Veokid

Göteborgis testitakse elektrilisi liigendbusse, mis jõuavad liiklusesse juunis

Juunis laieneb Göteborgi elektribusside kasutus. Kaks täiselektrilist liigendbussi prototüüpi on hetkel testimisel liinil 16, millel on mitmeid peatumisi ja pidurdusi ning reisijate hulk tavaliinidest suurem. Testprogramm on osa programmist ElectriCity, mille käigus on alates 2015. aastast elektribussid sõitnud liinil 55.
Göteborgis testitakse elektrilisi liigendbusse, mis jõuavad liiklusesse juunis

"Laiendades programme ja testides liigendatud elektribusse liinil, mida kasutab palju reisijaid, saame pakkuda Göteborgi elanikele atraktiivse alternatiivi isikliku auto omamisele. Uued täiselektrilised bussid on palju vaiksemad diiselbussidest, ei erita emissioone ja on loodud sujuvaks ja mugavaks reisimiseks. Samuti saab kogutud baasinformatsiooni kasutada elektribussidega seotud investeeringute tegemisse tulevikus," ütleb Lars Holmin, ühistranspordi ettevõtte Västtrafik esindaja.

Kaks uut bussi, mida hakatakse suvel kasutama, on 18,7 meetrine liigendbuss, kuhu mahub kuni 135 reisijat, neist 38 istekohtadel. Bussidel on neli topeltust, avar takistusteta põrandapind ja ergonoomiliselt disainitud käepidemed ja seisjate seljatoed. Disainerid on tähelepanu pööranud nii värvidele, valgustusele kui ka mugavale sisenemisele ja väljumisele. Lisaks tasuta wi-fi, laadimispunktid mobiilseadmetele ja täpsem liiklusinformatsioon.

Lisaks sõidukitele on tähelepanu pööratud ka bussis edastavale informatsioonile - bussides on uued ekraanid nii sees kui ka väljas. Lisaks on Eriksbergstorget ja Lindholmen peatustes ka uued ilmastikukindlad peatused. Kahes peatuses (Eriksbergstorget ja Sahlgrenska Ülikooli haigla) asuvad laadimisjaamad, mis baseeruvad OppCharge süsteemil.


14 - 21. juunil sõidavad bussid "Volvo Ocean Race route" liinil ehk peatuste Nordstan ja Frihamnen vahel, millega on seotud ka mitmed võistlusega seotud aktiviteedid. 25. juunist alustavad bussid liiklemist liinil 16, mis kulgeb Eriksbergstorget ja Nordstan peatuste vahel hommikuti ja õhtuti ning Eriksbergstorget ja Sahlgrenska haigla vahel päevasel ajal. Transporditeenust pakub ettevõte Transdev, kelle hallata on ka bussiteenus liinil 16.

"Liin 16 on üks neist, millega reisib suur hulk linnakodanikke Göteborgis ja seega saame tehnoloogia tõeliselt proovile panna. Näiteks akude puhul on arvesse võetud, et bussid saavad liikuda tipptunnil ilma laadimispeatuseta. Laadimine toimub siis, kui liiklust on vähem - ühes kahest laadimisjaamast, mida hetkel ehitatakse. Neist üks jääb bussi liini teekonnale ja teine lõpp-peatusesse," ütleb Håkan Agnevall, Volvo Buses president, ja jätkab: "Elektribussid on vaiksed ja heitmetevabad ning loovad uusi võimalusi linnaplaneerimiseks. On hea, et saame kaasa aidata müra vähendamisele Sahlgrenska haigla lähedal."

Faktid, ElectriCity
Uus elektri-liigendbuss on osa programmist ElectriCity, mis on partnerlusprogramm, mida juhivad teadusringkond, tööstusvaldkonna ja kogukonna esindajad ning kus järgmise põlvkonna jätkusuutlikke linnatranspordi lahendusi arendatakse, demonstreeritakse ja hinnatakse. Liigendbussi projekti suunab Volvo Grupp, Västtrafik, Göteborgi linn, Göteborg Energi ja Transdev.

ElectriCity projektis osalevad Volvo Grupp, Västra Götaland regioon, Västtrafik, Göteborgi linn, Chalmersi ülikool, Rootsi energia agentuur, Johanneberg teaduspark, Lindholmen teaduspark, Göteborg Energi, Ericsson, Älvstranden Utveckling, Keolis, Akademiska Hus ja Chalmersfastigheter.

Lugege projektist lähemalt: www.electricitygoteborg.se

Pildid