FA-LOW |
Madal esitelg keskmise kõrgusega raamide jaoks, teljekoormus kuni 9/18 tonni. |
FA-MED |
Keskmine esitelg keskmise kõrgusega raamide jaoks, teljekoormus kuni 10/20 tonni. |
FA-HIGH: |
Kõrge esitelg kõrgete raamide jaoks, teljekoormus kuni 10/20 tonni. |
FA-XHIGH |
Eriti kõrge esitelg eriti kõrgete raamide jaoks, teljekoormus kuni 10/20 tonni. |
FA-XXHIGH |
Vedav esitelg, teljekoormus kuni 10/20 tonni. |
Kaks esitelge – FA-HIGH/FA-XHIGH |
Saadaval konfiguratsioonide 8×2, 8×4 ja 10×4 jaoks, teljekoormus kuni 20 t. |
Tüüp |
Teljekonfiguratsioon |
Vedrustuse tüüp |
Telje/kandevankri koormus |
Reduktor |
Muud teljed |
---|---|---|---|---|---|
Üksiktelg |
|||||
RAD-L90 |
4×2 |
Parabool-/mitmiklehtvedrustus |
13 t |
Üheastmeline/rummu- |
|
RAD-GR |
4×2 |
Õhkvedrustus |
13 t |
Üheastmeline/rummu- |
|
RAD-G2 |
4×2 |
Õhkvedrustus |
13 t |
Rummu- |
|
RAD-G4 |
4×2 |
Õhkvedrustus |
12 t |
Üksik |
|
RAD-L90 |
4×4 |
Parabool-/mitmiklehtvedrustus |
13 t |
Rummu- |
|
RAD-G2 |
4×4 |
Õhkvedrustus |
13 |
Rummu- |
|
Tandemvanker |
|||||
RADT-GR |
6×2/8×2 |
Õhkvedrustus |
19/20,5/22,5/23 t |
Üheastmeline/rummu- |
Fikseeritud/pööratav/pöörduv abitelg veotelje taga |
RAPD-GR |
6×2 |
Õhkvedrustus |
16/19/22 t |
Üheastmeline/rummu- |
Fikseeritud/pööratav tõstetav abitelg veotelje ees |
RAPD-G4 |
6×2 |
Õhkvedrustus |
16 t |
Üksik |
Fikseeritud |
RADD-G2 |
6×4/6×6/8×4/8×6 |
Õhkvedrustus |
21/23/26 t |
Üheastmeline/rummu- |
|
RADD-BR |
6×4/6×6/8×4/8×6 |
Parabool |
20/21 t |
Üheastmeline/rummu- |
|
RADD-TR1 |
6×4/8×4 |
Parabool-/mitmiklehtvedrustus |
23/26 t |
Üheastmeline/rummu- |
|
RADD-TR2 |
6×4/8×4 |
Mitmiklehtvedrustus |
26/32 t |
Rummu- |
|
RADD-GR |
6×4/8×4 |
Õhkvedrustus |
17/21/23/26 t |
Üheastmeline/rummu- |
|
RADD-BR |
6×6 |
Parabool |
21 t |
Rummu- |
|
RAPDT-GR |
8×2 |
Õhkvedrustus |
27/30/30,5/31,5/32 t |
Üheastmeline/rummu- |
3 telge / juhitav abitelg veotelje ees ja fikseeritud või juhitav abitelg veotelje taga |
RADD-TR3 |
6×4/6×6/8×4/8×6 |
Parabool |
38 t |
Rummu- |
|
RADDT-GR |
8×4/10×4 |
Õhkvedrustus |
27/33/36 t |
Üheastmeline/rummu- |
Pööratav abitelg veotelje taga |
RAPDD-GR |
8×4 |
Õhkvedrustus |
27/30,5/32/35 t |
Üheastmeline/rummu- |
Pööratav abitelg veotelje ees |
RADDT-G2 |
8×4/10×4/10×6 |
Õhkvedrustus |
27/33/36 t |
Üheastmeline/rummu- |
3 telge / pööratav abitelg veotelje taga |
RADD-TR1 |
6×6/8×6 |
Parabool-/mitmiklehtvedrustus |
26 t |
Rummu- |
|
RADD-TR2 |
6×6/8×6 |
Mitmiklehtvedrustus |
26/32 t |
Rummu- |
Tõmbetalad
Keskkinnitusega, pool-allkinnitusega ja allkinnitusega tõmbetalad kesktelghaagise jaoks. Tõmbetalad on kinnitatavad pikisuunas 25 mm sammuga.
Kütusepaagid
Alumiinium- või teraspaagid mahuga 150–900 l. 4×2 sadulveduki maksimaalne kütusekogus on 1480 liitrit.
Kahe esitelje korral paikneb esitelgede vahel plastist EU6-kütusepaak.
AdBlue paagid
Plast. Maht 32–100 l. AdBlue-pump on integreeritud AdBlue paagimoodulisse.
