Veokid

Volvo Trucks andis A. Le Coqile üle esimesed kaks täiselektrilist veokit

Volvo Trucks andis Eesti suurimale joogitootjale A. Le Coqile üle esimesed kaks täiselektrilist veokit siinsel turul. Uued Volvod hakkavad teenindama A. Le Coqi Tartu kliente, muutes ülikoolilinna elektriliste veokite kasutuse teerajajaks Eestis.

Eesti esimene elektriline sadulveok hakkab opereerima A. Le Coqi logistikakeskuse ja tehase vahel ning elektri jõul sõitev Volvo furgoonveok teenindama ettevõtte kliente Tartu linnas. A. Le Coq on ainus ettevõte Eestis, kus kasutatakse täiselektrilisi raskeveokeid. Pärast kahe uue Volvo lisandumist on joogitootja autopargis nüüd kokku neli elektriveokit.

„Elektrijõul sõitvate veokite kasutuselevõtt tähendab vähem heitmeid, vaikset ja vibratsioonivaba töökeskkonda autojuhtidele ning puhtamat linnaruumi,“ ütles Volvo Trucks Baltic North tegevjuht Karin Johansson. Need autod võimaldavad teha öiseid ja varahommikusi tarneid linnades ilma kohalikke elanikke mootorimüraga häirimata. Iga uus elektriveok, mis jõuab Eesti teedele, on tema sõnul samm lähemale meie ühisele eesmärgile – muuta transport puhtamaks, vaiksemaks ja tõhusamaks.

„Elektrilistele veoautodele üleminek on meie jaoks strateegiline otsus, mis aitab vähendada transpordi jalajälge. Keskkonnasäästlike transpordilahenduste kasutamine on osa meie ettevõtte jätkusuutlikkuse põhimõtetest. Kahe elektrilise raskeveoki lisandumine võimaldab meil astuda järgmisi samme süsinikuneutraalse tootmise ja väärtusahela eesmärkide täitmiseks,“ selgitas A. Le Coqi logistika- ja ostudirektor Erki Lehiste.

 

Joogitootjale üle antud Volvo FM Electric seeria veokid on loodud mitmekülgseks kasutamiseks, pakkudes paindlikke ja keskkonnasäästlikke logistikalahendusi nii piirkondlikuks kui ka linnasiseseks transpordiks. Üle 20-tonnise täismassiga veokid suudavad transportida vastavalt 18 ja 6,5 tonni kaupa. FM Electric seeria veokite elektrimootorid pakuvad võimsust kuni 490 kW.  Sadulveok on varustatud kolme ja furgoon kahe elektrimootoriga. Neist esimese akukomplekti brutomahutavus on 540 kWh ja teise 360 kWh. Laadimisaeg on vahelduvvooluga (43 kW laadijaga) 9,5 tundi ja alalisvooluga (250 kW laadijaga) 2,5 tundi. Sadulveok suudab tehase andmetel läbida ühe laadimise ja täislastiga kuni 250 kilomeetrit ja furgoon 200 kilomeetrit.

 

A. Le Coq kasutab veokite laadimiseks ainult taastuvat roheelektrit. Selle tulemusel on sõidukite energiakasutuse jalajälg võrreldes diiselveokiga 99% väiksem. Kui ettevõte kasutab laadimiseks nn kodulaadijat soodsamatel öötundidel või enda taastuvelektrit, kujuneb elektriveoki keskmine kilomeetri hind piisava läbisõidu korral diiselveokiga võrreldavaks.

 

A. Le Coqi tehase territooriumile paigaldatud laadimispargi haldamist ja käitamist juhib Alexela. “Tegemist on hea näitega sellest, kuidas koostöö võib pakkuda kliendile rohkem kui pelgalt laadijaid või nende paigaldust. Meie eesmärk on olla kliendile energiapartner – koos kaardistada tänased ja tuleviku energiavajadused ning pakkuda terviklikke tulevikukindlaid lahendusi,” tõdes Alexela e-mobiilsuse valdkonna juht Kristjan Suurorg.

 

Volvo Trucks pakub täieliku elektriveokite portfelli, alates linnasiseseks jaotusveoks mõeldud mudelitest kuni rasketeks kaubavedudeks mõeldud lahendusteni. Ettevõte on 2025. aasta kevadeks tarninud üle 5000 elektriveoki 50 riigis, läbides klientidega kokku ligi 170 miljonit kilomeetrit. See on tähendanud märkimisväärset CO₂ heitmete ja mürataseme vähenemist ning paremat töökeskkonda juhtidele.