Volvo Estonia

EESTI

×

Volvo Trucks alustab elektriveokite testimist ehitussektoris

Selle aasta oktoobris alustab Volvo Trucks pilootprojektiga, mille raames testib elektriveokeid ehitussektoris. Rootsi ettevõttele Swerock tarnitakse kaks elektriraskeveokit, mis sobivad tööks linnapiirkondades, kuna need on vaiksemad ja keskkonnasõbralikumad.
Volvo Trucksi ja Swerocki pilootprojekt katsetab kahte elektriveokit reaalses töökeskkonnas: Volvo FM ja Volvo FM.
Volvo Trucksi ja Swerocki pilootprojekt katsetab kahte elektriveokit reaalses töökeskkonnas: Volvo FM ja Volvo FM.

Olles juba viinud linnatranspordi jaoks mõeldud elektriveokid edukalt seeriatootmisesse, tarnib Volvo Trucks kaks täiselektrilist ehitusveokit koos laadimislahendusega testimiseks reaalses kliendi töökeskkonnas.

Ehitusveokid peavad olema tavapäraselt veel võimsamad ja vastupidavamad võrreldes mõne muu sektoriga; ka elektriveokid ei ole siinkohal errand, “ütleb Jonas Odermalm, Volvo Trucksi elektriveokite valdkonna asepresident. “Meie pakutav lahendus peab vastama produktiivsusele ja tööajale pandud ootustele, pakkudes samal ajal elektriveokitele omast madalamat mürataset ja väiksemat heitgaaside hulka. Sellised pilootprojektid on tootmis- ja arendustegevuses olulisel kohal.”

Testide käigus on kasutusel elektriveok Volvo FM koos betoonimikseriga, mis tarnib klientidele vajalikku betooni. Lisaks on elektriline kraanaga varustatud Volvo FMX kasutusel suurtel infrastruktuuriobjektidel.

 

Projekti eesmärk on hinnata elektriveokite mõju efektiivsusele ning kliimamõju vähendamisele. Lisaks veokite enda toimimisele saab testide abil hinnata ka kogu elektriveokitega seonduvad ökosüsteemi, et leida sobivaid laadimislahendusi, mis vastavad tootlikusele seatud eesmärkidele. Elektriveokite suurimad kasutegureid linnakeskkonnas hinnatakse läbi järgmiste mõõdikute: vaiksem transport, turvalisus objektil ning juhi mugavus.

 

Pilootprojekti tulemused võimaldavad hinnata, kuidas veokeid kasutati ning millised on võimalikud parenduskohad, millele enne laiemat kasutuselevõttu tuleb tähelepanu pöörata.

“Koos Volvo Trucksiga astume ühise sammu keskkonnasäästlikuma transpordi suunas. See viib meid sammukese lähemale tulevikulahendustele, mille keskkonnamõju on senisest väiksem. Meil on juba 15 hübriidsegumasinat ning selle projekti käigus testime täiselektrilisi veokeid,” ütleb Hans Orest, Swerocki (osa Peab Groupist) divisjonijuht.

 

Faktid: Volvo Trucksi klient testib elektrilisi raskeveokeid

-       Koostööprojekti raames testitakse kahte elektriveokit: Volvo FM (betoonimikser) ja Volvo FMX kraanaga.

-       Projekt viiakse läbi Volvo Trucksi ja Swerocki koostöös, seda toetavad ka JOAB ja Saraka.

-       Volvo FM elektriveok tarnib betooni Swerocki klientidele linnapiirkondades.

-       Volvo FMX elektriveok on peamiselt kasutusel erinevatel infrastruktuuriobjektidel ja linnas asuvatel ehitusobjektidel.

 

Swerock

Swerock on üks Skandinaavia suurimaid materjali ja teenuste pakkujaid ehitussektorile, omades enam kui 360 kaevandust ja 60 betoonitehast. Swerock on aktiivne ka taaskasutuses, pöörates tähelepanu kliimamuutustele, keskkonnale ja jäätmete tekkimisele. Swerock kuulub Peab Groupi, millel on 17 000 töötajat ja netokäive 56 miljardit rootsi krooni.

Lisainformatsioon:


Kadri Siibak
telefon:, +3725126668
e-mail: kadri.siibak@consultant.volvo.com

Volvo Trucks pakub täielikke veonduslahendusi professionaalsetele ja nõudlikele klientidele, varustades neid kesk- ja raskeveokite täisvalikuga. Klienditugi tagatakse 2100 hoolduskeskusest koosneva ülemaailmse võrgustiku kaudu, mis hõlmab enam kui 130-t riiki. Volvo veokite tootmine toimub 14-s riigis üle kogu maailma. 2019. aastal tarniti kogu maailmas ligi 131 000 Volvo veokit. Volvo Trucks on Volvo kontserni osa. Volvo kontsern on maailma juhtivaid veokite, busside, ehitusseadmete ning merenduses ja tööstuses kasutatavate tööstuslike mootorite tootjaid. Volvo kontsern pakub ka finantseerimise ja hoolduse täislahendusi. Volvo Trucksi töö põhineb ettevõtte põhiväärtustel – kvaliteedil, ohutusel ja keskkonnahoiul.