Veokid

Roomekäikudega I-Shift – ülim võimsus rasketeks vedudeks

Soovite paigalt võtta massiivse 325-tonnise koormaga? Tänu Volvo Trucksi ainulaadsele roomekäigutehnoloogiaga I-Shiftile on see võimalik.
Eriti raske veos
Volvo Trucksi roomekäikudega I-Shift on eriti raske veose jaoks ideaalne, sest võimaldab veokil paigalt võtta kuni 325-tonnise koormaga ja sõita eriti aeglaselt, isegi 0,5 km/h.

Roomekäikudega I-Shifti käigukasti konstruktsioon tagab võimsuse ja erakordse paigaltvõtuvõime, mis on raskevedudel ülimalt oluline.

Käigukast on nii võimas, et veok suudab tasasel teel paigalt võtta kuni 325-tonnise koormaga. Ülekandearv võimaldab veokijuhil sõita nii väikesel kiirusel nagu 0,5 km/h – seega liigub veok tõesti nagu roomates. Täpsel manööverdamisel ja eelkõige tagurdamisel on see suureks abiks.

Roomekäikudega I-Shifti suure ülekandearvu tagab tavalisele I-Shiftile lisatud täiendav reduktorikomplekt. Täiendava reduktorikomplekti mahutamiseks on käigukast tavalise I-Shiftiga võrreldes 12 cm pikem. Mitmed uued komponendid, nagu hammasrattad, ühendusmuhvid ja lahutamise sünkronisaatorid, on valmistatud eriti tugevatest materjalidest, mis muudavad käigukasti äärmiselt vastupidavaks.

Et Volvo Trucksi roomekäikudega I-Shift pakub nii suurt võimsust ja võimaldab väga aeglast liikumist, on see täiuslik sellistel töödel nagu metsavedu, kalluriga töötamine ja raske autorongi juhtimine. Optimaalne kütusekulu saavutatakse nii koormaga kui ka ilma koormata.

Käigukast tagab ka raske koormaga veokite erakordse paigaltvõtuvõime. Roomekäikude ja optimeeritud veotelje ülekandearvu ainulaadne kombinatsioon säästab kütust ja suurendab kaugvedude tootlikkust. Veel üks eelis: roomekäikudega I-Shifti siduri energia on tavalise I-Shiftiga võrreldes umbes 25%, mis vähendab oluliselt jõuülekande kulumist.

KUIDAS SEE TÖÖTAB: ROOMEKÄIKUDEGA I-SHIFT
Suure ülekandearvu muudab võimalikuks tavalisele I-Shiftile lisatud uus hammasülekanne. Roomekäikudega I-Shift tagab ainulaadse võimsuse, paigaltvõtu- ja manööverdusvõime. See vähendab ka jõuülekande kulumist. Ent kuidas see töötab?

TÄIENDAV HAMMASÜLEKANNE
Täiendav hammasülekanne paikneb otse käigukasti siduri taga ja koosneb kahest täiendavast hammasrattast – üks vedaval võllil ja üks vahevõllil. Täiendav hammasülekanne võimaldab käigukastil saavutada ülekandearvu, mis on peaaegu kaks korda suurem kui tavalisel I-Shiftil.

MADAL ÜLEKANDEARV
Ülekandearv on erinevus käigukasti vedava ja veetava võlli kiiruste vahel. Kõrgeima käigu sisselülitamise korral on ülekandearv 1:1, mis tähendab, et võllid pöörlevad sama kiirusega. Roomekäikudega I-Shifti madalaima käigu korral pöörleb veetav võll mootori pöörlemissagedusest 32 korda aeglasemalt.