Volvo FM-i jõuülekande tehnilised andmed

  • Mootorid
  • I-Shift
  • I-Shifti tarkvarapaketid
  • Käsilülituskäigukastid

  • Tagateljed
  • Ülekandearvud
  • Jõuülekande kombinatsioonid
  • Jõuväljavõtuvariandid

  • Mootorid

      D11K D13K
    Heitenorm Euro 6 Euro 6
    Silindrite arv 6 6
    Töömaht 10,8 dm3 12,8 dm3
    Kolvikäik 152 mm 158 mm
    Silindri läbimõõt 123 mm 131 mm
    Surveaste 17.0:1 17.0:1
    Mägipiduri võimsus 160 kW (2400 p/min) 200 kW (2300 p/min)
    VEB pidurdusvõimsus 290 kW (2400 p/min)  
    VEB valikvarustus  
    VEB+ pidurdusvõimsus   375 kW (2300 p/min)
    VEB   valikvarustus
    Õlifiltrid 2 täisvoolu-, 1 osavoolufilter 2 täisvoolu-, 1 osavoolufilter
    Õlimaht vahetamisel, k.a filtrid 36 l 33 l
    Jahutusvedeliku üldkogus 36 l 38 l

    Õlivahetusvälp

    Kuni 100 000 km või kord aastas kvaliteediklassi VDS4 korral.

    Nõuded kütusele

    Ainult väävlivaba (EN 590, max 10 ppm väävlit).

    Mootoriga ühendatud jõuväljavõtt

      Pöördemoment Ülekandearv, D11K Ülekandearv, D13K
    EPTT650 650 Nm* 1.08:1 1.26:1
    EPTT1000 1000 Nm*   1.26:1
    * Pöördemoment nii sõitmise kui seismise ajal.
    Mootor D11K, võimsuse-/pöördemomendikõverad

    D11K – võimsus/pöördemoment

    Netovõimsus vastavalt: EÜ 582/2011

    D11K330 (243 kW)  
    Max võimsus pööretel 1600-1900 p/min 330 hj
    Max pöördemoment pööretel 950-1400 p/min 1600 Nm
    D11K370 (273 kW)  
    Max võimsus pööretel 1600–1900 p/min 370 hj
    Max pöördemoment pööretel 950–1400 p/min 1750 Nm
    D11K410 (302 kW)  
    Max võimsus pööretel 1600–1900 p/min 410 hj
    Max pöördemoment pööretel 1000–1400 p/min 1950 Nm
    D11K450 (332 kW)  
    Max võimsus pööretel 1600–1900 p/min 450 hj
    Max pöördemoment pööretel 1000–1400 p/min 2150 Nm
    Mootor D13K, võimsuse-/pöördemomendikõverad

    D13K – võimsus/pöördemoment

    Netovõimsus vastavalt: EÜ 582/2011

    D13K420 (309 kW)  
    Max võimsus pööretel 1400–1800 p/min 420 hj
    Max pöördemoment pööretel 860–1400 p/min 2100 Nm
    D13K460 (338 kW)  
    Max võimsus pööretel 1400–1800 p/min 460 hj
    Max pöördemoment pööretel 900–1400 p/min 2300 Nm
    D13K500 (368 kW)  
    Max võimsus pööretel 1400–1800 p/min 500 hj
    Max pöördemoment pööretel 1000–1400 p/min 2500 Nm
    I-Shift

    12-käiguline poolkäikude ja käigugruppidega käigukast koos automaatkäiguvahetiga. I-Shifti käigukasti saab varustada kompaktse kestuspiduri, jõuväljavõtu, roolivõimendi avariipumba ja õlijahutiga.

    I-Shift

    Tüüp Kõrgeim käik Mootori pöördemoment Autorongi max täismass
    AT2412F Otseülekandega 2400 Nm 44 t
    AT2612F Otseülekandega 2600 Nm 100 t
    ATO2612F Kiirkäik 2600 Nm 100 t

    I-Shifti tarkvarapaketid

    Põhiversioon (TP-BAS)
    TP-BAS on standardne tarkvarapakett, mis tarnitakse koos I-Shiftiga ja sisaldab käigukasti põhifunktsioone igasuguste sõidutingimuste jaoks.

