Veokid

Volvo FH16 Aero tehnilised andmed

Kõik, mida teil on vaja üksikasjalikult teada Volvo FH16 Aero kohta.

Jõuülekanne

Vaadake tehnilisi andmeid: mootorid, käigukastid, tagateljed (sh ülekandearvud), jõuülekannete kombinatsioonid ja käitusvõllid.

D17 – võimsus/pöördemoment

Diisel​

D17

Heitenorm

Euro 6

Silindrite arv

6

Töömaht

17,3 dm³

Kolvikäik

165 mm

Silindri läbimõõt

149 mm

Surveaste

17.3:1

Säästlik pöörlemissagedus

900–1300 p/min

Heitgaaspiduri võimsus

246 kW (2200 p/min)

Mootoripiduri võimsus*

525 kW (2200 p/min)

Õlifiltrid

2 täisvoolu-, 1 osavoolufilter

Õlimaht vahetamisel, k.a filtrid

42 l

  

*Valikuline

Nõuded kütusele

Väävlivaba kütus (EN 590, max 10 ppm väävlit) biodiislikütus, 2. põlvkond (EN 15940, sünteetiline diisel)

Õlivahetusvälp

kuni 100 000 km või kord aastas kvaliteediklassi VDS4.5 korral.

 

D17 600 hj (441 kW)

 

 

Max võimsus pööretel 1500–1700 p/min

600 hj

 

Max pöördemoment pööretel 900–1400 p/min

3000 Nm

 

D17 700 hj (515 kW)

 

 

Max võimsus pööretel 1600–1700 p/min

700 hj

 

Max pöördemoment pööretel 950–1400 p/min

3400 Nm

 

D17 780 hj (574 kW)

 
 

Max võimsus pööretel 1700 p/min

780 hj

 

Max pöördemoment pööretel 1000–1200 p/min

3800 Nm

   

I-Shift

12-käiguline poolkäikude ja käigugruppidega käigukast, automatiseeritud käiguvahetusega. I-Shifti käigukasti saab varustada kompaktse kestuspiduri, käitusvõlli, roolivõimendi avariipumba ja õlijahutiga. Samuti on võimalik tellida roomekäikudega, eriti aeglaste roomekäikudega ja mitmekäigulise tagasikäiguga I-Shift.
 

Tehnilised andmed

Tüüp

Kõrgeim käik

Mootori pöördemoment (Nm)

Autorongi max täismass (t)

ATO3112

Kiirkäiguga

3150

100

ATO3512 

Kiirkäiguga

3550

100

ATO3812

Kiirkäiguga

3800

100

    

 

Telg

Ülekanne

Max pöördemoment (Nm)

Telje/tandemtelje max koormus (t)

Autorongi max täismass (t)

Üheastmelise reduktoriga

RSS1370A/B

Üksiktelg

Hüpoidülekanne

3800

13

70

RTS2370A

Tandemtelik

Hüpoidülekanne

3800

23

70

RTS2310

Tandemtelik

Hüpoidülekanne

3800

23

100

Rummureduktor

RSH1370F

Üksiktelg

Koonilised kaldhammasrattad

3800

13

70

RTH2610B/F

Tandemtelik

Koonilised kaldhammasrattad

3800

26

100

RTH3210

Tandemtelik

Koonilised kaldhammasrattad

3800

32

100

RTH3312

Tandemtelik

Koonilised kaldhammasrattad

3800

33

100

RTH3815

Tandemtelik

Koonilised kaldhammasrattad

3800

38

100

      

 

D17 600 hj

D17 700 hj

D17 780 hj

I-Shift

ATO3112

 

 

ATO3512

 

 

ATO3812

  

    

Üheastmelised teljed

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Rummureduktoriga teljed

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

    

 

Pöördemoment

Ülekandearv

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

   

* Pöördemoment sõitmise ja seismise ajal.

Pealisehitise seadmete käitamiseks on saadaval lai valik sidurist sõltumatuid ja suure pöördemomendiga käitusvõllide variante.
 

