Kõik, mida teil on vaja teada Volvo FL-i kohta koos suurepäraste üksikasjadega.
Vaadake tehnilisi andmeid: mootorid, käigukastid, tagateljed (sh ülekandearvud), jõuülekannete kombinatsioonid ja käitusvõllid.
D5 – võimsus/pöördemoment
Netovõimsus: EL 582/2011 kohaselt.
D8 – võimsus/pöördemoment
Netovõimsus: EL 582/2011 kohaselt
Elektriline | Volvo FL |
---|---|
Jõudlus | Pidev võimsus kuni 180 kW (240 hj) |
Sõiduulatus | Kuni 450 km |
Laadimisaeg (täislaadimine) | 8 h vahelduvvooluga (43 kW), 2,3 h alalisvooluga (150 kW) |
Aku mahtuvus | 280–565 kWh, 3–6 akut |
Diisel | D5 | D8 |
---|---|---|
Heitmenorm | Euro 6 | Euro 6 |
Silindrite arv | 4 | 6 |
Töömaht | 5,1 dm³ | 7,7 dm³ |
Kolvikäik | 135 mm | 135 mm |
Silindri läbimõõt | 110 mm | 110 mm |
Surveaste | 17.5:1 | 17.5:1 |
Säästlik pöörlemissagedus | 1100–1800 p/min | 1000–1700 p/min |
Heitgaaspiduri võimsus | 80 kW (2800 p/min) | 120 kW (2800 p/min) |
Kompressioonpiduri pidurdusvõimsus* | – | 170 kW (2800 p/min) |
Õlifiltrid | 1 | 1 |
Õlimaht vahetamisel, k.a filtrid | 15 l | 20 l |
Jahutusvedeliku üldkogus | 13 l | 17 l |
*valik |
D5 210 hj (154 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max võimsus pööretel 2200 p/min | 210 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 1100–1700 p/min | 800 Nm | |||
D5 240 hj (177 kW)* |
| |||
Max võimsus pööretel 2200 p/min | 240 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 1200–1600 p/min | 900 Nm | |||
*saadaval B100, biodiisliga |
D8 250 hj (184 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max võimsus pööretel 2100 p/min | 250 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 900–1700 p/min | 950 Nm | |||
D8 280 hj (206 kW) |
| |||
Max võimsus pööretel 2100 p/min | 280 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 950–1700 p/min | 1050 Nm | |||
D8 320 hj (235 kW)* | ||||
Max võimsus pööretel 2100 p/min | 320 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 1050–1600 p/min | 1200 Nm | |||
*saadaval B100 biodiisliga |
Õlivahetusvälp
Kuni 100 000 km või kord kahe aasta jooksul kvaliteediklassi VDS5 korral.
Nõuded kütusele
EN 590 (EL-i norm) max 10 ppm väävlit.
Mootoriga ühendatud käitusvõll
Ülekandearv üks ühele, pöördemoment on kuni 600 Nm nii sõitmise kui ka seismise ajal.
Mootoriga ühendatud käitusvõll
| Pöördemoment | Ülekandearv | |
---|---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 | |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 | |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 | |
*pöördemoment sõitmise ja seismise ajal. Koos AT2412-ga, max pöördemoment sõidu ajal = 150 Nm.
Manuaalkäigukast
Käsilülituskäigukastidel on roolivõimendi. Lühike käigukang armatuurlaual on vibratsioonivaba, väikese liikumisulatusega ja täpne. Mõlemad käigukastid saab varustada käitusvõlliga.
Tüüp | Kõrgeim käik | Max pöördemoment (Nm) | Autorongi max täismass (t) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32.5 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
STO8006 | 6 | 850 | 24 |
Automaatkäigukastid
6-käiguline automaatkäigukast või kolme sõidurežiimiga 8-käiguline automaatkäigukast.
