Kõik, mida teil on vaja üksikasjalikult teada Volvo FH16 kohta.
Vaadake tehnilisi andmeid: mootorid, käigukastid, tagateljed (sh ülekandearvud), jõuülekannete kombinatsioonid ja käitusvõllid.
Diisel | D17 |
---|---|
Heitenorm | Euro 6 |
Silindrite arv | 6 |
Töömaht | 17,3 dm³ |
Kolvikäik | 165 mm |
Silindri läbimõõt | 149 mm |
Surveaste | 17.3:1 |
Säästlik pöörlemissagedus | 900–1300 p/min |
Heitgaaspiduri võimsus | 246 kW (2200 p/min) |
Mootoripiduri võimsus* | 525 kW (2200 p/min) |
Õlifiltrid | 2 täisvoolu-, 1 osavoolufilter |
Õlimaht vahetamisel, k.a filtrid | 42 l |
*Valikuline
Väävlivaba kütus (EN 590, max 10 ppm väävlit) biodiislikütus, 2. põlvkond (EN 15940, sünteetiline diisel)
kuni 100 000 km või kord aastas kvaliteediklassi VDS4.5 korral.
D17 600 hj (441 kW) |
| |
---|---|---|
Max võimsus pööretel 1500–1700 p/min | 600 hj | |
Max pöördemoment pööretel 900–1400 p/min | 3000 Nm | |
D17 700 hj (515 kW) |
| |
Max võimsus pööretel 1600–1700 p/min | 700 hj | |
Max pöördemoment pööretel 950–1400 p/min | 3400 Nm | |
D17 780 hj (574 kW) | ||
Max võimsus pööretel 1700 p/min | 780 hj | |
Max pöördemoment pööretel 1000–1200 p/min | 3800 Nm | |
12-käiguline poolkäikude ja käigugruppidega käigukast, automatiseeritud käiguvahetusega. I-Shifti käigukasti saab varustada kompaktse kestuspiduri, käitusvõlli, roolivõimendi avariipumba ja õlijahutiga. Samuti on võimalik tellida roomekäikudega, eriti aeglaste roomekäikudega ja mitmekäigulise tagasikäiguga I-Shift.
Tüüp | Kõrgeim käik | Mootori pöördemoment (Nm) | Autorongi max täismass (t) |
---|---|---|---|
ATO3112 | Kiirkäiguga | 3150 | 100 |
ATO3512 | Kiirkäiguga | 3550 | 100 |
ATO3812 | Kiirkäiguga | 3800 | 100 |
| Telg | Ülekanne | Max pöördemoment (Nm) | Telje/tandemtelje max koormus (t) | Autorongi max täismass (t) |
Üheastmelise reduktoriga | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1370A/B | Üksiktelg | Hüpoidülekanne | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Tandemtelik | Hüpoidülekanne | 3800 | 23 | 70 |
RTS2310 | Tandemtelik | Hüpoidülekanne | 3800 | 23 | 100 |
Rummureduktor | |||||
RSH1370F | Üksiktelg | Koonilised kaldhammasrattad | 3800 | 13 | 70 |
RTH2610F | Tandemtelik | Koonilised kaldhammasrattad | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210 | Tandemtelik | Koonilised kaldhammasrattad | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Tandemtelik | Koonilised kaldhammasrattad | 3800 | 33 | 100 |
RTH3815 | Tandemtelik | Koonilised kaldhammasrattad | 3800 | 38 | 100 |
| D17 600 hj | D17 700 hj | D17 780 hj |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
ATO3112 | • |
|
|
ATO3512 | • |
| |
ATO3812 | • | ||
Üheastmelised teljed | |||
RSS1370A/B | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • |
Rummureduktoriga teljed | |||
RSH1370F | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • |
| Pöördemoment | Ülekandearv |
|
---|---|---|---|
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 |
|
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 | |
* Pöördemoment sõitmise ja seismise ajal.
