Pole saladus, et suurim kulu transpordiettevõttele on kütus. See moodustab vähemalt 1/3 paljude veoettevõtete kogukulust. Niisiis, kuidas kütusesäästlikkust parandada? Selle taga on teadmine sellest, mis on peamised tegurid ja kuidas nad toimivad. Sellelt lehelt leiate teavet selle kohta, millele mõelda, kui soovite oma kütusearvet vähendada – alates veoki spetsifikatsioonidest ja hooldusest kuni juhi jõudluse ning transpordiinfosüsteemini.
Kõige olulisemate kütusesäästu mõjutavate tegurite tutvustus.
Veoauto kütusesäästu üks suurimaid tegureid on jõuülekanne. Kui see on kohandatud, on suur osa teie veoki kütusekulust fikseeritud – seega on oluline, et see oleks korrektselt tehtud. Kuigi kõik jõuallika komponendid mängivad rolli – alates tagasillast kuni käigukasti õlini – on kolm kõige suuremat mõju avaldavat komponenti mootor, käigukast ja kiirushoidik.
Tänapäeval on hiljutised tehnoloogilised edusammud viinud nende komponentide tõhususe uutele kõrgustele. Kombineeritud turbomootorid (nagu D13TC) annavad palju võimsust ja tagavad parema kütusesäästlikkuse kui eSCR-id ning vähendavad oluliselt ka AdBlue kasutamist. Automaatkäigukast nagu I-Shift kasutab käiguvahetuse ülitäpseks muutmiseks reaalaja sõiduandmeid. Prognoosiva kiirushoidiku (I-See) kasutuselevõtt tähendab, et juhid saavad isegi künklikul maastikul jala gaasilt maha võtta ja säästa veelgi rohkem kütust.
Tutvuge nende lahendustega optimaalse jõuülekande tagamiseks.
Aerodünaamika on teine tehniline tegur, millel on suur mõju veoautode kütusekulule. Jõudlust võivad mõjutada kõik alates välistest tarvikutest kuni peeglite ja esispoileriteni, kuid kõige olulisemad on järgmised:
Niisiis, kuidas parandada veoki aerodünaamilisi omadusi? Kabiinide puhul mõjutavad seda nii kõrgus, katuse kaldenurk kui ka konstruktsioon. Kuidas on katusespoileri, kabiini külgspoilerite, raami külgkatete ja poritiibade servadega? Need kõik parandavad kütusesäästu, kuid veenduge, et katusespoiler oleks tehases paigaldatud – potentsiaalset kütusesäästu võib mõjutada isegi 5 cm liiga madalale või 10 cm liiga kõrgele paigaldamine. Haagistega seoses: oluline on hoida need kõige paremas seisukorras ja reguleerida rattaid. Saate oma sõidukit hooldada ühes kohas kasutades meie haagisehoolduse teenust.
Veeretakistus on suuruselt kolmas kütusekulu mõjutav tehniline tegur. Selle määravad peamiselt:
Veeretakistuse vähendamiseks kasutage "mitmeotstarbeliste" rehvide asemel kütusekulu optimeerimiseks mõeldud rehve. Kindlasti ärge sõitke madala rehvirõhu või vale sildade seadistusega. Vale seadistuse tulemusena muutub juhtimine ebastabiilseks ja veok võtab teel rohkem ruumi, kuna rattad ei liigu samal trajektooril. See suurendab õhutakistust, mis halvendab kütusesäästlikkust.
Õigete hooldusteenuste kasutamine muudab kütusekulu jälgimise ja kokkuhoidmise lihtsaks ning hoiab teie sõidukipargi kõige paremas seisukorras.
Juhtidesse investeerimine on sama oluline kui veokitesse investeerimine. Miks? Kuna kogenud ja motiveeritud veokijuhtide suurem tööviljakus on tõestatud fakt, siis nad sõidavad ka säästlikumalt ja ohutumalt. Kõige olulisem, mida juht kütuse säästmisel teha saab, on kujundada head harjumused seoses:
Muudeks teguriteks on ennetavalt, vabakäigul ja linnaliikluses sõitmine.
Meie juhikoolituste ära kasutamine on kindlaim viis juhi jõudluse ja teie majandustulemuste suurendamiseks. Lisaks kütuse säästmisele võivad need tõsta ka tootlikkust, suurendada teie juhtide valdkonnapõhiseid teadmisi, parandada ohutust ning aidata parimaid juhte ligi meelitada ja enda juures hoida.