Tüüp | Kõrgeim käik | Max pöördemoment (Nm) | Autorongi max täismass (t) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1600 | 36 |
8AP1200 | 8 | 1200 | 36 |
Tagateljed
Tüüp | Telg | Ülekanne | Max pöördemoment (Nm) | Telje/tandemtelje max koormus (t) | Autorongi max täismass (t) |
Üheastmelise reduktoriga | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS0819A | Üksiktelg | Hüpoidülekanne | 950 | 8.5 | 19 |
RSS1125A | Üksiktelg | Hüpoidülekanne | 1050 | 11.5 | 25 |
RSS1132A | Üksiktelg | Hüpoidülekanne | 1050 | 11.5 | 32.5 |
RSS1344C | Üksiktelg | Hüpoidülekanne | 2600 | 13 | 44 |
Rummureduktor | |||||
RSH1140C* | Üksiktelg | Hüpoidülekanne | 1200 | 11 | 40 |
*Ainult Volvo FL 4×4 jaoks
Tagatelje ülekandearvud
RSS0819A | RSS1125A | RSS1132A | RSH1140C | RSS1344C |
---|---|---|---|---|
3.31:1 | 3.58:1 | 3.78:1 | 5.86:1 | 3.70 |
3.58:1 | 3.73:1 | 4.13:1 | 6.31:1 | 4.11 |
3.73:1 | 3.90:1 | 4.50:1 |
| 4.63 |
3.91:1 | 4.11:1 | 5.14:1 |
| 5.29:1 |
4.10:1 | 4.33:1 | 5.67:1 |
| 6.17:1 |
4.30:1 | 4.63:1 | 6.17:1 |
| |
4.56:1 | 4.88:1 |
|
| |
4.88:1 | 5.13:1 |
|
| |
5.13:1 | 5.29:1 |
|
| |
5.29:1 | 5.57:1 |
|
| |
5.57:1 | 5.86:1 |
|
| |
5.86:1 |
|
|
| |
D5 210 hj | D5 240 hj | D8 250 hj | D8 280 hj | D8 320 hj | |
Käigukastid | |||||
---|---|---|---|---|---|
8AP1200 | ● | ● | ● | ● | ● |
AL306 | ● | ● | |||
STO8006 | ● | ||||
ZTO1006 | ● | ● | ● | ||
ZTO1109 | ● | ● | |||
Üheastmelised teljed | |||||
RSS0819A | ● | ● | |||
RSS1125A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1132A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1344C | ● | ● | |||
Rummureduktoriga teljed | |||||
RSH1140C | ● | ● | |||
Pealisehitise seadmete käitamiseks on saadaval lai valik käitusvõllide variante (sidurist sõltuvad ja sõltumatud).
Mootoriga ühendatud
PTER-DIN: Käitusvõll mootori tagaosal hüdropumba otsekäitamiseks.
PTER1400: käitusvõll mootori tagaosal koos hüdropumba kinnitusäärikuga.
PTER100: käitusvõll mootori tagaosal koos hüdropumba kinnitusäärikuga.
Käigukastiga ühendatud
PTR-HF/FH/ZF: üheastmeline, äärikühendus, väike või suur pöörlemissagedus.
PTR-HP/PH/ZF: pumba kinnituse ühendus, väike või suur pöörlemissagedus.
Leidke tehnilised andmed kabiini mõõtmete, kabiini kõrguste maapinnast ja kabiini omaduste kohta.
Päevakabiin
Mugava ja ergonoomilise juhiruumiga päevakabiin. Kabiini kõrgus põrandast laeni 1605 mm
Lühike magamiskohaga kabiin
Lühike magamiskabiin pakub lisaruumi, mille saab varustada ühe inimese voodiga või kasutada kontoriruumina koos täiendavate panipaikadega. Kabiini kõrgus põrandast laeni 1605 mm.
Meeskonnakabiin
Meeskonnakabiin, kus on piisavalt ruumi mitmele täiendavale reisijale kuni 7 inimesele. Kabiini kõrgus põrandast laeni 1605 mm.
