Austraallasest veokipargi omanik Craig Fox omistab oma edu veotööstuses kahele asjale: üksnes tasuvate koormate ja eri liiki kaupade vedu.
Kuue aasta eest ei teadnud Craig Fox veokitest peaaegu midagi.
„Ma olin kalur, kuid kvootide kehtestamisega kaotas kalatööstus elujõulisuse ja pidin otsima muu töö. Niisiis ostsin oma isalt veondusettevõtte.”
Tol ajal koosnes Edela-Austraalia Victoria provintsis Port Fairy linnas baseeruv Fox Transport vaid kolmest veoki ja haagise kombinatsioonist. Craig nägi uusi võimalusi oma veokipargi täiendamiseks ning nüüdseks on lisandunud kaks B-Double viljakallurit, üks tentveok ja vedelkemikaalide veok.
„Asume endiselt Port Fairy’s,” ütleb Craig, „kuid me tegutseme nüüd terves Victoria osariigis. Tavaline B-double veoki teekond võib tähendada musta dekoratiivkivikoorma vedu meie sõelumistehasest Melbourne’i, väetisekoorma pealevõtmist ja viimist Mildura linna, vilja- või kipsikoorma pealevõtmist ja vedamist tagasi Gippslandi või meie kodubaasi. Sellise sõidu puhul on juht teel umbes kolm päeva.”
Vältimaks vaid üht tüüpi koormate vedu, on Craig äri võimalikult palju mitmekesistanud.
„Vili, lubi, liiv, kivi, väetis, üldine kaubavedu – teeme kõike seda,” ütleb Craig. „Meil on ka paakauto kemikaalide veoks, nii lisandub ka mõni vedel last. Kui ühes tegevusharus on vaikus, teevad teised tavaliselt puudujäägi tasa. Mitmekesisus aitab ka juhte tegevuses hoida ja nad hindavad seda.”
Äärmiselt praktiline juht Craig teeb igal nädalapäeval mõnes oma veokis kohalikke otsi Melbourne’i, Gippslandi või Mildurasse. Puhkepauside ajal veedab ta aega oma klientidega vesteldes, graafikuid koostades ja jälgides, et kõikide ootused on täidetud.
„Minu hinnangul on klientide eest hoolitsemine esmatähtis. Kui keegi midagi kiiresti vajab, püüame teha kõik võimaliku, et graafik ümber kavandada ja neile vastu tulla,” ütleb Craig.
„Räägin oma klientidega iga päev, mistõttu tean, mida nõutakse. Paindlikkus on hädavajalik. Abiks tuleb ka sõit veokis, sest nii saan ma kogeda täpselt seda, millega juhid oma igapäevatöös silmitsi seisavad, ja näha, kuidas veokid toimivad. Tänu sellele saan aimu sellest, kuidas me saaksime oma tegevust tõhustada.”
Minu hinnangul on klientide eest hoolitsemine esmatähtis.
Kuna marginaalid lähevad järjest väiksemaks, on kütusesäästlikkus Craigi erilises huviorbiidis.
„Kütusesäästlikkus on mulle väga oluline,” räägib Craig, „ja see on üks põhjus, miks ma kasutan Volvot. Saime Volvo juhtide koolitajatelt pisut juhtnööre ja see tõesti muutis olukorda. Mõne lihtsa sõidutehnika mõistmine ja veoki tehnoloogia täielik ärakasutamine on avaldanud meie kütusekulule suurt mõju. Varem saime ühe liitriga sõita 1,8 km, nüüd umbes kuni 2,1.”
See on veoki kohta nädalas 240 liitrit vähem kütust. Ei ole just raske näha, kuidas see Fox Transporti põhitegevusele otsest kasu toob. „Ainuüksi I-Shift käsilülitusega automaatkäiguvahetuse kasutamaõppimise ja vabakäigu kasutamisega jala pedaalil hoidmise asemel säästavad meie juhid palju kütust,” ütleb Craig, „ning ei mingit negatiivset mõju sõiduajale. Järgmise FH-ga hakkame katsetama diferentsiaale ja vaatame, kas saame veokeid veidi rohkem kõrgemal käigul hoida.”
Tõdedes, et efektiivsus on üks ainuvõimalikke kasumlikkuse suurendamise viise, peab Craig silmas ka tehnoloogiat, mis annaks talle konkurentsieelise.
„Olen oma kahes FH-s kasutanud Volvo Dynafleet süsteemi,” räägib Craig, „see annab mulle palju infot iga veoki jõudluse kõikide aspektide kohta. Näiteks sai Dynafleeti abil mulle täiesti selgeks, et me ei kasuta peaaegu üldse vabakäigul sõitmist. Niipea, kui me seda mõistsime, hakkasime selleks võimalusi otsima ja nüüd sõidame kuni 10% oma sõiduajast vabakäigul. See on suur panus kütusesäästu.
Victoria põllumajandustööstuse lahutamatu osana ja äritegevuse kasvu tõttu püüab Fox Transport kunagi järgmisel aastal oma veokiparki uuendada.
Dynafleet annab mulle palju infot iga veoki jõudluse kõikide aspektide kohta.
„Me uuendame oma haagiseid, vahetame vana FH uue Euro5 mudeli vastu ja ilmselt läheme üle 340hj FE-le, nii et saaksime oma kohalike vedude kandevõimet pisut suurendada. Kui palju me ka osariigis ringi ei sõidaks, ei unusta me oma kohalikke kliente.”
Vaid kuue tegevusaasta järel on selge, et Craigil on hästi väljakujunenud arusaam sellest, mis veoettevõtte tiksuma paneb.
„Kliendi jaoks õige asja tegemine, võimalikult suur efektiivsus ja üksikasjadele tähelepanu pööramine – see on see, mis mulle sobib,” ütleb Craig. „Ja kuigi me keskendume tehnilisele poolele, teame, et kõige olulisem on pakkuda usaldusväärset klienditeenindust. Ilma selleta ei ole sul midagi. Me oleme endale hea maine kujundanud just sellist individuaalset teenust pakkudes, mida üks väike pereettevõtte pakkuda suudab.
„Üks asi, mida ma õppinud olen,” jätkab ta, „on see, et selles mängus on alati midagi õppida.”
Sõidukid: FH Globetrotter XXL 6x4 B-Double, FH 6x4 B-Double, NH 6x4 B-Double, FM kallurhaagisega raamveok, FE tentpealisehitisega raamveok. Veokite väljalaskeaastad jäävad vahemikku 2002–2012.
Töökeskkond: Foxi autopark võtab koormaid peale erinevates maastikuoludes, sh liivas, põllumaal ja mudas, kasutades sageli diferentsiaalilukustust, et sisse ja välja saada. Seejärel tuleb kiirteedel läbida pikki vahemaid.
Rakendused: kõikidel veokitel, v.a NH, on I-Shifti automaatne manuaalkäigukast. Kaks FH-d on varustatud Dynafleet, sõiduraja hoidmise ja kohanduva püsikiiruse regulaatori süsteemiga.
Kütusekulu: 540 hj FH saavutab B-Double konfiguratsioonis 2 km/l ja ühe haagise korral kuni 2,5 km/l, 520 hj FH suudab saavutada kuni 1,9 km/l.