veokijuhte, kulutades 100 km läbimiseks keskmiselt 24 liitrit kütust. Selle eest saab ta Jastimis mõni aasta tagasi juurutatud preemiaprogrammi alusel regulaarselt preemiat. Iga veokijuht, kes suudab hoida kütusekulu alla 28 liitri, saab 300 zlotti (70 €) ja veel 100 zlotti iga täiendavalt kokkuhoitud liitri eest.

Robert Sek, kes on olnud veokijuht üle 20 aasta, on üks Jastimi kütusesäästlikemaid veokijuhte.

Robert Sek, kes on olnud veokijuht üle 20 aasta, on üks Jastimi kütusesäästlikemaid veokijuhte.

See programm on vaid üks mitmest algatusest, mis on mõeldud Jastimi ettevõtte veokipargi kütusekulu vähendamiseks. Muude algatuste hulka kuuluvad uutesse veokitesse ja tehnoloogiasse investeerimine. Jastimi uusimad veokid on varustatud Volvo Trucksi uue Euro 6 C mootoriga ja aerodünaamiliste omaduste uusimate täiustustega, mis on mõeldud pidevalt 60–90 kilomeetrit tunnis sõitvate veokite jaoks. Koos Euro 6 C mootoriga võivad aerodünaamiliste omaduste uued täiustused nii kaug- ja piirkondlikel vedudel tagada kuni 3% täiendava kütusesäästu.

Praegu näeme kütusekulu taset, mis oli veel 3–4 aastat tagasi mõeldamatu. Nüüd on see täiesti tavapärane.

"Oleme huvitatud kõikidest uutest tehnoloogilistest lahendustest," räägib Jastimi omanik Jacek Słowiński. "Arvestades meie igakuist kütusetarbimist, tähendab kuni kolmeprotsendiline lisasääst meile tuhandeid liitreid kütust."

Kütus hõlmab märkimisväärse osa iga veoettevõtte kuludest (sageli isegi kuni kolmandiku), kuid Jastimi puhul oli kaalul lausa ettevõtte ellujäämine. "Tegelikult meil polnud valikut," lisab Jacek Słowiński. "Tänapäeval ei saa me lubada endale samasugust kütusekulu kui kolm aastat tagasi (31–32 liitrit). Nii ei suudaks me turul püsida."

Jastimi omanik Jacek Słowiński vähendas edukalt kütusekulu, investeerides uutesse veokitesse, uude tehnoloogiasse ja veokijuhtide koolitusse.

Jastimi omanik Jacek Słowiński vähendas edukalt kütusekulu, investeerides uutesse veokitesse, uude tehnoloogiasse ja veokijuhtide koolitusse.

Jastim sai juba varakult aru, et kui asi puudutab kütusekulu, siis on veokijuhid sama olulised kui veokid ja seetõttu juurutatigi preemiasüsteem. "Me saime selgeks, et meie ettevõtte olemasolu sõltub kütusekulu vähendamisest," räägib Słowiński. "Kuid me otsustasime kohe ka selle, et tahame ettevõttena osa sellest kokkuhoiust ka oma veokijuhtidega jagada. Me ei saanud eeldada neilt kütusesäästlikku sõitmist, kui ettevõte oleks kogu tulu endale jätnud."   

Samuti tegi Jastim oma veokijuhtide paremaks toetamiseks investeeringuid veokijuhtide koolitusse ja iga juht, kellele eraldatakse Volvo veok, läbib ühtlasi Volvo kütusesäästliku sõitmise koolituse. Selle tulemusena saavutavad kõik Volvo veokijuhid oma eesmärgid ja täidavad kuupreemia saamiseks vajalikud kriteeriumid.

"Koolitusel õpivad veokijuhid peale kütusesäästliku sõitmise ka veoki õiget hooldamist, mis tagab omakorda tõrgeteta töö," räägib Jastimi veokipargi haldur Tomasz Wroblewski. "See tähendab ettevõtte jaoks suuremat kasumlikkust ja rohkem raha veokijuhtidele säästupreemia jagamiseks."

Varssavi, Poola pealinn ja Jastimi peakontori asukoht. Paljud Jastimi kliendid soovivad, et ettevõte vähendaks pidevalt oma kütusekulu.

