Connected Safety

Connected Safety hoiatab veokijuhte lähenevate ohtude eest. Teistelt sõidukitelt hoiatuse vastuvõtmine võimaldab veokijuhil ohule reageerida isegi siis, kui see ei ole veel tema vaateväljas.
Pilvest-pilve andmeside

Connected Safety on valminud kahe tootja, Volvo Carsi ja Volvo Trucksi, ainulaadse koostöö tulemusena. See võimaldab mõlema tootja sõidukitel omavahel suhelda.

Õnnetuste vältimiseks on oluline ohule õigel ajal reageerida. Connected Safety, uus pilvest-pilve tehnoloogia Volvo veokite jaoks, on mõeldud juhtide varaseks hoiatamiseks läheneva ohu eest. See kuvab juhi jaoks esiklaasile hoiatuse 30 sekundit enne sõiduki jõudmist ohukohta. Hoiatus võimaldab juhil hoo maha võtta ja sõiduki ohust mööda juhtida.

Volvo Trucksi liiklus- ja tooteohutuse juht Carl Johan Almqvist näeb selles tehnoloogias teetähist. „Pilvest-pilve andmeside on järgmine suur samm ohutuse vallas. Juhti varakult ohu eest hoiatades aitab Connected Safety vähendada ohtu paljude eluohtlike olukordade korral, kui on vaja olnud sõiduk elava liiklusega teel ootamatult peatada näiteks tühjenenud rehvi, hirvele otsasõitmise või liiklusummiku tõttu.”

Algselt Volvo Carsi välja töötatud ja katsetatud tehnoloogia Connected Safety on kahe tootja ainulaadse koostöö tulemusel võetud kasutusele ka Volvo Trucksis. Käikulaskmisele järgneb laienemine ka muudele turgudele.

„See on alles algus,” räägib Volvo Trucksi kliendilahenduste ja uute teenuste arendamise valdkonna juht Emanuele Piga. „Tehnoloogia võetakse kasutusele ühe rohkematel sõidukitel, see muutub järjest täiuslikumaks ja seda saab kasutada juhtide hoiatamiseks väga erinevate võimalike ohtude eest.”

Väljaminev sõnum
Sõiduki juht on sunnitud ootamatult peatuma ja vajutab ohutulede nuppu. Süsteem Connected Safety märgib asukoha ära GPSi abil. 500 m kaugusele leviv krüpteeritud anonüümne signaal saadetakse pilve kaudu ümbruskonda.

Sissetulev sõnum
Sõiduk skaneerib ümbruskonda, kogudes läheneva ohu asukohainfot. 300–500 meetri kauguselt (olenevalt sõiduki kiirusest) hoiatatakse juhti ohust sõiduki täiendavale infoekraanile ilmuva hüpikhoiatusega. Teade salvestatakse ja on täiendaval infoekraanil saadaval, kuni juht on ohust möödunud. 

Platvorm
Sõidukite hoiatamine eesolevate ohtude eest toimub Connected Safety tehnoloogia korral juhtmevaba pilvest-pilve andmeside abil. Volvo Cars oli esimene, kes seda tehnoloogiat kasutas ja katsetas. Nüüd rakendab seda ka Volvo Trucks. Süsteem muutub Rootsis ja Norras kättesaadavaks 2018. aastal. Olenevalt veoki tehnilistest omadustest ja teenuste valikust on Connected Safety saadaval Volvo FH, Volvo FH 16, Volvo FM-i ja Volvo FMX-i nende mudelite jaoks, mis on varustatud Volvo Trucksi integreeritud teenuste ja meediakeskkonna süsteemiga. Ohuhoiatusi saab esitada veokitel, kus on multimeediumipakett ja täiendav infoekraan. Teistele turgudele tullakse hiljem.

Suur edusamm ohutuses
Nagu kolmepunktiturvavöö, tehakse Connected Safety kättesaadavaks ka teistele tootjatele, et suurendada kõikide liiklejate liiklusohutust. Asjaolu, et veokijuhid on nüüdsest süsteemi osa, on suur võit igaühe jaoks, räägib Volvo Trucksi liiklus- ja tooteohutuse juht Carl Johan Almqvist. „Professionaalsete juhtidena on nad sageli ohtudest teadlikumad ja saavad aidata teisi hoiatada. See muudab teed kõigi jaoks ohutumaks.“

Related News

Volvo dünaamilise roolisüsteemi eelised juhi jaoks

Ideaalne stabiilsus suurel kiirusel, täielik juhitavus väikesel kiirusel ning oluliselt väiksem koormus lihastele ja liigestele. 2013. aastal turule toodud murranguline Volvo dünaamiline roolisüsteem (Volvo Dynamic Steering system –VDS) on paljude ...

Avariipidurdus – süsteem, mis päästab elusid

Kokkupõrkehoiatus avariipidurdusega on aktiivsete ohutussüsteemide vallas Volvo Trucksi teedrajav saavutus. Siinses artiklis heidame pilgu tehnoloogiale, mis avariipiduri taga peitub, kuidas see süsteem juhti kaitseb ja kuidas liikluse ohutumaks ...

Filtreerige artikleid

5 true 5