Pealisehitise seadmete käitamiseks on saadaval lai valik sidurist sõltumatuid ja suure pöördemomendiga käitusvõllide variante.
PTER-DIN: Käitusvõll mootori tagaosal hüdropumba otsekäitamiseks.
PTER1400: Käitusvõll mootori tagaosal koos hüdropumba kinnitusäärikuga.
PTER100: Käitusvõll mootori tagaosal koos hüdropumba kinnitusäärikuga.
PTR-F: Üheastmeline, äärikühendus, väike või suur pöörlemissagedus.
PTR-FL/FH: Üheastmeline, äärikühendus, väike või suur pöörlemissagedus.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: DIN-ühendus, väike/keskmine/suur pöörlemissagedus, hüdropumba vahetuks paigaldamiseks.
PTRD-F: Äärikühendus, suur pöörlemissagedus, kardaanvõlli vahetuks paigaldamiseks.
PTRD-D: suur pöörlemissagedus, kaheastmeline. Ees ja taga DIN-ühendused hüdropumpade otseühendamiseks.
PTRD-D1: suur pöörlemissagedus, kaheastmeline. Taga äärik- ja ees DIN-ühendus.
PTRD-D2: Suur pöörlemissagedus, kaks ajamit taga ja üks ajam ees. Kaks äärikühendust taga, üks DIN-ühendus ees.
Leidke tehnilised andmed kabiini mõõtmete, kabiini kõrguste maapinnast ja omaduste kohta.
Saadaval on kolm erinevat välisviimistluse versiooni, mis vastavad erinevatele vajadustele
Basic
Thunder gray iluvõre ja ukselingid. Kroomitud esituled. Lightning gray päikesesirm, peeglikatted ja kaitseraud.
Basic vastupidava esiosaga
Thunder gray iluvõrega. Värvitud hõbedased peeglikatted ja päikesesirm. Läikivad kroomitud ukselingid. Mustad esituled. Halliks värvitud terasest kaitseraud.
Volvo FH16 on varustatud ainulaadse nahast siseviimistlusega.
Nahkviimistlusega Volvo FH16
Nahast siseviimistluse koos vastupidavate materjalidega erinevates toonides Coral (oranž) ja Raven (tumehall), mis sobivad siseviimistluse erinevate osadega.
Globetrotter XXL: mugavus ja ruum
Globetrotter XXL võimaldab ka kuni kahele inimesele ohutut ja mugavat ööbimist, kuid tänu pikemale kabiinile on magamine laiemas ja pikemas alumises voodis veelgi mugavam.
Globetrotter XL: rohkete panipaikadega
Globetrotter XL (CAB-XHSL) võimaldab samuti ohutut ja mugavat ööbimist kuni kahele inimesele, kuid tänu lisakõrgusele isegi suurema panipaikade mahuga. Kabiini sisekõrgus on 220 cm, (mootoriruumi kattest laeni 211 cm).
Kabiin Globetrotter: kahele inimesele
Globetrotteri kabiin (CAB-HSLP) võimaldab mugavalt ööbida kuni kahel inimesel. Peale selle jätab vertikaalne struktuur palju lisaruumi panipaikadeks. Kabiini sisekõrgus on 205 cm, (mootoriruumi kattest laeni 196 cm).
Magamiskohaga kabiin
Magamiskohaga kabiin (CAB-SLP) mugava ööbimisvõimalusega kuni kahele inimesele. Kabiini sisekõrgus on 171 cm, (mootoriruumi kattest laeni 162 cm).
Madal magamiskohaga kabiin
Madal magamiskohaga kabiin (CAB-LSLP) madaldatud laega ja kabiinivedrustusega pakub täiendavat koormaruumi kabiini kohal. Kabiini sisekõrgus on 147 cm, (mootoriruumi kattest laeni 138 cm).
