Veokid

„See on tohutu erinevus”: Erakordselt suur kütuse ja AdBlue kokkuhoid Soome keerulistel teedel

| 4,5 minuti lugemine | 4,5 minuti lugemine
Soome ettevõte Kuljetusliike Antti Airaksinen hakkas hiljuti toidukaupade vedamisel kasutama Volvo FH koos I-Save lahendusega. Kütusekulu on sellest ajast alates vähenenud 4,5 liitrit 100 kilomeetri kohta, avaldades tohutut mõju ettevõtte kasumlikkusele.

Volvo FH sõidab udusel pärastlõunal mööda Ida-Soome kaugeid lumega kaetuid metsateid. Veokijuhiks on Toni Korhonen, kes on külmutatud toiduainete koormaga teel poodidesse, mis asuvad väikestes külades Kuopio ümbruses. Kuopios elab umbes 120 000 inimest. 

„Siinsed teed on keerulised, paksu lumega, künklikud ja järskude kurvidega. Pean tegema sagedasi peatusi, mõnikord üle tosina samas linnakeses. See neelab palju kütust.”

2018. aasta keskel omandas Kuljetusliike Antti Airaksinen oma esimese I-Save'iga Volvo FH, et osaleda sellega välikatsete programmis. D13 Turbo Compound-mootor annab lisaenergiat suurema pöördemomendi saavutamiseks ning tulemuseks on võimas ja kütusesäästlik veok.

„Uus veok on meie tegevusele juba tohutut mõju avaldanud,” ütleb Antti Airaksinen, kes on 1990. aastal asutatud pereettevõtte tegevjuht.

„Kütusekulu erinevus on 4,5 liitrit 100 kilomeetri kohta. Kui veok kulutab osava juhtimise korral 4,5 liitrit vähem diislikütust, on see tohutu erinevus, võttes arvesse aastast kütusetarvet – kaks miljonit liitrit.” 

Ettevõtte iga veok läbib aastas umbes 180 000–250 000 kilomeetrit ja Antti keskendub seetõttu suuresti kütusesäästule, jälgides iga juhi kütusekulu ja sõidustiili Volvo Trucksi veokipargi haldussüsteemi Dynafleet abil. Kütusesäästu maksimeerimiseks pööravad nad erilist tähelepanu tühikäigul töötamise aja vähendamisele. Tühikäigul mootori seiskamine on vaid üks I-Save'i funktsioonidest ja Antti sõnul annab see suure eelise.

Uus I-Save'iga Volvo FH on veokijuhtide hulgas juba populaarseks saanud. „Meie veokijuhtidele meeldib uus veok väga,” ütleb Antti Airaksinen naeratades. „Selle pöördemomenti madalatel pööretel on palju kiidetud. Ülesmäge sõites on vähem käiguvahetusi. Tegelikult meeldib meie kolmemehelisele meeskonnale veok nii palju, et nad ei taha seda varujuhtidele üle anda.”

Selle võimsa ja samas kütusesäästliku veoki kasutamine on toonud meie jaotusvedudesse suure muutuse.”

Ligikaudu 90 protsenti Antti ettevõtte tuludest tuleb toiduainetööstusest. Nende veokid töötavad peamiselt Soomes, ehkki üks teenindab ka Beneluxi riike. Teekond Soome pealinnast Helsinkist Kuopiosse on üks veokijuhtide regulaarmarsruutidest. Jaotusvedusid tehakse Kuopiost lähedalasuvatesse väikelinnadesse ja küladesse.

I-Save'iga uus Volvo FH töötab pikki tunde kolmes vahetuses, kuus päeva nädalas. „Teeolud Ida-Soome maapiirkondades on südatalvel rasked,” ütleb Antti Airaksinen. „Selle võimsa ja samas kütusesäästliku veoki kasutamine on toonud meie jaotusvedudesse suure muutuse. Oleme ka väga õnnelikud, et Volvo pakub keskset hoolduse ja korrashoiuteenust Kuopios. Kohalikud töökojad töötavad äärmiselt paindlikult ja see sobib meile.”

Esiteks on mootoril D13TC jahutusega heitgaasiringlussüsteem, mis vähendab põlemisprotsessis lämmastikoksiidi kogust. See omakorda vähendab vajadust AdBlue järele. „Mootor tarbib 50 protsenti vähem AdBlued kui eelmised mudelid ja seegi on üks tegur meie kogusäästus,” ütleb Antti Airaksen. „Läbisõidud on järjest suuremad ja loodame, et I-Save annab suurema panuse ettevõtte kasumlikkusesse.” 

Tagasi teel – veokijuht Toni Korhonen sõidab väikese Kaavi küla poole, koormas külmutatud leib. 

Minu meeskond ja mina, me tahame seda veokit endale. Me ei anna seda enam käest!

Ta on olnud veokijuht viis aastat ja neli neist Kuljetusliike Antti Airaksinenis, tehes sageli öiseid jaotusvedusid Kuopio ümbruse väikestesse asulatesse. „Siin on väga ilus ja puutumatu loodus ning mulle meeldib olla sellise töökindla veoki roolis. Olen juhtinud ka muud marki veokeid, kuid Volvo juures meeldib mulle hea sõiduasend ja mugavus,” ütleb ta ja lisab: „Olen kuus kuud töötanud I-Save'iga Volvo FH-ga. Mina ja mu kolleegid oleme selle veoki madalatel pööretel pöördemomendi ja mäkketõusuvõime suured fännid. Minu meeskond soovib seda veokit endale – me ei anna seda enam käest!”

 

Kuljetusliike Antti Airaksinen Oy
Asutatud:
1990
Omanik: Antti Airaksinen
Töötajate arv: 80, kellest 50 on veokijuhid.
Koormad: Külmutatud ja kontrollitud temperatuuriga kaubad
Veokite arv: 27, millest 23 on Volvos
Suurim klient: Kesko
Ajalugu: Pereettevõte asutati 1990. aasta märtsis Soomes Kuopios. Esialgu tegi nii kodumaiseid kui ka rahvusvahelisi vedusid, 1997. aastal otsustasid keskenduda peamiselt kodumaistele vedudele.
Teenused: Ettevõte on spetsialiseerunud külmutatud ja jahutatud toidu jaotusvedudele ning kasutab 26 raamveokit erinevate haagisekombinatsioonidega – peaaegu kõik on Volvod.

I-Save'iga Volvo FH
I-Save-ga Volvo FH on Volvo Trucksi seni kõige kütusesäästlikum veok kaugvedudeks. Selle mootor D13TC ja täiustatud kütusesäästufunktsioonid on välja töötatud kütusekulu kuni seitsmeprotsendiseks vähendamiseks. Mootoris D13TC rakendatakse seni võimsates lennukimootorites kasutusel olnud Turbo Compound-tehnoloogiat, mis nüüd on kohandatud maanteede jaoks ja mis taaskasutab veoki heitgaasi liigset soojust ja energiat. Kogu jõuülekanne on kalibreeritud maksimaalse kasuteguri saavutamiseks, kolbide uus konstruktsioon tagab väiksema soojuskao. Peale selle on I-Save integreeritud Volvo Trucksi tipptasemel tehnoloogiatega, näiteks kaardipõhise I-See tarkvara ja I-Cruise'i I-Rolliga. See sobib eriti hästi kaugveoettevõtete jaoks, kes tavaliselt läbivad aastas rohkem kui 120 000 km.