Veokid

Kuidas I-Shifti topeltsidur aitab Itaalia veoettevõttel Sartori keerulistel mägiteedel kütust säästa

Mägises Põhja-Itaalias vajab pereettevõtte Sartori Trasporti veokeid, milles on ühendatud suur jõudlus ja väike kütusekulu. Kasutades I-Shifti topeltsiduriga Volvo FH-d, on nad leidnud täiusliku lahenduse.
Sartori Trasporti asutaja Giorgio (vasakul) koos tütre Cristiana, poja Enrico (paremal) ja Cristiana abikaasa Federicoga.

Kui Sartori ettevõtte asutaja Giorgio Sartori alustas viiskümmend aastat tagasi äritegevust kolmerattalise tarbesõidukiga, tegi ta seda vaid puhtast kiindumusest veokite vastu. Ent peagi võtsid temaga ühendust ettevõtted, kes vajasid abi mootoriosade ja naha vedamisel ning sellest ajast peale on ta tugevdanud tihedaid koostöösidemeid kõige mainekamate Itaalia ja rahvusvaheliste nahast luksustoodete kaubamärkidega.

Tänapäeval juhib Giorgio ettevõtet koos poja Enricoga, kes vastutab veokipargi, hoolduse ja vedude logistika eest, ning tütre Cristianaga, kelle hooleks on planeerimine ja haldustöö. Ettevõttes töötab ka Cristiana abikaasa Federico ning pereliikmed veedavad palju aega ettevõtte peakontoris Arzignanos.

„Minu meelest on pereettevõttel suured eelised, eriti kui ollakse nii ühtsed nagu meie. Loomulikult on olnud ka konarlikke hetki, kuid kõik on alati edasi liikunud, ilma liigsete raskusteta,” ütleb Giorgio Sartori.

Alates ettevõtte loomisest on Sartori Trasporti tähelepanu keskmes kvaliteet, täpsus ja õigeaegsus. Seepärast hakkasid nad kauba tarnimiseks juba varakult kasutama Volvo veokeid. Praegu koosneb nende veokipark 29 veokist, millest 16 on Volvod.

Kuna sõidame tihti mägiteedel, on meil vaja suure jõudluse, kuid väikese kütusekuluga veokeid.

Igal hommikul kell 6–8 ja päeva lõpus seisavad veokid Sartori ettevõtte väravates järjekorras ja ootavad veose laadimist. Kahveltõstukite muljetavaldav tiirutamine lao ja ootavate poolhaagiste kastide vahel meenutab koolibrite lendu. Peale- ja mahalaadimise keerulist protsessi jälgivad poeg Enrico ja tema õemees Federico.

„Laadime veokeid koidu ajal, sest need peavad varakult lahkuma, et läbida vahemaa vähima võimaliku ajaga ja rahuldada meie klientide laonõudeid. Meil on ka veokijuhid, kes sõidavad ainult öösiti: nad lahkuvad õhtul ja jõuavad sihtkohta hommikul.”

Nagu ta isa, on Enrico samuti veokite entusiast, kes on vaimustunud tehnoloogiast. Ta jälgib suure huviga kõiki Volvo Trucksi uuendusi ja on oma hiljutiste ostudega väga rahul – kaks topeltsiduriga I-Shifti käigukastiga Volvo FH veokit, mis on osutunud Toscana marsruudi jaoks täiuslikuks. 

 

„Minu jaoks on jõudlus 50 protsenti veoki tulust. Kuid see käib käsikäes kütusekuluga, mis peab olema järjepidev. Kuna sõidame tihti mägiteedel, on meil vaja suure jõudluse, kuid väikese kütusekuluga veokeid. Tänu uusimale topeltsiduriga käigukastile eeldame kütusekulu vähenemist võrreldes eelmise versiooniga koguni 3 protsendi võrra!”

Tegelikes arvudes tähendab see seda, et topeltsiduriga veokid, mis läbivad 150 000 kilomeetrit, võimaldavad Sartori Trasportil aasta lõpus arvestada 2500 € kokkuhoiuga diislikütuselt. Kuid see on ettevõttele kasulik ka muul viisil. 

 

„Juba kuue kuu pärast eeldame täiendavat kokkuhoidu sõiduki kogu jõuülekandelt, keskmise kiiruse mõningast suurenemist ja rehvide väiksemat kulumist – kõike tänu mootori ühtlasele pöördemomendile. Hetkel katsetame rehve, millega on võimalik läbida 400 000 km,” räägib Enrico.

Praegu edeneb Sartori äri jõudsasti, kuid teekond ei ole perekonna jaoks alati lihtne olnud – eriti finantskriisi ajal, mis tabas Itaaliat paar aastat tagasi. Õnneks olid perekonnal oma laoruumid ja nad ei pidanud renti maksma. Koos klientidega suutsid nad selle raske aja edukalt üle elada.

„Kuna meie finantsraskused olid seotud nende omadega, tegime nendega tihedat koostööd. Paljudega nendest on meil pikaajalised sidemed, sest need said alguse minu isaga. See pani aluse positiivsele mõjuringile ja põhiideele vastastikusest abistamisest,” selgitab Cristiana Sartori.

Praeguseks on finantskriis seljataga ja kõik eeldused pereettevõtte edasiseks arenemiseks olemas. Sartori perekond investeerib juba praegu tulevikku, ehitades uut peakontorit Arzignano lähistele, kuhu rajatakse Sartori Trasporti ja Velo Trans SRL-i ühisettevõte, millest neile kuulub 51 protsenti.

„Kahe ettevõtte ühendamine üle 10 000 ruutmeetri suurusele alale muudab töö lihtsamaks, optimeerib ruumikasutust ja ressursse ning parandab veelgi meie pakutavaid teenused. Plaanime kolida järgmisel kevadel,” ütleb Giorgio Sartori rahuloleva naeratusega.

SARTORI TRASPORTI SRL

Asutatud: 1966.
Omanik: Giorgio Sartori. Sartori perekonnale kuulub ka 51 protsenti veoettevõttest Velo Trans SRL.
Peakorter: Arzignano, Vicenza.
Töötajate arv: 36 (sh veokijuhid).
Töövaldkonnad: kolmanda osapoole kaupade, eriti igat sorti naha, keemiatoodete, tekstiili ja seadmete vedu. Ettevõttel on alates 1996. aastast UNI EN ISO 9001:2008 sertifikaat.
Volvo veokite arv: 16.
Omadused: Kõik viimase põlvkonna Volvo sadulveokid on varustatud I-Shifti topeltsiduriga ning kabiinidega, milles on kaks voodit ja tipptasemel varustus (Volvo dünaamiline roolisüsteem, sõidurajal püsimise süsteem ja kokkupõrkehoiatus avariipidurdusega).
Kütusekulu: Toscana marsruudil 35 liitrit 100 km kohta, Campania marsruudil 28 liitrit 100 km kohta.
Turg: Sartori Trasporti tegutseb Itaalias ja veokid sõidavad peamiselt Vicenza provintsis (peakontori asukoht) ja Toscana provintsis, kuhu veetakse klientidele kaupa. Kuna ettevõte veab erinevatesse tehastesse ka nahatöötlemise kemikaale, ei ole haagised peaaegu kunagi tühjad.