Veduk |
|
|
| Kõrgus A (mm) | Kõrgus B (mm) | Kõrgus C (mm) | Kõrgus D (mm) |
Teljekonfiguratsioon | Raami kõrgus | Vedrustus | Rehvid | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4x2 | Kõrge | Leht/õhk | 315/80-R22.5 | 3430 | 3800 | 3950 | 3225 |
4x2 | Kõrge | Leht/õhk | 315/80-R22.5 | 3440 | 3810 | 3960 |
|
4x2 | Keskmine | Leht/õhk | 315/80-R22.5 | 3350 | 3720 | 3870 | 3145 |
4x2 | Madal | Õhk/õhk | 315/80-R22.5 | 3230 | 3600 | 3750 | 3025 |
4x2 | Madal | Õhk/õhk | 315/80-R22.5 | 3250 | 3620 | 3770 | 3045 |
6x2 | Keskmine | Leht/õhk | 315/80-R22.5 | 3350 | 3720 | 3870 | 3145 |
Madelveok |
|
|
| Kõrgus A (mm) | Kõrgus B (mm) | Kõrgus C (mm) | Kõrgus D (mm) |
Teljekonfiguratsioon | Raami kõrgus | Vedrustus | Rehvid | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
6x2 | Kõrge | Õhk/õhk | 315/80-R22.5 | 3410 | 3780 | 3930 | 3205 |
6x2 | Keskmine | Õhk/õhk | 315/80-R22.5 | 3330 | 3700 | 3850 |
|
6x2 | Madal | Õhk/õhk | 315/80-R22.5 | 3230 | 3600 | 3750 | 3025 |
6x4 | Kõrge | Leht/leht | 315/80-R22.5 | 3460 | 3830 | 3980 | 3255 |
6x4 | Kõrge | Leht/leht | 315/80-R22.5 | 3450 | 3820 | 3970 | 3245 |
6x4 | Kõrge | Leht/leht | 315/80-R22.5 | 3480 | 3850 | 4000 | 3275 |
10x4 | Kõrge | Leht/leht | 315/80-R22.5 | 3480 | 3850 | 4000 | 3275 |
*Ligikaudsed kõrgused
Kabiini neljapunktivedrustus
Valige amortisaatoritega keerdvedrud, eesmised keerdvedrud ja tagumine õhkvedrustus või täisõhkvedrustus.
Õhuvõtt
Paiknevad vasakul poolel ning on saadaval kõrge või madala variandina, olenevalt rakendusest. Saadaval on ka eesmine õhuvõtuava.
Värvused
Tehke oma valik ja vaadake komponenti. Valida saab u 650 värvitooni vahel.
Polster
Must tekstiil, nahk või kahetooniline nahk. Mõned istmekatted (v.a. tekstiil) on võimalik valida koos ventileerimisfunktsiooniga.
Juhiiste
Valige dünaamilise ja progressiivse vahel. Kõikide tasemete istmeid saab tellida polstri kõikide variantidega. Lisaruumi annab paindlikkus – istme ette-taha nihutamise ulatus on 240 mm, vertikaalsuunas 100 mm. Juhiistmel on põhivarustuses peatugi, muudetava kaldega ja mahapööratav seljatugi, istme ette-taha nihutamise ja vertikaalsuunas seadmise võimalus, reguleeritav nimmetugi ja istmepadja kalde seadmise võimalus.
Kõrvalistujaiste
Saadaval on kaks erinevat taset: Standard ja Comfort. Mõlema taseme istmeid saab tellida polstri kõikide variantidega. Kõikidel mudelitel on kõrvalistme peatugi põhivarustuses. Saadaval on ka liikuv kõrvalistujaiste.
