Veokid

Veeldatud maagaasil töötavad uued Volvo veokid tagavad diiselveokitega samaväärse jõudluse, kuid 20–100% võrra väiksemate CO2­heitmetega.

Volvo Trucks esitleb Euro 6 nõuetele vastavaid raskeveokeid, mis töötavad veeldatud maagaasil ja biogaasil. Uutel raskeveokitel on sama jõudlus, sõidumugavus ja kütusekulu kui Volvo diiselmootoriga mudelitel. Peale selle on uute veokite CO2-heitmed olenevalt kütuse valikust 20–100% väiksemad kui diiselveokitel. Uued Volvo FH LNG ja Volvo FM LNG rasketeks piirkondlikeks ja kaugvedudeks on saadaval 420- või 460-hobujõulisena.
Veeldatud maagaasil töötavad uued Volvo

"Veeldatud maagaasil või biogaasil töötavate uute veokitega saame pakkuda kliimasäästlikku alternatiivi, mis rahuldavad ka jõudluse, kütusesäästlikkuse ja sõiduulatuse nõudmised. See on kombinatsioon, mida nõuavad meie piirkondlike ja kaugvedudega tegelevad kliendid," räägib Volvo Trucksi keskkonna- ja innovatsioonidirektor Lars Mårtensson.

Gaasikütusel töötavate sõidukite traditsioonilise lahenduse - ottomootori - asemel on Volvo FH LNG ja Volvo FM LNG varustatud gaasikütusel töötavate mootoritega, milles on rakendatud diiselmootoritehnoloogiat. See tähendab, et gaasi valinud veoettevõtja ei pea tegema järeleandmisi sõidumugavuses, kütusesäästlikkuses ega töökindluses. Volvo gaasikütusel töötava 460 hj mootori maksimaalne pöördemoment on 2300 Nm ja 420 hj versiooni korral 2100 Nm. See on sama kui Volvo vastavatel diiselmootoritel. Peale selle: kütusekulu on sama kui Volvo diiselmootoritel, kuid 15-25% väiksem kui tavapärastel gaasikütusel töötavatel mootoritel.

Kütusena on kasutusel veeldatud maagaas (LNG) või biogaas (bio-LNG). Mõlemad kütused sisaldavad metaani. Kui kasutada biogaasi, saab kliimamõju vähendada kuni 100%. See hõlmab veoki tekitatud heitmeid kasutamise ajal, nimetatakse ka "tanklast rattani" mõjuks.

Sõiduulatuse maksimeerimiseks on gaas paakides 4-10 bar rõhu all temperatuuril -140 kuni -125 °C. Suurim kütusepaagi variant sisaldab piisavalt LNG-d kuni 1000 km läbimiseks. Tankimisele kulub umbes sama aeg kui paagi täitmisele diislikütusega. Sõitmise ajal kütus soojendatakse, survestatakse ja gaasistatakse enne mootorisse sisselaskmist. Gaasi süütamiseks lisatakse sissepritsemomendil väike kogus diislikütust. CO2-heitmete vähendamine 100% eeldab fossiilse diislikütuse asendamist hüdrogeenitud taimsete õlidega (HVO) ja segamist bio-LNG-ga.

Volvo Trucks teeb praegu klientide ja gaasitarnijatega koostööd, et arendada välja LNG-taristu laiendus Euroopas. Seda arendust toetavad ka poliitiliselt paljud riigid ja Euroopa Liit. LNG-taristu laiendamise strateegia kuulub ka Euroopa Komisjoni ja liikmesriikide tegevuspakettidesse Euroopa pikaajalise energiavarustuse tagamiseks.

"Maagaas on kliimasäästlik, paljudes riikides konkurentsivõimelise hinnaga ja selle varud on piisavad, et õigustada laiaulatuslikku kasutamist. Meie keskendumine LNG-veokitele loob meie klientidele uued eeldused kütuse- ja kulusäästliku tegevuse arendamiseks. Samas teeme võimalikuks raskeveokite kliimamõju märkimisväärse vähenemise," räägib Lars Mårtensson.

Mudelite Volvo FM LNG ja Volvo FH LNG müük algab 2018. aastal.
Faktid Volvo FH LNG ja Volvo FM LNG kohta

  • Pakutavad versioonid: piirkondlike ja kaugvedude vedukid (4x2, 6x2, 6x4) ja raamveokid (4x2, 6x2, 6x4) täismassiga kuni 64 tonni.
  • Mootor: Volvo G13C Euro 6 on ühisanumsissepritsega 6-silindriline 13 l mootor, pihustite düüsid gaasi ja diislikütuse jaoks. Variandid: 420 hj, 2100 Nm ja 460 hj, 2300 Nm. 
  • Käigukast: Volvo I-Shift. 
  • Kütusepaagid: LNG mahutavus 115 kg (275 l), 155 kg (375 l) või 205 kg (495 l), sõiduulatus kuni 1000 km. Paigaldatud on ka väike diislikütuse paak.
  • Heitgaasi järeltöötlus: SCR ja tahkete osakeste filter.
  • Veokitel Volvo FH LNG ja Volvo FM LNG on kogu veoki tüübikinnitus ning need on sertifitseeritud Euroopa standardi ECE R110 kohaselt.

Pildid