Kabiini vedrustus
Kabiini esiosas on kummist padjavedrustus väiksemaks vertikaalseks liikumiseks, tagaosas aga spiraalvedru ja amortisaatorivedrustus.
Kabiini värvid
Saadaval 300 fikseeritud variandis. Võimalik tellida lisavärve.
Juhiiste
Kolm erinevat mugavustaset: Comfort, Standard ja Economy. Kõigi kolme varustuses on seljatugi, pikkuse, kõrguse ja kaldenurga reguleerimise võimalus ning sisseehitatud peatoed.
Kõrvalistujaiste
Kolm erinevat mugavustaset: Standard, Economy ja Basic.
Voodid
Voodi on ühe- või kaheosaline ja selle laius on 580 mm või 780 mm. Lisavarustusse kuuluvad voodi turvapiire ja suitsuandur.
Panipaigad kabiinis
Selles kabiinis on palju praktilisi ja kergesti ligipääsetavaid panipaiku dokumentide ja isiklike esemete hoidmiseks. Esiklaasi kohal on kaks panipaika (kaitstud kaane või võrguga) ja 4 DIN-lahtrit. Lisavarustuses on ka mitmeid erinevaid panipaiku ja sahtleid ning kirjutusplokk ja riidenagid.
Katuseluuk
Kabiini saab varustada 50 mm avaneva katuseluugiga. Katuseluuki saab reguleerida nii käsitsi kui ka elektriliselt.
Rool
Rooli läbimõõt on olenevalt veoki konfiguratsioonist 460 või 500 millimeetrit ja seda saab pneumaatiliselt soovitud asendisse reguleerida
Kliimaseade
Kabiini soojendussüsteem on saadaval kahes variandis: käsitsi juhitav soojendi või käsitsi juhitav soojendi ja
kliimaseade. Lisavarustusse kuulub ka 2 kW seisusoojendi.
Istmepolster
Mugav tekstiil.
Seinapolster
Mugav tekstiil.
Kabiini soojendus
Kabiini soojendussüsteem on saadaval kahes variandis: käsitsi juhitav soojendi või käsitsi juhitav soojendi ja kliimaseade. Lisavarustusse kuulub ka 2 kW seisukütteseade.
Panipaigad kabiinis
Selles kabiinis on palju praktilisi ja kergesti ligipääsetavaid panipaiku dokumentide ja isiklike esemete hoidmiseks. Esiklaasi kohal on kaks panipaika (kaitstud kaane või võrguga) ja 4 DIN-lahtrit. Lisavarustuses on ka mitmeid erinevaid panipaiku ja sahtleid ning kirjutusplokk ja riidenagid.
Signaalpasunad
Valikus on kaks lisa signaalpasuna tüüpi – kas kaks katusele paigaldatavat pneumaatiliselt juhitavat signaalpasun või üks elektriline signaalpasun esikaane all.
Voodi (magamiskabiin)
Voodit pakutakse ühes või kahes tükis ning selle laius on kas 580 millimeetrit või 780 millimeetrit. Lisavarustusse kuuluvad voodi turvapiire ja suitsuandur.
Leidke tehnilised andmed raami kõrguste, maksimaalse esitelje koormuse, tagavedrustuse, sadula ühenduskõrguste, vedukite, raami omaduste ja pidurite kohta.
Madal | u 810–830 mm |
Keskmine | u 860 mm |
Kõrge | u 950 mm |
Eriti kõrge | u 960 mm |
Ülikõrge* | u 1175 mm |
* Ainult Volvo FL 4×4 jaoks
Õhkvedrustus | Lehtvedrustus | |
---|---|---|
Madal | 4,0/4,5 t | 4.2 |
Keskmine | 4,5/5,0/5,8 t | |
Kõrge | 5,0/5,6/5,8/6,3 t | |
eriti kõrge | 7,1 t | 7,1/7,5 t |
ülikõrge | 5,6 t | |
Tüüp | Vedrustus | Teljekoormus | Reduktor |
---|---|---|---|
RAD - L80 | Lehtvedrustus | 11,5 t | Üksik |
RAD - KR | Õhkvedrustus | 13 t | Üksik |
RAD - A2V | Õhkvedrustus | 10,5 t | Üksik |
Saadaval on veokonksud haagiste ühendamiseks.