Mootoriga ühendatud

PTER-DIN: Käitusvõll mootori tagaosal hüdropumba otsekäitamiseks.

PTER1400: Käitusvõll mootori tagaosal koos hüdropumba kinnitusäärikuga.

PTER100: Käitusvõll mootori tagaosal koos hüdropumba kinnitusäärikuga.

Sidurist sõltuvad käitusvõllid

PTR-F: Üheastmeline, äärikühendus, väike või suur pöörlemissagedus.

PTR-FL/FH: Üheastmeline, äärikühendus, väike või suur pöörlemissagedus.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: DIN-ühendus, väike/keskmine/suur pöörlemissagedus, hüdropumba vahetuks paigaldamiseks.

PTRD-F: Äärikühendus, suur pöörlemissagedus, kardaanvõlli vahetuks paigaldamiseks.

PTRD-D: suur pöörlemissagedus, kaheastmeline. Ees ja taga DIN-ühendused hüdropumpade otseühendamiseks.

PTRD-D1: suur pöörlemissagedus, kaheastmeline. Taga äärik- ja ees DIN-ühendus.

PTRD-D2: Suur pöörlemissagedus, kaks ajamit taga ja üks ajam ees. Kaks äärikühendust taga, üks DIN-ühendus ees.

Välimus ja sisemus

Leidke tehnilised andmed kabiini mõõtmete, kabiini kõrguste maapinnast ja omaduste kohta.

Saadaval on kolm erinevat välisviimistluse versiooni, mis vastavad erinevatele vajadustele

Volvo FH16 Aero with basic exterior trim level 

Basic 

Thunder gray iluvõre ja ukselingid. Kroomitud esituled. Lightning gray päikesesirm, peeglikatted ja kaitseraud.

Volvo FH16 Aero with basic with sturdy front, exterior trim level 

Basic vastupidava esiosaga

Thunder gray iluvõrega. Värvitud hõbedased peeglikatted ja päikesesirm. Läikivad kroomitud ukselingid. Mustad esituled. Halliks värvitud terasest kaitseraud.

Volvo FH16 Aero with the FH16 Aero trim  

FH16 Aero viimistlus

Värvitud hõbedane iluvõre, peeglikatted ja päikesesirm. Läikivad kroomitud ukselingid. Mustad esituled. Kabiini värvi kaitseraud ja spoiler.

Volvo FH16 Aero on varustatud ainulaadse nahast siseviimistlusega.

Volvo FH16 Aero with leather trim Volvo FH16, interior trim level 

Nahkviimistlusega Volvo FH16 

Nahast siseviimistluse koos vastupidavate materjalidega erinevates toonides Coral (oranž) ja Raven (tumehall), mis sobivad siseviimistluse erinevate osadega.

Volvo FH16 Aero globetrotter XXL with measurements, viewed from the side 

Globetrotter XXL: mugavus ja ruum

Globetrotter XXL võimaldab ka kuni kahele inimesele ohutut ja mugavat ööbimist, kuid tänu pikemale kabiinile on magamine laiemas ja pikemas alumises voodis veelgi mugavam.

Volvo FH16 Aero globetrotter XL with measurements, viewed from the side 

Globetrotter XL: rohkete panipaikadega

Globetrotter XL (CAB-XHSL) võimaldab samuti ohutut ja mugavat ööbimist kuni kahele inimesele, kuid tänu lisakõrgusele isegi suurema panipaikade mahuga. Kabiini sisekõrgus on 220 cm, (mootoriruumi kattest laeni 211 cm).

Volvo FH16 Aero globetrotter cab with measurements, viewed from the side 

Kabiin Globetrotter: kahele inimesele

Globetrotteri kabiin (CAB-HSLP) võimaldab mugavalt ööbida kuni kahel inimesel. Peale selle jätab vertikaalne struktuur palju lisaruumi panipaikadeks. Kabiini sisekõrgus on 205 cm, (mootoriruumi kattest laeni 196 cm).