Voodid
Loodud mugavaks ööbimiseks. Voodite suurused: 74×200 cm (keskosa laius 81,5 cm) või 74×200 cm, mida saab laiendada 88×200 cm-ni (keskosa laius 95,5 cm). Kabiini Globetrotter XXL voodi pikkus on 213 cm. Laius peatsis, keskosas ja jalutsis on vastavalt 99/106,5/91 cm. Varustage kabiin poroloonmadratsiga või väga mugava isoleeritud vedrudega 16 cm paksuse madratsiga. Kolm kõvadusvarianti: pehme, poolkõva ja kõva. Samuti pakume kaht kattemadratsit, mis suurendavad mugavust ja lihtsustavad voodi korrastamist. Saadaval ka: reguleeritava seljatoega kallutatav mudel Recline ja ülemine voodi Comfort (mõõtmed 60×190 cm või 70×190 cm).
Panipaigad kabiinis
Kabiinis on eesmine riiul nelja DIN-standardile vastava süvendiga ja kaks suurt rulooustega hoiukohta juhi ja kõrvalistuja poolel. Tagumine sein on varustatud kerge ülemise tagumise riiuliga, mis on suurepäraselt valgustatud. Voodi all on kaks väljatõmmatavat sahtlit kogumahuga 130 liitrit. Lisaks on seal kaks väiksemat panipaika madratsi all voodi jalutsis (10 liitrit) ja peatsis (15 liitrit) ja plastpudeli hoiukoht voodi jalutsis.
Välimised panipaigad
Kabiini mõlemal poolel on suured panipaigad, mida saab avada nii väljast kui ka seest. Kabiini all on mõlemal pool 30 l täiendavad kütteta panipaigad.
Katuseaken/katuseluuk
Iga kabiin on varustatud fikseeritud katuseakna või valikvarustusse kuuluva katuseluugiga, mida saab avada kuni 50 millimeetrit. Seda kasutatakse ka avariiväljapääsuna. Katuseluuki saab seada käsitsi või elektriliselt.
Rool
Rooli läbimõõt on 450 või 500 mm sõltuvalt veoki tehnilistest andmetest. Rooli kõrgust saab muuta kuni 90 mm ja kallet 28º. Kallutatava rooli (valikvarustus) vertikaalasendit saab seada vahemikus –5° kuni +15°. See suurendab juhi mugavust. Rooli integreeritud juhtnupud võimaldavad ohutult ja mugavalt kasutada kiirushoidiku, helisignaali, telefoni, infoekraani ja külgekraani funktsioone.
kliimaseade
Kolm alternatiivset kliimaseadet võimaldavad temperatuuri reguleerida. Tavaline ventilaatori ja jahutusvedelikuradiaatoriga soojendusseade. Käsitsijuhitav kliimaseade (MCC). Automaatse temperatuuriseadmisega kliimaseade (ECC/ECC2). See süsteem on saadaval ka päikesekiirguse, udu ja õhukvaliteedi anduritega. Kliimaseadet saab täiendada ka kabiini ja mootori seisusoojendiga ning kabiini seisujahutiga I-ParkCool.
I-ParkCool
Kliimaseadmega kabiini nautimiseks ei pea mootor töötama. I-ParkCool reguleerib seisva sõiduki kabiini temperatuuri. See töötab koos kabiini seisusoojendiga mugava sisekliima loomiseks – kasulik näiteks öödel, mil temperatuur langeb järsult ja ootamatult. Veelgi enam, see on vaikne. Süsteem tekitab umbes 20 dB vähem müra kui konkureerivad süsteemid turul, vähendades mürasaastet ja aidates puhata. Kliimaseade on täielikult integreeritud veoki tavalisse tuulutussüsteemi ning soe või külm õhk jaotub vastavalt vajadusele ühtlaselt läbi tavaliste tuulutusavade. See ei mõjuta kabiini aerodünaamikat ega seisukõrgust kabiinis. Erandiks on kabiinisoojendi (PH-CAB).
Vaadake tehnilisi andmeid raamide kõrguste, esitelje max koormuse, tagavedrustuse, vedukite, raami omaduste ja pidurite kohta.