    I-Shifti käiguvahetustarkvara jaotusvedude jaoks (TP-DIST)
    TP-DIST kohandab käigukasti tööomadused sobivaks jaotusvedude eritingimustega. See tarkvarapakett sisaldab funktsioone, mis parandavad manööverdusvõimet paigaltvõtul ning kitsastes kohtades ja väikesel kiirusel sõitmisel.

    I-Shifti käiguvahetustarkvara ehitusrakenduste jaoks (TP-CON)
    TP-CON kohandab käigukasti funktsiooni sobivaks ehitussegmendi eritingimustega. See tarkvarapakett sisaldab funktsioone, mis parandavad manööverdusvõimet paigaltvõtul ning kitsastes kohtades ja väikesel kiirusel sõitmisel. See tarkvara sobib ka raskemate teeolude korral.

    I-Shifti käiguvahetustarkvara kaugvedude jaoks (TP-LONG)
    TP-LONG sisaldab nutikaid funktsioone, mis minimeerivad kütusekulu. See tarkvarapakett on ideaalne kaugvedudeks, kus põhirõhk on kütusesäästlikkusel. See pakett sisaldab ka I-Roll funktsiooni.

    Raskeveod (TP-HD)
    TP-HD optimeerib käiguvahetuse sobivaks raske (üle 85 t) autorongiga sõitmiseks. Sõltumata autorongi täismassist, saab juht alati optimeerida juhitavust, valides või välja lülitades raskevedude režiimi ja rakendades kaugvedude režiimi. Tarkvarapaketi funktsioonid annavad
    eeliseid ka mitut haagist vedavate veokite korral.

    I-Shifti tarkvarapaketid

    Müügivariandid TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
    Jõuväljavõtu põhifunktsioonid (APF-BAS)
    Jõuväljavõtu laiendatud funktsioonid (APF-ENH) o o o o o
    Käiguvahetuse põhiseadistus (AMSO-BAS)
    Käiguvahetuse (sh kiire allavahetuse) täpsem seadistus (AMSO-AUT) o o o
    Erirakendustega seotud põhifunktsioonid (AVO-BAS)
    Täiustatud sõiduomadused halbades teeoludes (AVO-ENH) o o o
    Käiguvahetuse põhirežiim
    Erk käiguvahetus
    Käigukastiõli temperatuuri jälgimine
    Kiire stardi rakendus
    I-Roll (•)
    Nutikas püsikiiruse regulaator (•)
    Paigaltvõtmise juhtimine
    Täiustatud käiguvahetusrežiim (autorongi täismass ≤ 85 t)
    Täismassi kontroll raskevedudel (85 t < täismass ≤ 180 t)
    Eriti aeglane roomekäik* (ASO-ULC) o o o
    Roomekäik* (ASO-C) o o o
    Mitme kiirusega tagasikäik* (ARSO-MSR) o o o
    GPS-i andmeid kasutav I-See (PVT-BAS) o o
    GPS-i andmeid kasutav I-See (PVT-EXT) o o
    Standardvarustuses (•) Funktsiooni saab kasutada, kui TP-LONG on rakendatud. o Valikvarustuses – Ei ole kasutusel
    * Ainult AT2612F, ATO2612F, ARSO-MSR nõuab ASO-ULC või ASO-C olemasolu.
    ** Ainult AT2612F ja ATO2612F
    Käsilülituskäigukastid

    14-käiguline poolkäikude ja käigugruppidega käsilülituskäigukast 2 roomekäigu ja 12 sünkroniseeritud edasikäiguga ning 4 tagasikäiguga. Trossajam tagab käiguvahetusajami lühikesed ja konkreetsed töökäigud ning väldib vibratsiooni käigukangi nupul. Patenteeritud servosünkronisaatorid vähendavad lülitamiseks vajalikku jõudu. Käigukasti saab varustada kompaktse kestuspiduri, jõuväljavõtu, roolivõimendi avariipumba ja õlijahutiga.