Volvo FH16 Aero sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Magamiskohaga kabiin

Magamiskohaga kabiin (CAB-SLP) mugava ööbimisvõimalusega kuni kahele inimesele. Kabiini sisekõrgus on 171 cm, (mootoriruumi kattest laeni 162 cm).

Volvo FH16 Aero low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Madal magamiskohaga kabiin

Madal magamiskohaga kabiin (CAB-LSLP) madaldatud laega ja kabiinivedrustusega pakub täiendavat koormaruumi kabiini kohal. Kabiini sisekõrgus on 147 cm, (mootoriruumi kattest laeni 138 cm).

Veduk

 

 

 

Kõrgus A (mm)

Kõrgus B (mm)

Kõrgus C (mm)

Kõrgus D (mm)

Teljekonfiguratsioon

Raami kõrgus

Vedrustus

Rehvid

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

4x2

Kõrge

Leht/õhk

315/80-R22.5

3430

3800

3950

3225

4x2

Kõrge

Leht/õhk

315/80-R22.5

3440

3810

3960

3235

4x2

Keskmine

Leht/õhk

315/80-R22.5

3350

3720

3870

3145

4x2

Madal

Õhk/õhk

315/80-R22.5

3230

3600

3750

3025

4x2

Madal

Õhk/õhk

315/80-R22.5

3250

3620

3770

3045

6x2

Keskmine

Leht/õhk

315/80-R22.5

3350

3720

3870

3145

        

Madelveok

 

 

 

Kõrgus A (mm)

Kõrgus B (mm)

Kõrgus C (mm)

Kõrgus D (mm)

Teljekonfiguratsioon

Raami kõrgus

Vedrustus

Rehvid

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

6x2

Kõrge

Õhk/õhk

315/80-R22.5

3410

3780

3930

3205

6x2

Keskmine

Õhk/õhk

315/80-R22.5

3330

3700

3850

3125

6x2

Madal

Õhk/õhk

315/80-R22.5

3230

3600

3750

3025

6x2

Kõrge

Leht/leht

315/80-R22.5

3460

3830

3980

3255

6x2

Kõrge

Leht/leht

315/80-R22.5

3450

3820

3970

3245

6x2

Kõrge

Leht/leht

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

10x4

Kõrge

Leht/leht

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

        

 *Ligikaudsed kõrgused

Kabiini neljapunktivedrustus

Valige amortisaatoritega keerdvedrud, eesmised keerdvedrud ja tagumine õhkvedrustus või täisõhkvedrustus.

 

Õhuvõtt

Paiknevad vasakul poolel ning on saadaval kõrge või madala variandina, olenevalt rakendusest. Saadaval on ka eesmine õhuvõtuava.

 

Värvused

Tehke oma valik ja vaadake komponenti. Valida saab u 650 värvitooni vahel.

 

Polster

Must tekstiil, nahk või kahetooniline nahk. Mõned istmekatted (v.a. tekstiil) on võimalik valida koos ventileerimisfunktsiooniga.

 

Juhiiste

Valige dünaamilise ja progressiivse vahel. Kõikide tasemete istmeid saab tellida polstri kõikide variantidega. Lisaruumi annab paindlikkus – istme ette-taha nihutamise ulatus on 240 mm, vertikaalsuunas 100 mm. Juhiistmel on põhivarustuses peatugi, muudetava kaldega ja mahapööratav seljatugi, istme ette-taha nihutamise ja vertikaalsuunas seadmise võimalus, reguleeritav nimmetugi ja istmepadja kalde seadmise võimalus.

 

Kõrvalistujaiste

Saadaval on kaks erinevat taset: Standard ja Comfort. Mõlema taseme istmeid saab tellida polstri kõikide variantidega. Kõikidel mudelitel on kõrvalistme peatugi põhivarustuses. Saadaval on ka liikuv kõrvalistujaiste.

