Volvo FH – 25 aastat uuendusi

Volvo FH-l on tähelepanuväärne edulugu. Veokijuhtidele, omanikele ja veoettevõtetele eeliseid loovad ning ohutust tagavad uuendused avaldavad jätkuvalt suurt mõju. “Tuleb toetada ettevõtluskultuuri, mis võimaldab inimestel uusi lahendusi proovida. Ja luua struktuur, mis võimaldab rakendada klientidele väärtust loovaid lahendusi," ütleb kontserni veokitehnoloogia FH tootejuht Staffan Rödjedal.
Volvo FH uuenduste ajajoon

Uuendused ja uued funktsioonid – Volvo FH areneb.

1993. aastal esitles Volvo Trucks maailmale seni kõige täiuslikumat veokit – mudelit Volvo FH.
Funktsioonide (näiteks mootor D12A ja Volvo mootorpidur) tehniline võimekus oli muljetavaldav. Kuid veelgi tähelepanuväärsem oli ehk siiski keskendumine veokijuhile. Volvo FH oli ja on jätkuvalt veokijuhi unistus. Uue kabiini konstrueerimisel arvestasime veokijuhi vajadustega. Veok on töötamiskoht sõidu ajal ning olmeruum puhke- ja unetundidel. Üle 1500 veokijuhi ja -kasutaja osalusel tehtud ulatusliku katsetamise tulemusena konstrueeris Volvo Trucks otsast lõpuni uue kabiini, mis lõi täiesti uue kogemuse.
“Kesksel kohal oli veokijuht. Ja on seda jätkuvalt," sõnab kontserni veokitehnoloogia tootearendusvaldkonna juht Mats Karlsson Lindh.
Täna täiustab Volvo FH jätkuvalt veokikogemust. Selliste funktsioonidega, nagu näiteks ainulaadne Volvo dünaamiline roolisüsteem, mis täiustab juhitavust ja vähendab pingest tingitud tervisekahjustusi, jätkab Volvo Trucks arengu suunamist.

Volvo FH lugu algas 1980. aastate keskel. Volvo Trucks pakkus paljude turgude jaoks laia veokite valikut, kuid vaja oli paremat tehnoloogiat ja tooteprogrammi ühtset platvormi. Volvo FH-ga lõi Volvo Trucks tulevaste uuenduste vundamendi. Arengu üheks peamiseks läbimurdeks oli uus raam. Selle dünaamiline konstruktsioon oli inseneridele baasiks, mis võimaldas välja töötada ja edasi arendada iga vajaduse jaoks kohandatavaid funktsioone.

Volvo FH mudeli aerodünaamiliste omaduste katsetamine

Volvo FH aerodünaamiliste omaduste uurimistöö on olnud enneolematult ulatuslik.

“Olen Volvo Trucksi tootmisprotsessi täiustamist võrrelnud südame ja mõistuse koostööga. See on muutnud meie töömeetodeid," ütleb Jan Johnsson, kes varem töötas projektijuhina.

Teatavasti on Volvo FH veok, mis on mõeldud veokijuhi jaoks, kuid Volvo arvestab ka kliendi ärivajadustega. Need olid olulised tootmise alguses ja on seda jätkuvalt.
“Veoki aerodünaamiliste omaduste uurimistöö on olnud laiaulatuslik. See võimaldab kliendil kütusekulu vähendada," sõnab Mats Karlsson Lindh.

Raami tootmisel keskendusime samuti kliendi ärivajadustele, pakkudes paindlikke lahendusi erineva kandevõime jaoks. Täna teeb Volvo Trucks kõik endastoleneva, et välja töötada kliendi jaoks veelgi kütusesäästlikumaid lahendusi. Uuendatud I-Shifti tarkvara, tandemi telje tõstuk, seisujahuti I-parkCool, veokijuhtide Fuelwatch-kütusevalve koolitus ja prognoosiv kiirushoidik I-See on vaid mõned hiljutised uuendused, mis loovad kliendi jaoks väärtust.

Veokijuht Volvo FH-d roolimas

Volvo Trucks alustab sageli lahenduse otsimisest kliendil tegelikus elus esinevale probleemile ja töötab selle käigus välja uusi funktsioone.

Areng ei peatu kunagi. Ja FH jätkab täiustumist. Volvo Trucksis töö jätkub. "Sageli alustame kliendil tegelikus elus esineva probleemiga. Näiteks Volvo dünaamiline roolisüsteem – üks lähtepunkte oli soov leida lahendus roolimisjõu vähendamiseks ringristmikel. Uurimistöös leidsime palju uusi võimalusi, mis võimaldas meil välja töötada midagi palju täiuslikumat: VDS-i, nagu me täna seda tunneme," ütleb Staffan Rödjedal.
Heade ideede loomine ja kasvatamine on edukate uuendusteni viiva protsessi kaks olulist osa. Intensiivne töö on teine faktor.
“Seda saab mõõta vaid püsiva ja pikaajalise panustamisega. Iga funktsiooni on aastaid katsetatud ja kontrollitud, enne kui see töötab nii, nagu me soovime. Ja nagu meie kliendid meilt eeldavad."

Seotud artiklid

Volvo dünaamilise roolisüsteemi eelised juhi jaoks

Ideaalne stabiilsus suurel kiirusel, täielik juhitavus väikesel kiirusel ning oluliselt väiksem koormus lihastele ja liigestele. 2013. aastal turule toodud murranguline Volvo dünaamiline roolisüsteem (Volvo Dynamic Steering system –VDS) on paljude ...

Kuidas I-Shifti topeltsidur aitab Itaalia veoettevõttel Sartori keerulistel mägiteedel kütust säästa

Mägises Põhja-Itaalias vajab pereettevõtte Sartori Trasporti veokeid, milles on ühendatud suur jõudlus ja väike kütusekulu. Kasutades I-Shifti topeltsiduriga Volvo FH-d, on nad leidnud täiusliku lahenduse....

Roomekäikude abil läbi jäiste metsade

Jäätunud, kitsad, künklikud teed ja 76-tonnine kogumass. Palgivedu Soome metsades on raske ülesanne nii juhtide kui ka veokite jaoks. Kuid tänu roomekäikudega Volvo I-Shiftile saavad Saku Simpanen ja tema meeskond sõita nii künklikul teel kui ka ...