    Käsilülituskäigukasti tehnilised andmed

    Tüüp Kõrgeim käik Mootori pöördemoment Autorongi max täismass
    VT2009B Otseülekandega 2000 Nm 60 t
    VT2214B Otseülekandega 2200 Nm 100 t
    VTO2214B Kiirkäik 2200 Nm 100 t
    VT2514B Otseülekandega 2500 Nm 100 t
    VTO2514B Kiirkäik 2500 Nm 100 t

    Tagateljed

    Tüüp Telg Ülekanne Max pöördemoment Telje/tandemtelje max koormus Autorongi max täismass
    Üheastmelise reduktoriga          
    RSS1344C/D Üksiktelg Hüpoidülekanne 2600 Nm 13 t 44 t
    RSS1356 Üksiktelg Hüpoidülekanne 2400/2800 Nm 13 t 56/44 t
    RSS1360 Üksiktelg Hüpoidülekanne 3550 Nm 13 t 60 t
    RTS2370A Tandemtelg Hüpoidülekanne 3550 Nm 23 t 70 t
    Rummureduktor          
    RSH1370F Üksiktelg Koonilised kaldhammasrattad 3550 Nm 13 t 70 t
    RTH2610F Tandemtelg Koonilised kaldhammasrattad 3550 Nm 26 t 100 t
    RTH3210F Tandemtelg Koonilised kaldhammasrattad 3550 Nm 32 t 100 t
    RTH3312 Tandemtelg Koonilised kaldhammasrattad 3550 Nm 33 t 120 t

    Ülekandearvud

    RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RTS2370A RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
    2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.43:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
    2.47:1* 2.64:1 2.64:1 2.57:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
    2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.83:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
    2.85:1 3.10:1 3.08:1 3.09:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
    3.08:1 3.44:1 3.40:1 3.40:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
    3.36:1 3.67:1 3.67:1 3.78:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1
    3.70:1   4.11:1 4.13:1   4.55:1 4.55:1  
    4.11:1     4.50:1   5.41:1 5.41:1  
    4.63:1     5.14:1     7.21:1  
    5.29:1     5.67:1        
          6.17:1        
    * RSS1344D jaoks

    Jõuülekande kombinatsioonid

      D11K330 D11K370 D11K410 D11K450 D13K420 D13K460 D13K500
    Käsilülituskäigukast
    VT2009B        
    VT2214B  
    VTO2214B  
    VT2514B      
    VTO2514B      
    I-Shift              
    AT2412F  
    AT2612F
    ATO2612F
    Üheastmelised teljed
    RSS1344C/D
    RSS1356
    RSS1360
    RTS2370B
    Rummureduktoriga teljed
    RSH1370F
    RTH2610F
    RTH3210F
    RTH3312

    Jõuväljavõtuvariandid

    Pealisehitise seadmete käitamiseks on saadaval lai valik jõuväljavõtu variante (sidurist sõltuvad ja sõltumatud).

    MOOTORIL

    PTER-DIN
    Jõuväljavõtt mootori tagaosal hüdropumba otsekäitamiseks.

    PTER1400
    Jõuväljavõtt mootori tagaosal koos hüdropumba kinnitusäärikuga.

    PTER100
    Mootori tagaosaga ühendatud jõuväljavõtt hüdropumba kinnitusäärikuga.

    KÄIGUKASTIL

    PTR-F
    Äärikühendus, väike või suur pöörlemissagedus.

    PTR-FL/FH
    Äärikühendus, väike või suur pöörlemissagedus.

    PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
    Väikese/keskmise/suure pöörlemissagedusega, DIN-liitmik hüdropumba otseühendamiseks.

    PTRD-F
    Äärikühendus, suur pöörlemissagedus, kardaanvõlli vahetuks paigaldamiseks.

    PTRD-D
    Suur pöörlemissagedus, kahe ajamiga. Ees ja taga DIN-ühendused hüdropumpade otseühendamiseks.

    PTRD-D1
    Suur pöörlemissagedus, kahe ajamiga. Taga äärik- ja ees DIN-ühendus.

    PTRD-D2
    Suur pöörlemissagedus, kaks ajamit taga ja üks ajam ees. Kaks äärikühendust taga, üks DIN-ühendus ees.

     

    Allalaadimine

    Jõuülekande tehnilised andmed

    Jõuülekande täielike tehniliste andmete allalaadimine (PDF).

    Allalaadimine(PDF, 3.9 MB)
    Leidke kohalik esindus

    Minge Volvo FM-ile lähemale

    Komplekteerige ideaalne veok. See kõik toimub koos kohaliku Volvo Trucksi müügiesindajaga.

    Leidke kohalik esindus