Veokid

Selgem vaade

Linnakeskkond võib veokijuhile raskusi valmistada. Seepärast on uue mudeli Volvo FE Low Entry Cab väljatöötamisel võetud arvesse paremat nähtavust, ohutust, ergonoomikat ja jõudlust.
Volvo FE LEC linnatänavatel
Volvo FE LEC-i madalam sõiduasend toob juhi teistele liiklejatele lähemale ja parandab oluliselt nähtavust igas suunas.

Tihe liiklus, jalakäijad, ratturid, kitsad tänavad ja läbipääsmatud kohad – need on vaid mõned takistused, millega veokijuht peab linnapiirkonnas silmitsi seisma. Kuid paigutades kabiini madalamale, pakub Volvo FE Low Entry Cab (LEC) paremat nähtavust, ergonoomikat ja veokijuhi mugavust.

„Linnatänavail peab veokijuht pidevalt veoki ümbrust jälgima ning hoidma silmsidet selliste vähekaitstud liiklejatega, nagu jalakäijad ja ratturid,” räägib Volvo Trucksi jaotusvedude valdkonna juht Anders Edenholm. „Madalamal paiknev sõiduasend ja pimealade vähendamine parandab oluliselt nähtavust igas suunas ja toob juhi teistele liiklejatele lähemale.”

Madala sissepääsuga kabiin võimaldab ka madalal paiknevat astmelauda, nii et juht pääseb kiiresti ja lihtsasti kabiini ja sealt välja. Uuendatud Volvo FE LEC-l on ka madaldusfunktsioon, mis toob astmelaua 9 cm madalamale, võimaldades juhil astuda kabiini nagu liinibussi.

„Mõned juhid sisenevad linnasisestel jaotusvedudel kabiini ja väljuvad sealt lausa 50 korda päevas. See tähendab nende põlvedele, pahkluudele ja seljale suurt koormust,” selgitab juhi töökeskkonna spetsialist Johan Jarlengrip. „Madalamal paiknev astmelaud leevendab seda pinget ning aitab meil ka ligi meelitada ja hoida häid juhte, kes sellise koormuse tõttu sageli ametist lahkuvad.”

Esimene Volvo FE LEC toodi turule 2009. aastal. See oli Londoni jaoks kohandatud prügiveok, mis osutus nii populaarseks, et muutus varsti standardmudeliks. Uuendatud versioonil on lisafunktsioonid, mis annavad veel rohkem eeliseid.

Need hõlmavad kõrvalistujapoolset lisaakent ja 90 kraadi avanevaid uksi. Säilinud on keskel paiknev armatuurlaud ja sageli kasutatavad juhtseadised on juhi ergonoomika parandamiseks mugavalt käeulatuses. Mudel on saadaval ka erinevate valikute ja kohandamisvõimalustega, mis parandavad ohutust, kasutuskindlust, jõudlust ja keskkonnamõju.

Juhi töökeskkond
Kabiini sisemus on ergonoomilise kujundusega ja kõik sageli kasutatavad juhtseadised on mugavalt käeulatuses. Madalal paiknev astmelaud, 90 kraadi avanev uks ja madaldusfunktsioon vähendavad tunduvalt juhi põlvedele, seljale ja kätele langevat koormust, võimaldades ronimise asemel lihtsalt kabiini sisse ja sealt välja astuda. 

Jõudlus
Volvo FE LEC mahutab kuni neli inimest ja madalal paiknev astmelaud säästab veokijuhi aega. 350 hj mootoriga Volvo FE LEC pakub paindlikkust, dünaamilisust ja kiiret pealelaadimist. See on saadaval ka spetsiaalselt jaotus- või ehitusvedudeks kohandatud I-Shiftiga.

Nähtavus
Madalam sõiduasend toob veokijuhi vahetule ümbrusele lähemale, pakkudes paremat nähtavust igas suunas ja ka lähiümbrusele. Kõrvalistujaukses ja B-piilari taga olevad lisaaknad parandavad ka otsest vaadet muidu peidetud nurkadesse.

Jätkusuutlikkus
Volvo FE LEC CNG töötab surumaagaasil ja vähendab biogaasi kasutamise korral süsinikuheitmeid kuni 70%. Volvo pakub ka alternatiivseid jõuülekandeid sõitmiseks piirkondades, kus diislikütusega veokite kasutamine on piiratud.

Ohutus
Peale parema nähtavuse on Volvo FE LEC varustatud ka aktiivsete ohutusfunktsioonidega, nagu avariipidurdusega kokkupõrkehoiatus. See võib veelgi vähendada liiklusõnnetuste ohtu vähekaitstud liiklejate või muude sõidukitega. Kabiinis on ka juhi kaitsmiseks ette nähtud lisatugevdused ja standardvarustusse kuuluv eesmine allasõidutõke.

Kasutuskindlus
Volvo FE LEC on saadaval mitmesuguste telemaatikasüsteemidega ja seotud teenustega, mis aitavad veoki seire, jälgimise, ennetava hoolduse ja hooldustöödega. Parem nähtavus vähendab ka kokkupõrkeohtu kitsastes kohtades.

Volvo FE – madala sissepääsuga kabiini omadused

  • Madalam ja laiem astmelaud.
  • Madal sõiduasend.
  • Lisaaknad parandavad nähtavust.
  • Valikus on kuni nelja inimest mahutav ja sileda põrandaga läbikäidav kabiin või juhi ja ühe sõitja jaoks optimeeritud standardkabiin.
  • Optimeeritud I-Shift ja tarkvara.
  • Saadaval ka alternatiivsete jõuülekannetega.

Tehnilised omadused

  • 350 hj mootor tagab parema manööverdusvõime.
  • Jaotus- või ehitusvedudeks optimeeritud I-Shift.
  • Kuni kolm täiendavat kõrvalistujaistet.
  • Lisaaknad B-piilari taga ja kõrvalistujaukses.
  • Reguleeritav katusespoiler tagab minimaalse õhutakistuse ja väiksema kütusekulu.