Sadulad
Sertifitseeritud süsteemi lubatud koormus on kuni 36 tonni. Valikusse on lisatud L-profiiliga ISO normidele vastavad erinevate kõrgustega sadulad, võimaldades märkimisväärset valikuvabadust. Äärikkinnitusega sadul ei vaja kinnitusplaati ning seega väheneb veoki tühikaal. Sadula kõrgust raamist on u 140 mm või rohkem. Automaatmäärimine ja haagiseühenduse märgutuli on mõne variandi jaoks saadaval valikvarustusena.
Pidurid
Elektrooniliselt juhitaval pidurisüsteemil (EBS) on palju suurepäraseid omadusi ja see pakub oluliselt paremat reageerimist, pidurdusvõimet ja pidurdustunnetust. EBS on nüüd saadaval nii ketaspidurite kui ka Z-cam trummelpidurite jaoks (valitud teljekonfiguratsioonide ja raamikõrguste korral). Uuendage oma pidurisüsteemi, lisades paketi EBS Medium või mõne paljudest lisavarustuse valikutest.
EBS on kõigi tehniliste andmete korral põhivarustuses.
Volvo dünaamiline roolisüsteem
Aktiivne roolisüsteem pöördemomendi korrigeerimisega. Rakendab väikesel kiirusel suuremat roolimisjõudu, vähendab roolini kanduvaid tõukeid ja hoiab rooli erineva haardeteguriga teepindadel pidurdamise korral otseasendis. Rool naaseb automaatselt neutraalasendisse nii edasisuunas sõitmisel kui ka tagurdamisel.
Volvo dünaamiline roolisüsteem on nüüd saadaval kõikide teljekonfiguratsioonide jaoks, v.a vedava esiteljega konfiguratsioonid (4×4, 6×6, 8×6 ja 10×6).
Täiendavad aktiivsed roolimisfunktsioonid, näiteks individuaalsed seaded ja ülejuhitavuse haldamine, et muuta sõit veelgi nauditavamaks ja ohutumaks.
Tandemi telje tõstuk
Võimaldab kõige tagumise tandemtelje välja lülitada ja üles tõsta, vähendades kütusekulu ja pöörderaadiust. Armatuurlaual paiknevale nupule vajutades saab juht ilma koormata veoki telje üles tõsta. Kui veokil on koorem, laskub telg automaatselt alla ja rakendub.
Tandemi telje tõstuk on saadaval õhkvedrustusega konfiguratsioonidele 6×4 ja 8×4 (tandemteljega), millel on ketaspidurid.
Automaatne esiveo kontrollisüsteem (ATC)
Lülitab vedava esitelje vajaduse korral automaatselt sisse ja uuesti välja, kui seda võimaldab maastik, säästes sellega kütust ja parandades manööverdusvõimet. Volvo FMX-i kõikidel vedava esiteljega konfiguratsioonidel (4×4, 6×6, 8×6 and 10×6) on ATC standardvarustuses.
Tõstetavad abiteljed veotelje taga
Mitu versiooni – fikseeritud (üksik- või paarisratastega), pöörduv ja pööratav. Teljekoormus: 7,5, 9,5, 10 või 16 tonni.
Tõstetavad abiteljed veotelje ees
Saadaval fikseerituna ja pööratavana nii sadulvedukite kui ka raamveokite jaoks. Teljekoormus: 4,5, 7,5 või 9 tonni.
Pakett EBS Medium lisab paketile EBS Standard järgmised funktsioonid:
EBS-i seisundi juhtimine
EBS-i seisundi jälgimine veoki elektroonilise juhtsüsteemi (TEA2+) ja programmi Volvo Tech Tool abil.
Mägistardi abisüsteem
Pidurid vabastatakse tõusul seistes alles siis, kui veojõud suudab veoki liikuma panna.
Hõõrdkatete kulumuse hindamine
Piduri hõõrdkatete hoiatus – arvutatakse, kui suurt läbisõitu piduriklotside hõõrdkatted veel võimaldavad. (Ainult ketaspidurite korral.)
Seisupiduri automaatne vabastamine
Seisupidur vabastatakse siis, kui juht vajutab gaasipedaali ja käik on sisse lülitatud (ainult I-Shifti käigukasti korral).
Peale tarkvarapakettide on saadaval veel järgmised valikud.
Autorongi sirgestuspidur
Võimaldab veokijuhil haagise pulseerivat pidurdamist. Pidur rakendub seejärel automaatselt ja haagise külglibisemise oht on minimaalne.
ESC (elektrooniline stabiilsusprogramm)
Pidurite stabiilsussüsteem rakendab pidureid igale rattale eraldi ja tagab seega kogu autorongi stabiilsuse, välistades veoki ja haagise külglibisemise, ümberpaiskumise ja haagise pendeldamise. ESC vastab sõidukite elektroonilise stabiilsuskontrolli kohta kehtivate õigusaktide nõuetele ja on saadaval 2-, 3-, 4- ja 5-teljeliste veokite jaoks.
Avariipidurduse signaali süsteem
Kui avariipidurdamine toimub kiirusel üle 50 km/h, vilguvad pidurituled sagedusega neli korda sekundis.
Hüdrauliline retarder
Käigukastile paigaldatud kompaktne kestuspidur maksimaalse pidurdusvõimsusega 440 kW.