Madal | u 850 mm |
Keskmine | u 900 mm |
Kõrge | u 1000 mm |
Eriti kõrge | u 1200 mm |
| Õhkvedrustus | Lehtvedrustus |
---|---|---|
Madal | 8 | - |
Keskmine | 10/20* | 9 |
Kõrge | 10/20* | 10/20* |
Eriti kõrge | - | 10/20* |
*Kahe esiteljega
Tüüp | Teljed | Vedrustus | Telje/kandevankri koormus | Reduktor | Veotelje ees/taga paiknevad tõstetavad abiteljed |
Üksiktelg | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4x2 | Parabool-/mitmiklehtvedrustus | 13 t | Üheastmeline/rummu- |
|
RAD-GR | 4x2 | Õhkvedrustus | 11,5/13 t | Üheastmeline/rummu- |
|
RAD-G2 | 4x2 | Õhkvedrustus ehitusveokite jaoks | 13 t | Rummu- | |
RAD-G4 | 4x2 | Õhkvedrustus | 12 t | Üksik | |
Tandemvanker | |||||
RADT-GR | 6x2 | Õhkvedrustus | 19/20,5/22,5/23 t | Üheastmeline/rummu- | Fikseeritud/pööratav/pöörduv abitelg veotelje taga |
RAPD-GR | 6x2 | Õhkvedrustus | 16/19/22 t | Üheastmeline/rummu- | Fikseeritud/pööratav abitelg veotelje ees |
RADD-G2 | 6×4/8x4 | Õhkvedrustus ehitusveokite jaoks | 21/23/26 t | Üheastmeline/rummu- | |
RADD-BR | 6×4/8x4 | Parabool | 20/21 t | Üheastmeline/rummu- | |
RADD-TR1 | 6×4/8x4 | Paraboolsed/tavalised lehtvedrud | 23/26 t | Üheastmeline/rummu- | |
RADD-TR2 | 6×4/8x4 | Tavalised lehtvedrud | 26/32 t | Rummu- | |
RADD-TR3 | 8x4 | Tavalised lehtvedrud | 38 t | Rummu- | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Õhkvedrustus | 21/23/26 t | Üheastmeline/rummu- | |
RAPDT-GR | 8×2 | Õhkvedrustus | 27/30/30,5/31,5/32 t | Üheastmeline/rummu- | Pööratav abitelg veotelje ees, fikseeritud/pööratav abitelg veotelje taga |
RAPDT-GR | 8×4/10x4 | Õhkvedrustus | 27/33/36 t | Üheastmeline/rummu- | Pööratav abitelg veotelje taga |
RAPDT-GR | 8×4 | Õhkvedrustus | 27/30,5/32/35 t | Üheastmeline/rummu- | Pööratav abitelg veotelje ees |
RADDT-G2 | 8×4/10x4 | Õhkvedrustus ehitusveokite jaoks | 27/33/36 t | Üheastmeline/rummu- | Pööratav abitelg veotelje taga |
Raami tasapinnas, raami tasapinnast allpool, raami all ja kesktelghaagisele mõeldud madal ettenihutusega. Tõmbetalad on kinnitatavad pikisuunas 25 mm sammuga.
Alumiinium- või teraspaagid mahuga 150–900 liitrit. 4×2 sadulveduki maksimaalne kütusekogus on 1510 liitrit.
AdBlue-paagid
Maht 32–112 l. AdBlue pump on integreeritud AdBlue paagimoodulisse. Plastist.
Pidurid
Elektrooniliselt juhitaval pidurisüsteemil (EBS) on palju suurepäraseid omadusi ja see pakub oluliselt paremat reageerimist, pidurdusvõimet ja pidurdustunnetust. EBS on nüüd saadaval nii ketaspidurite kui ka Z-cam trummelpidurite jaoks (valitud teljekonfiguratsioonide ja raamikõrguste korral). Uuendage oma pidurisüsteemi, lisades paketi EBS Medium või mõne paljudest lisavarustuse valikutest.
EBS-i seisundi juhtimine
EBS-i seisundi jälgimine veoki elektroonilise juhtsüsteemi TEA2+ ja programmi Volvo Tech Tool abil.
