Veokid

Parimad võimalikud oskused

Esmaklassiliste sõiduoskustega veokijuhid on väga olulised. Rootsi veoettevõtte Jardlers Åkeri jaoks on nad asendamatud.
Jardlers Åkeri Volvo FH
Jardlers Åkeri töötab koostöös Volvo Trucksiga juhtide jaoks välja just nende jaoks kohandatud koolitusprogrammi.

Uus hõbedane Volvo FH on äsja saabunud Kesk-Rootsi väikelinnas Lindesbergis asuvasse ettevõttesse Jardlers Åkeri. Tuttuus veok helgib päikese käes ja ettevõtte veokipargi juht Henrik Carlzon on elevil. 

„See on meie teine uus Volvo FH. See on suurepärane veok!“ ütleb ta. 

Jardlers Åkeri on pika ajalooga ettevõte, mis alustas oma tegevust 1931. aastal. 

Tänaseks on see üks paljudest Rootsi ettevõtetest, mis varustavad Volvo Trucksi veokiosadega. Jardlers Åkeri kodulinnas Lindesbergis toodetakse Volvo veokite rattatelgi, mille Jardlers Åkeri seejärel Göteborgis asuvasse veokitehasesse toimetab. 

Tänase veokitarne juures viibib ettevõtte üheksast veokijuhist kolm. Henrik Calrzoni sõnul on see endastmõistetav. 

„Veokijuhid peavad saama selle veoki kõigi uute funktsioonide kohta põhjaliku koolituse. Kui veokiga midagi juhtub ja juht suudab probleemi tuvastada, säästame aega ja raha.“ 

Veoki üleandmise juures viibivad Henrik Svedberg, kes esindab Volvo Trucksi müügiesindajat Tage Rejmes i Örebro Lastvagnar AB, ja Andrew Low, kes vastutab Volvo Trucksi juhikoolituse eest. 

„Jardlers Åkeri on hea näide veoettevõttest, mis on otsustanud panustada oma juhtide koolitamisse. See on täiesti õige lähenemine. Lõppude lõpuks on just veokijuhid need, kes suudavad veoki funktsioone õigesti kasutades kõige suuremaid summasid säästa,“ ütleb Andrew Low. 

Soovime kõigile oma juhtidele midagi tagasi anda, sest nad teevad suurepärast tööd.

Koolituse olulisus ilmneb aga ka mujal kui uue veoki tundmaõppimises. 

Alates 2009. aasta 10. septembrist peab igal Euroopa Liidu veokijuhil olema juhi kutseoskuse tunnistus (CPC). Juhid, kellel oli selle nõude jõustumise ajal kehtiv kutsetunnistus, peavad CPC saamiseks läbima 35-tunnise juhikoolituse. Igal EL-i liikmesriigil on õigus ise otsustada, mis ajaks koolitus tuleb läbida. Rootsis on selleks tähtajaks 10. september 2016. 

„Korraldame aastas ühe CPC koolituse. 2016. aastaks on kõik meie ettevõtte veokijuhid oma 35-tunnise koolituse läbinud,“ ütleb Henrik Carlzon.

CPC koolitus koosneb viiest osast: säästlik sõidustiil, ohutu transport, transporditööstus ja transpordialased õigusaktid, tervisekaitse ja ohutu sõitmine ning kliendikesksus. Ettevõttes Jardlers Åkeri korraldatakse koolitust tihedas koostöös Volvo Trucksi müügiesindajaga Tage Rejmes i Örebro Lastvagnar AB.

„Jardlers Åkeri on väga huvitatud oma juhtidele parima võimaliku koolituse pakkumisest. Koos töötasime välja koolitusplaani, mis hõlmab kursuse kõiki erinevaid osi,“ selgitab CPC koolitaja Henrik Svedberg. 

Seaduse kohaselt vastutab iga veokijuht kehtiva CPC olemasolu või hankimise eest. 

Jardlers Åkeri otsustas aga kõigi oma veokijuhtide CPC koolituse eest ise maksta.

„Esiteks soovime kõigile oma juhtidele midagi tagasi anda, sest nad teevad suurepärast tööd. Teiseks sõltub kogu meie ettevõtte töö parimate võimalike oskustega juhtidest,“ ütleb Henrik Carlzon. 

Veokitootja Volvo Trucks on kehtestanud tootmisprotsessi igale etapile ranged nõuded. Rattatelgede transportimiseks Volvo kontserni tehastesse vajab Jardlers Åkeri nelja ISO sertifikaati (keskkonna, liikluse, töökeskkonna ja kvaliteedi kohta). 

Kogu meie ettevõtte töö sõltub parimate võimalike oskustega juhtidest.

„Nende sertifikaatide omamiseks peame näiteks pidevalt oma juhte koolitama. Koolitused on meie jaoks hädavajalikud,“ räägib Henrik Carlzon. 

Uue veoki ümber käib vilgas tegevus. Andrew Low ja Henrik Svedberg näitavad veoki mõnede uute funktsioonide asukohti ja samal ajal esitavad veokijuhid küsimusi. 

Üks neist juhtidest on Anna-Lena Kristoffersson. Ta on töötanud Jardlers Åkeris kaheksa aastat.

„Teel olles on palju lihtsam, kui tunned uute oluliste funktsioonide tööpõhimõtet,“ lausub ta. 

Anna-Lena seab end juhiistmele ja Andrew Low tutvustab talle armatuurlaua uusi funktsioone. 

„Uusi funktsioone on päris palju, aga pean need lihtsalt selgeks õppima,“ ütleb ta naeratades.

 

VEOKIPARK

Sõidukid: kaks Volvo FH16 veokit – 700 hj (2013), kaks Volvo FH16 veokit – 540 hj (2011), kaks Volvo FH veokit – 480 hj (2009) ja üks Volvo FH veok – 500 hj (2011).

Muud rakendused: neljal Volvo FH16 veokil on kasutusel Dynafleet. Kahel uuel Volvo FH veokil on Volvo Trucksi aktiivse ohutuse pakett ja ASAFE+ ning kohanduv püsikiiruse regulaator.

Kütusekulu: kaks uut Volvo FH16 veokit tarbivad umbes 4,4 liitrit kütust 10 km kohta. Teise kahe Volvo FH16 kütusekulu on 4,7 liitrit kütust 10 km kohta.