Kütusepaagid
Saadaval on plastist, terasest ja alumiiniumist kütusepaagid. Kütusekogus võib jääda vahemikku 80 kuni 300 liitrit. Peale selle on saadaval kombinatsioon kahest 215-liitrisest kütusepaagist, mis annab kokku 430-liitrise mahu.
AdBlue paagid
AdBlue-paak on valmistatud plastist ja selle maht on 32 liitrit. AdBlue-pump on integreeritud paagimoodulisse. Üks variant on veokitele, mille kütusepaak on paigaldatud paremale (ADTP-R), ja teine veokitele, mille kütusepaak on paigaldatud vasakule (ADTP-L).
Veokil Volvo FL on nii esi- kui tagaratastel ventileeritavate ketastega pneumopidurid. Elektrooniliselt juhitava pidurisüsteemi (EBS) mitteblokeeruv ketaspidurisüsteem tagab pidurite kiirema ja ohutuma rakendumise ning väiksema kulumise. Süsteemi kuuluvad ABS, mitteblokeeruvad pidurid, diferentsiaalilukk ja kombineeritud pidurdamine. Kombineeritud pidurdamise korral kasutab süsteem sõiduki erinevaid pidureid ühtlasemaks pidurdamiseks ning rattapidurite ja rehvide kulumise vähendamiseks. Laiendatud EBS-paketti kuulub funktsioon, mis lihtsustab liikumise alustamist tõusul. Pidurikettad on saadaval eri suurusega, sõltuvalt rakendusest.
EBS Medium
Pakett EBS Medium lisab paketile EBS Standard järgmised funktsioonid:
EBS-i seisundi juhtimine
EBS-i seisundi jälgimine sõiduki elektroonilise juhtsüsteemi TEA2+ ja programmi Volvo Tech Tool abil.
Mägistardi abisüsteem
Pidurid vabastatakse tõusul seistes alles siis, kui veojõud suudab auto liikuma panna.
Hõõrdkatete kulumuse hindamine
Piduri hõõrdkatete hoiatus – arvutatakse, kui suurt läbisõitu piduriklotside hõõrdkatted veel võimaldavad. (Ainult ketaspidurite korral.)
Seisupiduri automaatne vabastamine
Seisupidur vabastatakse siis, kui juht vajutab gaasipedaali ja käik on sisse lülitatud.
Hüdrauliline retarder käigukastide AL306 jaoks
Käigukastile on paigaldatud kompaktne integreeritud hüdrauliline retarder (variandid RET-HYDR ja RET-TPT). Maksimaalne pidurdusvõimsus on 400 kW.
Hüdrotrafo (TC421) maksimaalne ülekandearv on 1,77 : 1.
Peale tarkvarapakettide on saadaval veel järgmised valikud:
ESC (elektrooniline stabiilsusprogramm)
Pidurite stabiilsussüsteem rakendab pidureid igale rattale eraldi ja tagab seega kogu autorongi stabiilsuse, välistades veoki ja haagise külglibisemise, ümberpaiskumise ja haagise pendeldamise. ESC vastab sõidukite elektroonilise stabiilsuskontrolli kohta kehtivate õigusaktide nõuetele ja on saadaval 2- ning 3-teljeliste veokite jaoks.
Avariipidurdustuli
Kui avariipidurdamine toimub kiirusel üle 50 km/h, vilguvad pidurituled sagedusega neli korda sekundis.
Hüdrauliline kestuspidur
Käigukastile paigaldatud kompaktne kestuspidur maksimaalse pidurdusvõimsusega 440 kW.
Andmed – kõik, mida vajate. Laadige Volvo FL-i PDF-vormingus andmelehed alla järgmistelt aadressidelt.