Varssavi, Poola pealinn ja Jastimi peakontori asukoht. Paljud Jastimi kliendid soovivad, et ettevõte vähendaks pidevalt oma kütusekulu.

Kuid eelised ei seisne vaid rahas. Jastimi kolm suurimat klienti on Schenker, IKEA ja DHL. Nende kõigi jaoks on väga oluline keskkonnahoid ja seetõttu nõuavad nad tarnijatelt pidevalt kütusekulu vähendamist. Hiljuti uute veokite ja veokijuhtide koolituse abil saavutatud kokkuhoid on aidanud ettevõttel klientide kõrgetele ootustele vastata.

Linnast välja jõudnud, liigub Robert Sek nüüd maanteel vabalt. Alles siin saab ta täielikult nautida eeliseid, mida pakub veokijuhikoolitus ning Volvo FH funktsioonid (püsikiiruse regulaator, I-See ja 500 hj Euro 6 C mootor). Kiiresti saavutab ta 85 km/h kiiruse, mis on kaugveorakenduste korral optimaalne, sest ühendatud on suur jõudlus ja minimaalne kütusekulu. Nii on talle koolitusel õpetatud. Ühtlase kiiruse hoidmine on edu saavutamise põhitegur.

"Mootor on nii tugev, et võimaldab sõita kõrgema käiguga, kui automaatkäigukast valib. Nii saab märkimisväärselt kütust säästa," selgitab Robert Sek oma sõidutehnikat. "Intelligentse püsikiiruse regulaatoriga saab allamäge sõites käigu välja lülitada, nii et veok veereb vabalt ja kasutab minimaalselt kütust." 

Pärast kolme aasta tagust investeeringut uutesse Volvo FH-desse ja veokijuhtide koolitusse on Jastimi keskmine kütusekulu vähenenud 32 liitrilt 26 liitrini 100 km kohta.

Pärast kolme aasta tagust investeeringut uutesse Volvo FH-desse ja veokijuhtide koolitusse on Jastimi keskmine kütusekulu vähenenud 32 liitrilt 26 liitrini 100 km kohta.

 

Tegemist on täiusliku näitega, kuidas uusim tehnoloogia ja kogenud veokijuhid üheskoos tagavad optimaalse kütusekulu. See on ka põhjus, miks Jastimi keskmine kütusekulu on langenud peaaegu 32 liitrilt 100 km kohta 26 liitrini. Parimad veokijuhid nagu Robert Sek saavutavad keskmiselt 24-liitrise kütusekulu. "Praegu näeme kütusekulu taset, mis oli veel 3–4 aastat tagasi mõeldamatu," räägib Jacek Słowiński. "Nüüd on see täiesti tavapärane."

JASTIM

Asutatud: 1999
Omanik: Jacek Slawinski
Peakontor: Varssavi, Poola
Töötajate arv: 94, sh 70 veokijuhti.
Töövaldkonnad: nii riigisisene kui rahvusvaheline kaubavedu ja edasitoimetamine. Praegu on Jastimil umbes 200 klienti, kellest suurimad on DB Schenker, DHL ja IKEA.
Volvo veokid veokipargis: 4 Volvo FH 500 veokit ja 21 Volvo FH 460 veokit.
Veoki tehnilised andmed: Volvo FH, millel on Globetrotteri kabiin, D13K500 Euro 6 C mootor ning kütusesäästupaketiga (sh I-See) F-põlvkonna I-Shifti käigukast, kokkupõrkehoiatus avariipidurdusega ja sõidurajal püsimise süsteem.
Kütusekulu: 26 l / 100 km – neli aastat tagasi oli see 32 l / 100 km.
Veokijuhtide koolitus: kõik veokijuhid peavad läbima vähemalt kord aastas koolituse. Volvo veokijuhtide koolituse viib alati läbi Volvo Trucksi Poola esindus.
Muud teenused: Jastim kasutab oma Volvo veokitel Dynafleeti. Ettevõte liisib veokeid 3–4 aastaste liisinguperioodide kaupa Volvo finantsteenuste kaudu.