 

Voodid

Loodud mugavaks ööbimiseks. Voodite suurused: 74×200 cm (keskosa laius 81,5 cm) või 74×200 cm, mida saab laiendada 88×200 cm-ni (keskosa laius 95,5 cm). Kabiini Globetrotter XXL voodi pikkus on 213 cm. Laius peatsis, keskosas ja jalutsis on vastavalt 99/106,5/91 cm. Varustage kabiin poroloonmadratsiga või väga mugava isoleeritud vedrudega 16 cm paksuse madratsiga. Kolm kõvadusvarianti: pehme, poolkõva ja kõva. Samuti pakume kaht kattemadratsit, mis suurendavad mugavust ja lihtsustavad voodi korrastamist. Saadaval ka: reguleeritava seljatoega kallutatav mudel Recline ja ülemine voodi Comfort (mõõtmed 60×190 cm või 70×190 cm).

 

 

Panipaigad kabiinis

Kabiinis on eesmine riiul nelja DIN-standardile vastava süvendiga ja kaks suurt rulooustega hoiukohta juhi ja kõrvalistuja poolel. Tagumine sein on varustatud kerge ülemise tagumise riiuliga, mis on suurepäraselt valgustatud. Voodi all on kaks väljatõmmatavat sahtlit kogumahuga 130 liitrit. Lisaks on seal kaks väiksemat panipaika madratsi all voodi jalutsis (10 liitrit) ja peatsis (15 liitrit) ja plastpudeli hoiukoht voodi jalutsis.

 

Välimised panipaigad

Kabiini mõlemal poolel on suured panipaigad, mida saab avada nii väljast kui ka seest. Kabiini all on mõlemal pool 30 l täiendavad kütteta panipaigad.

 

Katuseaken/katuseluuk

Iga kabiin on varustatud fikseeritud katuseakna või valikvarustusse kuuluva katuseluugiga, mida saab avada kuni 50 millimeetrit. Seda kasutatakse ka avariiväljapääsuna. Katuseluuki saab seada käsitsi või elektriliselt.

 

Rool

Rooli läbimõõt on 450 või 500 mm sõltuvalt veoki tehnilistest andmetest. Rooli kõrgust saab muuta kuni 90 mm ja kallet 28º. Kallutatava rooli (valikvarustus) vertikaalasendit saab seada vahemikus –5° kuni +15°. See suurendab juhi mugavust. Rooli integreeritud juhtnupud võimaldavad ohutult ja mugavalt kasutada kiirushoidiku, helisignaali, telefoni, infoekraani ja külgekraani funktsioone.

 

kliimaseade

Kolm alternatiivset kliimaseadet võimaldavad temperatuuri reguleerida. Tavaline ventilaatori ja jahutusvedelikuradiaatoriga soojendusseade. Käsitsijuhitav kliimaseade (MCC). Automaatse temperatuuriseadmisega kliimaseade (ECC/ECC2). See süsteem on saadaval ka päikesekiirguse, udu ja õhukvaliteedi anduritega. Kliimaseadet saab täiendada ka kabiini ja mootori seisusoojendiga ning kabiini seisujahutiga I-ParkCool.

 

I-ParkCool 

Kliimaseadmega kabiini nautimiseks ei pea mootor töötama. I-ParkCool reguleerib seisva sõiduki kabiini temperatuuri. See töötab koos kabiini seisusoojendiga mugava sisekliima loomiseks – kasulik näiteks öödel, mil temperatuur langeb järsult ja ootamatult. Veelgi enam, see on vaikne. Süsteem tekitab umbes 20 dB vähem müra kui konkureerivad süsteemid turul, vähendades mürasaastet ja aidates puhata. Kliimaseade on täielikult integreeritud veoki tavalisse tuulutussüsteemi ning soe või külm õhk jaotub vastavalt vajadusele ühtlaselt läbi tavaliste tuulutusavade. See ei mõjuta kabiini aerodünaamikat ega seisukõrgust kabiinis. Erandiks on kabiinisoojendi (PH-CAB).

Raam

Vaadake tehnilisi andmeid raamide kõrguste, esitelje max koormuse, tagavedrustuse, vedukite, raami omaduste ja pidurite kohta.

