Veokid

×

Volvo Trucks veokid on pikamaavedudel senisest veel kütusesäästlikumad

Volvo Trucks I-Save kütusesäästupakett on saanud olulisi täiendusi, et vähendada veokite kütusetarvet ning CO2 heitmeid, kuid samas ka pakkuda parimat sõidukogemust. Täiendused hõlmavad uuendusi mootorite tehnoloogias, juhtimistarkvaras ning õhutakistuses, et tõsta veokite energiatõhusust parimal võimalikul moel.
Volvo Trucks veokid on pikamaavedudel senisest veel kütusesäästlikumad
Volvo Trucks on pööranud tähelepanu paljudele olulistele detailidele, mis üheskoos aitavad saavutada märkmisväärse kütusesäästu

Volvo on nüüd astunud oma I-Save kontseptsiooniga sammu võrra kaugemale, tagades mootori põlemisprotsessi täieliku optimeerimise. Pihustid, surveaste ja nukkvõll on spetsiaalselt kohandatud uute unikaalsete lainelise tööpinnaga kolbidega.

Samuti on vähendatud mootori massi ja sisehõõrdumist. Uuendatud on õlipumpa ja suure tootlusega turbolaadijat ning ka filterelemendid õli, kütuse ja õhu filtreerimiseks on saanud patenteeritud täiustused parema jõudluse tagamiseks.

"Oleme täiustanud juba niigi võimeka mootori omadusi, tänu millele saame rääkida täiendavast kütuse kokkuhoiust. Ehk siis sellest, kuidas igast kütusetilgast saada kätte absoluutne maksimum," ütleb Helena Alsiö, Volvo Trukcs jõuülekande tootevaldkonna asepresident.

Sujuvam, nutikam ja kiirem

I-Save tehnoloogia keskmeks on 13-liitrine Volvo Turbo Compound mootor D13TC, mis võimaldab sõita madalatel pööretel ja kõrgetel käikudel pikemat aega.  See tähendab vaiksemat ja sujuvamat sõitu. Mootor töötab väga efektiivselt kõigil kiirustel, kuid parimad tulemused saavutab see vahemikus 900-1300 pööret.

Lisaks uuenenud mootorile omadustele ja osadele on täienenud ka mootori juhttarkvara, mis "suhtleb" uuenenud I-Shift käigukastiga. Tulemused näitavad lisaks kütusesäästule ka selgelt paremat juhitavust, kuna kiirem käiguvahetus teeb sõidu sujuvamaks ja mugavamaks.

I-Torque on nutikas jõuülekande tarkvara, mis tõstab veoki energiatõhusust analüüsides topograafilisi andmeid I-See rakendusest ning kohandab energiatarbe võimalikul parimal viisil mägisel teel sõites. Uus I-Torque funktsioon kontrollib käiguvalikut, mootori jõuülekannet ning pidurdamist kui I-Cruise on aktiveeritud.

"Kütusesäästuks käivitub veok alati Eco (ökonoomne sõidustiil) režiimis ning veokijuht saab hõlpsasti reguleerida vajalikku mootori võimsust ja samal ajal olla kindel, et käiguvahetus ja jõuülekanne on sõiduga vastavuses, " jätkab Helena Alsiö.

Pikamaavedudel on veoki aerodünaamikal oluline mõju selle kütusetarbele ning selle parendamiseks oleme vähendanud kabiini ees olevaid avausi ning pikendanud ukseala.

I-Save on olnud meie klientide teenistuses aastast 2019, mil Volvo Trucks seda esmakordselt tutvustas. Klientide suurele huvile vastates on lisatud ka 420hj versioon lisaks juba olemasolevatele 460hj ning 500hj mootoritele. Kõikidel mootoritel on olemas sertifikaat HVO100 kasutamiseks.

Volvo Trucks töötab ka FH, FM ja FMX mudelite 11- ja 13-liitriste Euro 6 mootorite uuenduste kallal, et saavutada ka neil kombinatsioonidel suurem energiatõhusus.

LINK trükikõlbulikele fotodele.

Lisainfo:

Kadri Siibak

E-mail: kadri.siibak@consultant.volvo.com

 

Volvo Trucks pakub veonduse täislahendusi professionaalsetele ja nõudlikele klientidele, varustades neid kesk- ja raskeveokite täisvalikuga. Klienditugi tagatakse 2300 hoolduskeskusest koosneva ülemaailmse võrgustiku kaudu, mis hõlmab enam kui 130-t riiki. Volvo veokite tootmine toimub 13-s riigis üle kogu maailma. 2021. aastal tarniti kogu maailmas ligi 123000 Volvo veokit. Volvo Trucks on Volvo kontserni osa. Volvo kontsern on maailma juhtivaid veokite, busside, ehitusseadmete ning merenduses ja tööstuses kasutatavate tööstuslike mootorite tootjaid. Volvo kontsern pakub ka finants- ja hooldusteenuste täislahendusi. Volvo Trucksi töö põhineb ettevõtte põhiväärtustel – kvaliteedil, ohutusel ja keskkonnahoiul.