See on Volvo – nii vihmas kui ka päikeses

1961. aastal asutatud Rootsi pereettevõte Sanfridssons on Volvo veokitega sõitnud algusest peale. Kakskümmend viis aastat tagasi olid nad üks esimesi veoettevõtteid maailmas, kes ostis Volvo FH.

Sanfridssons on arenenud väikesest maapiirkonna veoettevõttest üleriigilise haardega modernseks teenindusettevõtteks.

Göran Sanfridsson

Kuigi Göran Sanfridsson on tegevdirektor, aitab ta endiselt oma ettevõtte veokite veost peale ja maha laadida.

Kell on 5.45 hommikul. Göran Sanfridsson on juba tööl. Ehkki ta on pereettevõtte tegevjuht, meeldib talle ka praktiline töö ega kõhkle käsi külge löömast, kui vajatakse abi koorma peale- ja mahalaadimisel või mehaanilises töös.

„Kasvasime vendadega üles veokitest ja veokijuhtidest ümbritsetud maakohas. Poisina unistasin tihti veokijuhtimisest ja palusin isalt, et ta mind piimaringile kaasa võtaks. Olin juba siis hommikuinimene,” meenutab Göran naeratusega.

Vendade isa Alf Sanfridsson kasvas üles maapoisina, kes otsis võimalusi raha teenimiseks, kui ta vend talumajapidamise üle võttis. Juhuslikult avas ettevõtte Gäsene Dairy samal ajal uue tarneahela ja vajas hommikuse piimaringi jaoks töötajat. Alf otsustas saada piimameheks ja ostis oma esimese Volvo veoki. Peagi hakkas ta pärastlõunati kruusa vedama ja aja jooksul kasvas klientide arv veelgi. Alf, kes oli oma Volvo veokiga rahul, sai tellida üha enam veokeid ja palgata üha enam veokijuhte. Aastate jooksul äri edenes ja lisandusid suured kliendid, nagu kuulus Rootsi siidritootja Herrljunga Cider, ning väikesest maapiirkonna veoettevõttest sai üleriigilise haardega modernne teenindusettevõte.

Sanfridssonide pere

Göran Sanfridsson (vasakul) koos isa Alfi (keskel) ning venna Torbjörniga vestlevad Torbjörni vanaautode ja traktorite kollektsiooni keskel.

Alf Sanfridsson

Kui Alf Sanfridsson oma veoettevõtte asutas, töötas ta piimamehena ettevõttes Gäsene Dairy, mis tegutseb piirkonnas siiani.

Alfi kolm poega liitusid äriga varakult ja oli loomulik, et ühel päeval võtavad nad isa äri üle. Kui Alf 2006. aastal pensionile läks, olid nad juba mitu aastat ettevõtte heaks töötanud ja jagasid äri omavahel ära, et mitte üksteise teele ette jääda. Vanim poeg Göran on tegevjuht, Mats juhib põllumajandustoodete ettevõtet Ljungs foder ja noorim vend Torbjörn on veokorraldaja. Isa Alf peab õnnelikku pensionipõlve, kuid pakub alati hüva nõu.

„Meie isa oskas arendada ettevõtet koos klientidega ja hoida nendega häid suhteid. Sama kehtib suhete kohta meie töötajate ja Volvo Trucksiga. Isa on alati öelnud, et kui kellegi eest hästi hoolitsed, siis ta ei lahku. See on üks olulisemaid õppetunde, mille mina ja mu vennad oleme temalt saanud,” ütleb Göran.

Sanfridssonsi edu alus on andekate töötajate ligitõmbamine ja hoidmine. Töökindlad veokid ja tugev rõhuasetus liiklusohutusel on olnud nii töötajate kui ka klientide säilitamise mosaiigis olulised osad.

Svante Alexandersson

Svante Alexandersson on töötanud Sanfridssonsi veokijuhina 34 aastat ja sõitnud kolme põlvkonna Volvo FH-ga.

„On neid, kes arvavad, et meie pere on „Volvo lojalist”, kuid meie jaoks on oluline, et veokid töötavad asjatute remontideta. Need on meie töövahendid ja oleme aastate jooksul läbinud Volvo veokitega pikki vahemaid, kusjuures veokijuhid on väga rahule jäänud. Seega ei ole meil kunagi olnud põhjust tarnijat vahetada,” selgitab Göran.

Veokijuhtidega arvestamine on tähendanud seda, et mitmed töötajad on ettevõttele truuks jäänud suure osa oma karjäärist. Kõige kauem – 34 aastat – on siin töötanud Svante Alexandersson. Tema juhtis ka ettevõtte esimest Volvo FH-d, kui mudel 1993. aastal turule toodi, ja tal on siiani meeles, mida ta ja teised selle kohta arvasid.

Poisina unistasin tihti veokijuhtimisest ja palusin isalt, et ta mind kaasa võtaks.

Göran Sanfridsson

Tegevdirektor

„Alf Sanfridsson ütles mulle, et saan uue veoki. Kui Volvo FH kohale toodi, oli see midagi täiesti uut ja kuna olime peaaegu ainsad, kellel see kohe alguses oli, püüdsime palju pilke – igaüks pööras pead, kui me sellega sõitsime! Sõitsin veokiga kaksteist aastat, enne kui see uute omanikega endale teise elu sai,” räägib ta.