Automaatpidur
Pidurdage oma veok täielikult seisma, võtke jalg piduripedaalilt ja automaatpiduri funktsioon tagab vajaliku pidurirõhu ning hoiab veokit paigal, kuni vajutate gaasi.
Hõõrdkatete kulumuse hindamine
Hõõrdkatete kulumuse hindamine Piduri hõõrdkatete hoiatus – arvutatakse, kui suurt läbisõitu piduriklotside hõõrdkatted veel võimaldavad (ainult ketaspidurite korral).
Seisupiduri automaatne vabastamine
Seisupidur vabastatakse siis, kui juht vajutab gaasipedaali ja käik on sisse lülitatud (ainult I-Shifti käigukasti korral).
Lisafunktsioonid:
Peale tarkvarapakettide on saadaval veel järgmised valikud.
Autorongi sirgestuspidur
Võimaldab veokijuhil haagise pulseerivat pidurdamist. Pidur rakendub seejärel automaatselt ja haagise külglibisemise oht on minimaalne.
ESC (Elektrooniline stabiilsusprogramm)
Pidurite stabiilsussüsteem rakendab pidureid igale rattale eraldi ja tagab seega kogu autorongi stabiilsuse, välistades veoki ja haagise külglibisemise, ümberpaiskumise ja haagise pendeldamise. ESC vastab sõidukite elektroonilise stabiilsuskontrolli kohta kehtivate õigusaktide nõuetele ja on saadaval 2-, 3-, 4- ja 5-teljeliste veokite jaoks.
Avariipidurdustuli
Kui avariipidurdamine toimub kiirusel üle 50 km/h, vilguvad pidurituled sagedusega neli korda sekundis.
Hüdrauliline kestuspidur
Käigukastile paigaldatud kompaktne kestuspidur maksimaalse pidurdusvõimsusega 680 kW.
Kiirusest sõltuv automaatne langetamissüsteem
See süsteem langetab sõiduki õhkvedrustust automaatselt teatud kiiruse ületamisel, et piirata õhutakistust.
Aktiivne roolisüsteem pöördemomendi korrigeerimisega. Rakendab väikesel kiirusel suuremat roolimisjõudu, vähendab roolini kanduvaid tõukeid ja hoiab rooli erineva haardeteguriga teepindadel pidurdamise korral otseasendis. Rool naaseb automaatselt neutraalasendisse nii edasisuunas sõitmisel kui ka tagurdamisel. Volvo dünaamiline roolisüsteem on nüüd saadaval kõikide teljekonfiguratsioonide jaoks, ka kahe esiteljega veokite jaoks. See on saadaval ka koos sõltumatu esivedrustusega.
Abiteljed veotelje ees
On nii sadulvedukitele kui madelveokitele saadaval fikseerituna või pööratavana. Teljekoormus: 4,5, 7,5 või 9 tonni.
Abiteljed veotelje taga
Mitu versiooni – fikseeritud (üksik- või paarisratastega), pöörduv ja pööratav. Teljekoormus: 7,5, 9,5 või 10 tonni.
Tandemtelje tõstuk
Võimaldab kõige tagumise tandemtelje välja lülitada ja üles tõsta, vähendades kütusekulu ja pöörderaadiust. Armatuurlaual paiknevale nupule vajutades saab juht ilma koormata veoki telje üles tõsta. Kui veokil on koorem, laskub telg automaatselt alla ja rakendub. Tandemi telje tõstuk on saadaval õhkvedrustusega konfiguratsioonidele 6×4 ja 8×4 (tandemteljega), millel on ketaspidurid.
Andmed – kõik, mida vajate. Laadige Volvo FH16 PDF-vormingus andmelehed alla järgmistelt aadressidelt.
Kuvatud funktsioonid ei pruugi olla standardsed ega saadaval kõikide lisavarustuse tasemete ja jõuülekande valikute puhul.