Veokid

Volvo FH – juba veerand sajandit veokijuhtide eelistatuim valik.

Alates turuletoomisest 1993. aastal sillutasid ainulaadne juhile keskendumine ja uuenduslik kabiin teed Volvo FH kiirele edule. Ühtlasi oli see ka tehniliselt kõige arenenum veok. Veerand sajandit hiljem on see jätkuvalt uuenduste suunaja, seda peamiselt veokijuhi ohutuse ja vajaduste eest seismisel. Kui lisada veel mitmed keskkonnasäästlikkuse ja jõudlusega seotud pöördelised lahendused, on ilmselge, et Volvo FH on muutnud veondusmaailma – ja palju on veel ees.

Volvo Trucksi president Claes Nilssoni sõnul on Volvo FH justkui Volvo Trucksi selgroog, mis tagab suurepärase kuvandi, kliendi kasumlikkuse ja veokijuhile nüüdisaegse töötamiskoha. Ta meenutab, kuidas uue veoki turuletoomisega 1993. aastal sai alguse Volvo Trucksi jaoks väga edukas ajajärk.

„Majanduslangus oli lõppemas, kuid me otsustasime teha midagi erakordset. See osutus tohutult edukaks. Tõime mudeli FH turule just õigel ajal ning see oli kõige huvipakkuvam toode, kui majandus ja veondus hakkasid taas elavnema," ütleb Claes Nilsson.

Esimene versioon põhines uuel raamil, mille dünaamiline disain pakkus paindlikke lahendusi erinevate veondusrakenduste jaoks. Kõiges keskenduti kliendi ärivajadustele, mida toetasid muu hulgas kütusesäästlik aerodünaamika, uuenduslik käiguosa ja Volvo mootorpidur.

Kuid just uus kabiin oli see, mis näitas Volvo FH erilisust. Juba varakult otsustas Volvo Trucks keskenduda veokijuhile ja tegi ulatuslikke uuringuid, millest võttis osa üle 1500 veokijuhi. Tulemuseks oli ohutum ja mugavam kabiin, mis lõi sõidu ajal ning puhke- ja unetundidel täiesti uue kogemuse.

„Volvo Trucks on alati arengut suunanud. FH turuletoomine oli varasemast suurem samm, mis näitab selgelt meie inseneride huvi uue tehnoloogia kasutuselevõtmise vastu, et luua väärtust meie klientidele ja nende veokijuhtidele," lausub Claes Nilsson.

Veokijuhtide jaoks tähendas selline pühendumus mitte vähem kui kolme kabiiniuuendust, mis tehti aastatel 1993-2008. Aastal 2012 toodi turule täiesti uus Volvo FH, mille uhiuus kabiin ja integreeritud seisujahuti I-park Cool lõid esmaklassilise mugavuse. Funktsioonid, nagu Volvo dünaamiline roolisüsteem (2013) muutsid juhtimise lihtsamaks, ohutumaks, stabiilsemaks ja täpsemaks, vähendades samal ajal pingest tingitud tervisekahjustusi.

Esimesest päevast alates on Volvo FH olnud ohutusvaldkonna eesotsas. Seoses passiivse ohutusega oli Volvo Trucks esimene veokimark, kes võttis kasutusele turvapadja (1995) ja tõi turule eesmise allasõidutõkke (1996) - kümme aastat varem kui see muutus õigusaktidega kehtestatud nõudeks. Areng jätkub tänaseni ja veokil on ka uusimad aktiivsed ohutussüsteemid.

Kabiini konstrueerimisel on veokijuhi mugavuse kõrval kesksel kohal ohutus. Arendustöö käigus on veok läbinud tuhandeid matkemodelleeritud kokkupõrkekatseid ja sadakond tõelist kokkupõrkekatset. Põrkeenergiat neelavad talad ja uksed on valmistatud kahefaasilisest terasest ning kerepaneelid tugevaimast terasest. Lühidalt öeldes, kõik välis- ja sisekujundusdetailid tagavad selle, et Volvo FH on tänaseni Volvo Trucksi kõige ohutum veok.

Volvo FH on viinud raskeveokite jõudluse ja sõiduomadused uuele tasandile. Paljude uuenduste seas väärib eraldi mainimist murranguline I-Shifti käigukast (2001). See on tööstusharu etalon, mis on välja töötatud erinevate nõuete ja vajaduste jaoks. I-Shifti topeltsidur on eriti kasulik piirkondlike ja kaugvedude korral künklikel ja kurvilistel teedel.

Kõik käiguvahetused on täpselt ajastatud ja ilma võimsus- või pöördemomendikaota, mis suurendab veokijuhi mugavust ja võimaldab suuremat keskmist kiirust. Roomekäikudega I-Shift sobib ideaalselt ehitus- ja raskevedude jaoks. See võimaldab veokil paigalt võtta kuni 325-tonnise koormaga ja sõita nii väikesel kiirusel nagu 0,5 km/h, mis teeb täpse manööverdamise raskel maastikul lihtsamaks.

I-Shift on suurepärane näide sellest, kuidas uuendus, mis on kasulik veokijuhtidele ja veoettevõtetele, vähendab ka veoki ökoloogilist jalajälge. Keskkonnasäästlikkus on üks Volvo Trucksi põhiväärtusi ning aasta-aastalt on vähendatud Volvo FH heitmeid ja kütusekulu. Oluline edusamm tehti 2017. aastal, kui turule toodi Volvo FH LNG.

See gaasikütusel töötav veok tagab sama jõudluse kui muud Volvo FH veokid ning see võib töötada nii biogaasil, mis tagab kuni 100% vähem CO2-heitmeid, kui ka maagaasil, mille korral on 20% vähem CO2-heitmeid kui diislikütuse kasutamisel. See hõlmab veoki tekitatud heitmeid kasutamise ajal, mida nimetatakse ka "tanklast rattani" mõjuks.

„Meil oli mudeliga FH tõeliselt muljet avaldav teekond ja palju põnevaid uudiseid on veel tulemas. Uus tehnoloogia võimaldab meil rõõmsalt koos oma klientide ja nende veokijuhtidega edukat teekonda jätkata," ütleb Claes Nilsson.

Volvo FH on ainus mudel, mis on võitnud aasta veoki auhinna kolm korda - aastatel 1994, 2000 ja 2014 - ja maailmas on müüdud peaaegu miljon mudelit. Selle turuletoomisega 1993. aastal andis Volvo Trucks teada, et tulevik on kohal. Veerand sajandit hiljem võib ettevõte kindel olla, et Volvo FH on siiani tuleviku veok.

„Suurepäraste lahenduste väljatöötamiseks on nii palju võimalusi. Uurime neid kõiki, et Volvo FH jääks veokijuhi esimeseks valikuks, mis teenib klientidele kasumit. Ilma liigselt paljastamata võib kindlalt öelda, et lähiaastad on veelgi põnevamad kui esimesed kakskümmend viis aastat," ütleb lõpetuseks Claes Nilsson.

Otselink suure eraldusvõimega piltide juurde: link 
Link mudeli FH 25 aasta veebilehele: link