Veokid

Veokijuhid võistlesid Volvo Trucks Driver Challenge 2018 maailmameistri tiitli nimel

Kes on maailma parim veokijuht? Just see küsimus oli kõigi huulil, kui 13-14. septembril toimus Götebrogis Volvo Trucks Driver Challenge 2018 globaalne finaal. Võistlusel, mis sel aastal sisaldas enam väljakutseid kui kunagi varem, osales 33 finalisti üle maailma ja võitjaks kuulutati Piotr Krahel (Poola). Eestit esindas Marek Pilv (Aspar-Trans OÜ), kes saavutas 12. koha.
Volvo Trucks Driver Challenge 2018

"Volvo Trucks Driver Challenge toob kokku mitmed väljakutsed, millega veokijuhid igapäevaselt kokku puutuvad. Juhtide oskused määravad tihti transpordiettevõtete edu ja kasumlikkuse ning samas kujundavad nad oma professionaalse käitumisega ka liikluskultuuri.

Rõõm oli finaalis kohata finaliste, kes kõik on tõeliselt oskuslikud juhid," ütles Maria Bergving, Volvo Trucks turunduse ja kommunikatsioon asepresident.

Globaalne Volvo Trucks Driver Challenge võistlus toimus sel aastal kuuendat korda ja juhtivateks teemadeks olid kütuseökonoomia, tootlikkus ja ohutus. Eestis on võistlust korraldatud alates 2012. aastast ja 2018.

aastal osales võistlusel rekordarv osalejaid „Neljas esinduses toimunud eelsõitudel osales kokku 177 veokijuhti, kellest kaheksa parimat võistlesid Eesti finaalis. Rõõm oli tutvustada nii Volvo veoki uusimaid omadusi nii paljudele osalejatele ja lisada veidi võistluspinget tööpäeva," ütles Raili Riiberg, Volvo Trucks Driver Challenge projektijuht.

Globaalses finaalis tuli läbida võistlejatel kaks rada - ökonoomsusrada Volvo FH roolis ja tootlikkusrada Volvo FMX roolis õrna koormat tarnsportides. Finalistid saavutasid suurepäraseid tulemusi kõigis võistluse osades. Nad näitasid, et on võimalik saavutada suurepärane kütuseökonoomia, tarnida õrn koorem sihtpunkti ilma vigastusteta ja samas ka järgida liikluseeskirju.

Esmakordselt võistlusel osalenud Marek Pilv töötab igapäevaselt ettevõttes Aspar-Trans OÜ, kus kütuseökonoomia au sees. Esimesena Volvo FMX rooli läinud Marek saavutas tubli tulemuse, aga kindlamalt jäi hea tunne ökonoomsusrajal, kus valitud strateegiat kiitis ka peakohtunik.

Volvo Estonia veokijuhtide koolitaja Koit Kolganurm kiitis Mareku rahulikku meelt ja ettevalmistust meeskonnas „Marek säilitas ka pingelises õhkkonnas rahu ja läbis eeskujulikult ettenähtud ülesande. Esimese korraga kohe globaalsesse finaali jõuda ei ole midagi tavalist, saavutatud 12. koht on suurepärane tulemus."

Volvo Trucks Driver Challenge võistluse eesmärk on esile tuua veokijuhi tähtis töö. Samuti on see võimalus tutvustada suurepärast töökohta noortele. Logistika ja transpordisektor on pidevas arengus ja kasvus ning hetkel on üle maailma kvalifitseeritud veokijuhtide puudus.

"Et aidata oma kliente veokijuhtide palkamisel, oleme aastaid pööranud tähelepanu veokijuhtide töökeskkonnale ja sõidumugavusele. Veokijuhi tugisüsteemid, mis muudavad veokiga manööverdamise lihtsamaks, veokijuhtide koolitused, mis hõlmavad kõike alates veoki käsitlemisest kuni ökonoomse sõitmiseni, on vaid mõnest näidetest kuidas aitame veokijuhtidel teha oma tööd võimalikult hästi, areneda ja kasvada," ütleb Lene Larsen, Volvo Trucks Driver Challenge projektijuht.

"Volvo Trucks Driver Challenge võistluse võitmine oli minu jaoks suur saavutus! Finaal oli väga raske ja minu konkurentideks olid tõeliselt kogenud juhid. Hindan väga, et Volvo Trucks korraldab seelaadset motiveerivat sündmust, mis haarab kaasa nii palju juhte üle maailma," ütleb Piotr Krahel.

Volvo Trucks Driver Challenge faktid

  • Võistlust korraldatakse igal teisel aastal alates 2009. aastast
  • Sel aastal osales võistlusel enam kui 12 000 veokijuhti. Finaali jõudis 33 parimat üle maailma.
  • Finaal toimus Volvo Trucks Experience Center keskuses Göteborgis, Rootsi.
  • Võistluse eesmärk on esile tuua oskuslikku veokijuhti.
  • Võistluse teemadeks olid sel aastal kütuseökonoomia, tootlikkus ja ohutus. 
  • Globaalne finaal ehitati üles kahele Volvo mudelile (FH ja FMX) ja kahele võistlusrajale (Kütus ja Tootlikkus) ettevõtte demorajal. Võitjaks kuulutati veokijuht, kes saavutas kombiteerituna kõige kõrgema tulemuse - fookuses oli nii kütuseökonoomia, tootlikkus kui ka ohutus.

Tulemused:

  • Esimene koht: Piotr Krahel, Poola
  • Teine koht: Bert Johansson, Rootsi
  • Kolmas koht: Simo Laukkanen, Soome

Link kõrge resolutsiooniga piltidele: https://bit.ly/2NQ4w5d

Tutvuge ka Eesti finaali videoga: https://www.youtube.com/watch?v=CXXYZ-NKm0I