Madal

u 850 mm

Keskmine

u 900 mm

Kõrge

u 1000 mm

Eriti kõrge

u 1200 mm

  

 

Õhkvedrustus

Lehtvedrustus

Madal

8

-

Keskmine

10/20*

9

Kõrge

10/20*

10/20*

Eriti kõrge

-

10/20*

   

*Kahe esiteljega

Tüüp

Teljed

Vedrustus

Telje/kandevankri koormus

Reduktor

Veotelje ees/taga paiknevad tõstetavad abiteljed

Üksiktelg

RAD-L90

4x2

Parabool-/mitmiklehtvedrustus

13 t

Üheastmeline/rummu-

 

RAD-GR

4x2

Õhkvedrustus

11,5/13 t

Üheastmeline/rummu-

 

RAD-G2

4x2

Õhkvedrustus ehitusveokite jaoks

13 t

Rummu-

 

RAD-G4

4x2

Õhkvedrustus

12 t

Üksik

 

Tandemvanker

RADT-GR

6x2

Õhkvedrustus

19/20,5/22,5/23 t

Üheastmeline/rummu-

Fikseeritud/pööratav/pöörduv abitelg veotelje taga

RAPD-GR

6x2

Õhkvedrustus

16/19/22 t

Üheastmeline/rummu-

Fikseeritud/pööratav abitelg veotelje ees

RAPD-G4

6x2

Õhkvedrustus 16 tÜksikAbitelg veotelje ees (fikseeritud)

RADD-G2

6×4/8x4

Õhkvedrustus ehitusveokite jaoks21/23/26 tÜheastmeline/rummu- 

RADD-BR

6×4/8x4

Parabool20/21 tÜheastmeline/rummu- 

RADD-TR1

6×4/8x4

Paraboolsed/tavalised lehtvedrud23/26 tÜheastmeline/rummu- 

RADD-TR2

6×4/8x4

Tavalised lehtvedrud26/32 tRummu- 

RADD-TR3

8x4

Tavalised lehtvedrud38 tRummu- 

RADD-GR

6×4/8×4

Õhkvedrustus21/23/26 tÜheastmeline/rummu- 

RAPDT-GR

8×2

Õhkvedrustus27/30/30,5/31,5/32 tÜheastmeline/rummu-Pööratav abitelg veotelje ees, fikseeritud/pööratav abitelg veotelje taga

RAPDT-GR

8×4/10x4

Õhkvedrustus27/33/36 tÜheastmeline/rummu-Pööratav abitelg veotelje taga

RAPDT-GR

8×4

Õhkvedrustus27/30,5/32/35 tÜheastmeline/rummu-Pööratav abitelg veotelje ees

RADDT-G2

8×4/10x4

Õhkvedrustus ehitusveokite jaoks27/33/36 tÜheastmeline/rummu-Pööratav abitelg veotelje taga
      

Raami tasapinnas, raami tasapinnast allpool, raami all ja kesktelghaagisele mõeldud madal ettenihutusega. Tõmbetalad on kinnitatavad pikisuunas 25 mm sammuga.

Kütusepaagid
Alumiinium- või teraspaagid mahuga 150–900 l. 4×2 sadulveduki maksimaalne kütusekogus on 1510 liitrit.

AdBlue-paagid

Maht 32–112 l. AdBlue pump on integreeritud AdBlue paagimoodulisse. Plastist.

Pidurid

Elektrooniliselt juhitaval pidurisüsteemil (EBS) on palju suurepäraseid omadusi ja see pakub oluliselt paremat reageerimist, pidurdusvõimet ja pidurdustunnetust. EBS on nüüd saadaval nii ketaspidurite kui ka Z-cam trummelpidurite jaoks (valitud teljekonfiguratsioonide ja raamikõrguste korral). Uuendage oma pidurisüsteemi, lisades paketi EBS Medium või mõne paljudest lisavarustuse valikutest. EBS on kõigi tehniliste andmete korral põhivarustuses.

 

EBS medium

Pakett EBS Medium lisab paketile EBS Standard järgmised funktsioonid:

 

EBS-i seisundi juhtimine 

EBS-i seisundi jälgimine veoki elektroonilise juhtsüsteemi TEA2+ ja programmi Volvo Tech Tool abil.