 

Sanfridssonsi Volvo FH

1993. aastal oli Sanfridssons üks esimesi ettevõtteid maailmas, kes ostis Volvo FH ja see mudel on jäänud siiani töötajate lemmikuks.

Herrljunga Cider

Veoettevõte Sanfridssons on kasvanud koos selliste klientidega, nagu Herrljunga Cider, kellega alustati koostööd juba 1977. aastal.

Sestsaadik on Svante sõitnud kahe järgmise põlvkonna Volvo FH-ga ja saanud nende arengut lähedalt jälgida. Ta usub, et õhkvedrustus ja I-Shifti kasutuselevõtmine on säästnud tema keha ning elektrooniline roolisüsteem on olnud suureks abiks haagisega sõitmisel, jaotusvedudel tagurdamisel ja koorma mahalaadimisel. Eriti rahul on ta oma uusima veokiga Volvo FH16 550.

Volvo FH areng on olnud fantastiline. Viimase veoki rool pakub täiesti uusi seadmisvõimalusi ja sama kehtib istmete kohta. Soojendussüsteem töötab tõrgeteta, katuseluuk laseb hästi valgust sisse ja juhi suurem kaugus esiklaasist tähendab rohkem õhku kabiinis, nii et ma tunnen end sõites paremini. Ja voodi on kõige parem, mis Volvo FH kabiinis on kunagi olnud,” ütleb ta ja lisab:

„Sandfridssons hoolitseb oma töötajate eest. Siin ei ole kunagi kaheldud selles, et veokijuhtidel peab olema parim varustus, nagu mõistlikud mugavuslahendused kabiini jaoks. See on midagi, mida oskan töötajana hinnata.”

Sanfridssonsi veok Sambias.

Paar aastat tagasi Sambias viibides nägi Alf Sanfridsson juhuslikult ühte oma vana Volvo FH-d. See oli sõitnud üle 3,4 miljoni kilomeetri ning kandis ikka veel Herrljunga Cideri logo.

Svante ja Göran on ka Volvo mootoritega ülimalt rahul. Viimased kaks ja pool aastat on nad kasutanud sünteetilist diislikütust HVO (hüdrogeenitud taimeõli). Selle taastuvkütuse abil on Sanfridssons suutnud vähendada oma kliimamõju ning Göran jälgib tähelepanelikult uute ja jätkusuutlike jõuülekannete arengut, et leida sobivaid lahendusi tulevikuks. Keskkonnaküsimused on Sanfridssoni pere jaoks olnud alati südamelähedased, sest nad kasvasid üles maakohas keset metsi ja põlde. Seepärast on loomulik ja ilmselge, et nad kasutavad võimalikke eeliseid, suhtuvad loodusvaradesse säästlikult ning pakuvad veokijuhtidele kütusesäästliku sõidu koolitust.

Sama head hoolt kantakse ettevõtte veokite eest, mis sõidavad enne müümist sageli kuni 1,2 miljonit kilomeetrit. Mõned neist on jõudnud isegi nii kaugele kui Aafrikasse. Paar aastat tagasi Sambias viibides nägi Alf juhuslikult ühte oma vana Volvo FH-d. See oli sõitnud kokku 3,4 miljonit kilomeetrit ning aafriklasest veokijuht ja kaks laadijat olid oma veoki üle väga uhked, kusjuures see kandis ikka veel Herrljunga Cideri logo.

Volvo FH areng on olnud fantastiline.

Svante Alexandersson

Juht

„Nad ütlesid, et veok on töötanud täiuslikult ja saabumisest saadik on sellele tulnud teha vaid tavahooldust. See on hämmastav, et meie vanad Volvo FH-d on suutnud teises maailma otsas nii kaua vastu pidada,” ütleb Göran Sanfridsson.

Sanfridssons

Asutamise aeg: 1961
Omanikud: Göran, Mats ja Torbjörn Sanfridsson.
Veokite arv: 37, millest 32 on Volvod. 
Töötajate arv: 58, kellest 50 on veokijuhid.
Peamine veos: joogid, plasttorud, betoon, puit, kivi, vürtsid.
Kasutusaeg (veokid): 8–10 aastat.
Suurkliendid: Herrljunga Cider, Pipelife, Kryddhuset jm.
Esimene Volvo FH: ostetud 1993, müüdud 2006.
Maanteeohutuse sertifikaat: Alates 2015. aastast.

Related News

Kergemad veokid, suurem kandevõime

Tiheda konkurentsiga turul oli ettevõttel Arclid Transport vaja maksimeerida kandevõimet ja suurendada efektiivsust. Spetsiifilistesse veonduslahendustesse investeerimine ja juhtide koolitamine on aidanud veokipargi halduril Peter Conwayl need ...

IT-põhine lähenemine

Reaalajas teave veoki asukoha ja veetava kauba kohta on ülimalt oluline. See on see, mille Frigolanda Ben van Leeuwen saavutas....

Jääkülmad tarned

Kakskümmend aastat tagasi ostis Mark Clare endale väikese piimatarne ettevõtte ja alustas oma äri kõigest ühe veokiga. Nüüd aga peetakse tema ettevõtet üheks peamiseks külmutatud ja kontrollitava temperatuuriga kaupade tarnijaks Iirimaal....