Maailma elanikkond kasvab pidevalt. ÜRO aruannetest nähtub, et maailma elanikkonna arvukus suureneb 2014. aasta tasemelt (7 miljardit) 2050. aastaks ligikaudu 9 miljardi inimeseni. Praegu elab linnades umbes pool kogu maailma rahvastikust, aga ÜRO hinnangul on see 2050. aastaks kasvanud kahe kolmandikuni. Linnastumisega kaasnevad uued tarbimisharjumused ning suureneb e-kaubanduse ja kojutoomisteenuse kasutamine. Ka see suurendab ühiskonna vajadust tõhusate veonduslahenduste järele.
"Õhukvaliteeti halvendavate liiklusprobleemide, näiteks ummikute ja heitmete, vähendamiseks tuleb meil arukamalt käituda. Peame mõtlema, kui palju meie veokid võtavad tänavatel ruumi ja milliseid energiaallikaid kasutame," ütleb Volvo Trucksi keskkonna- ja innovatsioonidirektor Lars Mårtensson.
Mõned inimesed leiavad, et tulevikulinnades on jaotusveokiteks vaja väiksemaid kaubikuid, kuid see pole nii lihtne, selgitab Lars Mårtensson.
“See võib kehtida mõne piirkonna kohta. Kuid üldiselt on täiskoormaga veok tõhusa ruumikasutusega transpordivahend. Ja tegelikult on jaotusveokil rohkem kui kümme korda suurem kandevõime kui väiksemal kaubikul."
Elektriveokid saavad veondust veelgi tõhusamaks muuta. Nende väike müratase loob võimalused paljude veoülesannete täitmiseks tipptunnivälisel ajal, näiteks varahommikul, hilisõhtul või isegi öösel. See vähendab teede koormust tipptundide ajal. Heitgaasivaba elektriveokit saab kasutada nii siseterminalides kui ka keskkonnavööndites.
"Kui suudaksime jaotusveod rohkem suunata tipptunnivälisele ajale, oleks tänavatel vähem sõidukeid ja väiksemad ummikud just sellel ajal päevast, kui liikvel on rohkem inimesi. See suurendab ka ohutust. Homsed linnad peavad kasutama selliseid ressursse, nagu energia, ruum ja aeg, tõhusamalt kui praegu, ja elektriveokid saavad sellele veelgi rohkem kaasa aidata," järeldab Lars Mårtensson.