 

Automaatpidur

Pidurdage oma veok täielikult seisma, võtke jalg piduripedaalilt ja automaatpiduri funktsioon tagab vajaliku pidurirõhu ning hoiab veokit paigal, kuni vajutate gaasi.

 

Hõõrdkatete kulumuse hindamine

Hõõrdkatete kulumuse hindamine Piduri hõõrdkatete hoiatus – arvutatakse, kui suurt läbisõitu piduriklotside hõõrdkatted veel võimaldavad (ainult ketaspidurite korral).

 

Seisupiduri automaatne vabastamine

Seisupidur vabastatakse siis, kui juht vajutab gaasipedaali ja käik on sisse lülitatud (ainult I-Shifti käigukasti korral).

Lisafunktsioonid:

Peale tarkvarapakettide on saadaval veel järgmised valikud:

 

Autorongi sirgestuspidur

Võimaldab veokijuhil haagise pulseerivat pidurdamist. Pidur rakendub seejärel automaatselt ja haagise külglibisemise oht on minimaalne.

 

ESC (Elektrooniline stabiilsusprogramm)

Pidurite stabiilsussüsteem rakendab pidureid igale rattale eraldi ja tagab seega kogu autorongi stabiilsuse, välistades veoki ja haagise külglibisemise, ümberpaiskumise ja haagise pendeldamise. ESC vastab sõidukite elektroonilise stabiilsuskontrolli kohta kehtivate õigusaktide nõuetele ja on saadaval 2-, 3-, 4- ja 5-teljeliste veokite jaoks.

 

Avariipidurdustuli

Kui avariipidurdamine toimub kiirusel üle 50 km/h, vilguvad pidurituled sagedusega neli korda sekundis. 

 

Hüdrauliline kestuspidur

Käigukastile paigaldatud kompaktne kestuspidur maksimaalse pidurdusvõimsusega 440 kW.

Volvo dünaamiline roolisüsteem

Aktiivne roolisüsteem pöördemomendi korrigeerimisega. Rakendab väikesel kiirusel suuremat roolimisjõudu, vähendab roolini kanduvaid tõukeid ja hoiab rooli erineva haardeteguriga teepindadel pidurdamise korral otseasendis. Rool naaseb automaatselt neutraalasendisse nii edasisuunas sõitmisel kui ka tagurdamisel. Volvo dünaamiline roolisüsteem on nüüd saadaval kõikide teljekonfiguratsioonide jaoks, ka kahe esiteljega veokite jaoks. See on saadaval ka koos sõltumatu esivedrustusega.

Abiteljed veotelje ees

On nii sadulvedukitele kui madelveokitele saadaval fikseerituna või pööratavana. Teljekoormus: 4,5, 7,5 või 9 tonni.
 

Abiteljed veotelje taga

Mitu versiooni – fikseeritud (üksik- või paarisratastega), pöörduv ja pööratav. Teljekoormus: 7,5, 9,5 või 10 tonni.

Tandemtelje tõstuk

Võimaldab kõige tagumise tandemtelje välja lülitada ja üles tõsta, vähendades kütusekulu ja pöörderaadiust. Armatuurlaual paiknevale nupule vajutades saab juht ilma koormata veoki telje üles tõsta. Kui veokil on koorem, laskub telg automaatselt alla ja rakendub. Tandemi telje tõstuk on saadaval õhkvedrustusega konfiguratsioonidele 6×4 ja 8×4 (tandemteljega), millel on ketaspidurid.

Teabelehed

Andmed – kõik, mida vajate. Laadige Volvo FH16 Aero PDF-vormingus andmelehed alla järgmistelt aadressidelt.

Kuvatud funktsioonid ei pruugi olla standardsed ega saadaval kõikide lisavarustuse tasemete ja jõuülekande valikute puhul.

Tekkis küsimus?

Teie asukohajärgne Volvo Trucksi müügiesindaja vastab teie küsimustele. Astuge läbi, helistage või kutsuge nad enda juurde.