Uuel akusüsteemil on kaks eraldi akukomplekti - üks mootori käivitamiseks ja teine kõikide kabiinisiseste elektriseadmete jaoks. Käivitusaku ainus funktsioon on mootori käivitamine ja seda ei mõjuta ülejäänud veoki voolutarbimine. Kõik teised funktsioonid, nagu seisuküte, seisujahuti, külmik, meediasüsteem ja isiklikud seadmed, nagu sülearvutid, mobiiltelefonid ja tahvelseadmed, saavad toidet eraldi geelakudelt.
Tänu geeltehnoloogia kasutamisele tuleb uus akulahendus toime paljude tänapäeva klientide üha suureneva energiavajadusega. Võrreldes tavaliste pliiakudega suudavad geelakud säilitada suurt mahutavust pika aja jooksul.
„Need eelised tulevad peamiselt esile pikamaasõitudel ja väga kuumas või külmas kliimas. Isegi talveöödel saab juht nautida rahulikku puhkust, ilma et peaks vahepeal akude laadimiseks ärkama ja mootorit käivitma," selgitab Samuel Nerdal.
Vähem mootorikäivitusi tähendab ka väiksemat kütusekulu ja väiksemat keskkonnamõju. „Pargitud veok tühikäigul töötava mootoriga kulutab tunnis umbes kolm liitrit kütust. Meie lahendusega saab viia tühikäigul töötamise aja miinimumi ja vähendada seega oluliselt kütusekulu," ütleb Samuel Nerdal.
Uute geelakude tööiga on pikem, võrreldes tavaliste pliiakudega, samuti võimaldavad nad rohkem laadimistsükleid. Ulatuslike tühjenemistsüklite puhul peavad geelakud vastu vähemalt 10-15 korda kauem.
„Meie akusüsteem ei täida ainult tänapäevaseid kõrgeid usaldusväärselt vooluga varustamise nõudeid, vaid võimaldab ka sõidukit rohkem töös hoida ja vähendada töökulusid. See on lahendus, mis on kasulik paljudele klientidele," ütleb Samuel Nerdal.
Faktid: Volvo Trucksi uus akusüsteem