Kõik, mida teil on vaja üksikasjalikult teada Volvo FM-ist.
Vaadake tehnilisi andmeid: mootorid, käigukastid, tagateljed (sh ülekandearvud), jõuülekannete kombinatsioonid ja käitusvõllid.
Netovõimsus EL 582/2011 kohaselt.
D11 – võimsus/pöördemoment
Netovõimsus EL 582/2011 kohaselt.
D13 – võimsus/pöördemoment
Netovõimsus EL 582/2011 kohaselt.
Elektriline | Volvo FM |
---|---|
Jõudlus | Pidev võimsus kuni 330-490 kW (450-666 hj) |
Sõiduulatus | Sõiduulatus kuni 300 km |
Laadimisaeg (täislaadimine) | 9,5 tundi vahelduvvooluga (43 kW) 2,5 tundi alalisvooluga (250 kW) |
Aku mahtuvus | 180-540 kWh, 2–6 akut |
Jõuülekanne | 2-3 elektrimootorit, I-Shift käigukast |
Gaasimootoriga | G13 | ||
---|---|---|---|
Heitenorm | Euro 6 | ||
Silindrite arv | 6 | ||
Töömaht | 12,8 dm³ | ||
Kolvikäik | 158 mm | ||
Silindri läbimõõt | 131 mm | ||
Surveaste | 17.0:1 | ||
Säästlik pöörlemissagedus | 900–1400 p/min | ||
Heitgaasipiduri võimsus | 200 kW | ||
Mootoripiduri võimsus* | 380 kW (2300 p/min) | ||
Õlifiltrid | 2 täisvoolufiltrit | ||
Õlimaht vahetamisel, k.a filtrid | 35 l | ||
Jahutusvedeliku üldkogus | 38 l | ||
*valikvarustus
G13 420 hj (309 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max võimsus pööretel 1600–1700 p/min | 420 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 905–1400 p/min | 2100 Nm | |||
G13 460 hj (338 kW) |
| |||
Max võimsus pööretel 1600–1700 p/min | 460 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 950–1400 p/min | 2300 Nm | |||
G13 500 hj (368 kW) | ||||
Max võimsus pööretel 1600–1700 p/min | 500 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 980–1404 p/min | 2550 Nm | |||
Diisel | D11 | D13 | |
---|---|---|---|
Heitenorm | Euro 6 | Euro 6 | |
Silindrite arv | 6 | 6 | |
Töömaht | 10,8 dm³ | 12,8 dm³ | |
Kolvikäik | 152 mm | 158 mm | |
Silindri läbimõõt | 123 mm | 131 mm | |
Surveaste | 18.0:1 | 18.0:1 | |
Säästlik pöörlemissagedus | 1000–1500 p/min | 900–1400 p/min | |
Heitgaasipiduri võimsus | 155 kW | 175 kW | |
Mootoripiduri võimsus* | 270 kW (2300 p/min) | 340 kW (2300 p/min) | |
Õlifiltrid | 2 täisvoolufiltrit | 2 täisvoolufiltrit | |
Õlimaht vahetamisel, k.a filtrid | 35 l | 35 l | |
Jahutusvedeliku üldkogus | 22 l | 24 l | |
*valikvarustus
Nõuded kütusele
Väävlivaba kütus (EN 590, max 10 ppm väävlit) Biodiislikütus, 2. põlvkond (EN 15940, sünteetiline diisel) Gaasimootoriga Volvo FM veokile ettenähtud kvaliteet.
D11 330 hj (246 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max võimsus pööretel 1700 p/min | 330 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 877–1400 p/min | 1600 Nm | |||
D11 380 hj (279 kW) |
| |||
Max võimsus pööretel 1700 p/min | 380 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 938–1400 p/min | 1800 Nm | |||
D11 430 hj (317 kW) | ||||
Max võimsus pööretel 1700 p/min | 430 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 1008–1400 p/min | 2050 Nm |
D11 460 hj (338 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max võimsus pööretel 1700 p/min | 460 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 1050–1400 p/min | 2200 Nm | |||
D13 420 hj (309 kW) |
| |||
Max võimsus pööretel 1404–1700 p/min | 420 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 905–1400 p/min | 2100 Nm | |||
D13 460 hj (338 kW) | ||||
Max võimsus pööretel 1404–1700 p/min | 460 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 945–1400 p/min | 2300 Nm |
D13 500 hj (368 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max võimsus pööretel 1404–1700 p/min | 500 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 980–1400 p/min | 2500 Nm | |||
12-käiguline poolkäikude ja käigugruppidega käigukast, automatiseeritud käiguvahetusega. I-Shifti käigukasti saab varustada kompaktse kestuspiduri, käitusvõlli, roolivõimendi avariipumba ja õlijahutiga. Samuti on võimalik tellida roomekäikudega, eriti aeglaste roomekäikudega ja mitmekäigulise tagasikäiguga I-Shift.
Tüüp | Kõrgeim käik | Mootori pöördemoment (Nm) | Autorongi max täismass (t) |
---|---|---|---|
AT2412 | Otseülekandega | 2400 | 44 |
AT2612 | Otseülekandega | 2600 | 100 |
ATO2612 | Kiirkäiguga | 2600 | 100 |
Tüüp | Kõrgeim käik | Mootori pöördemoment (Nm) | Autorongi max täismass (t) |
---|---|---|---|
SPO2812 | Kiirkäiguga | 2800 | 80 |
Tüüp | Telg | Ülekanne | Max pöördemoment (Nm) | Telje/tandemtelje max koormus (t) | Autorongi max täismass (t) |
Üheastmelise reduktoriga | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1244 | Üksiktelg | Hüpoidülekanne | 2800 | 13 | 44 |
RSS1344C/E | Üksiktelg | Hüpoidülekanne | 2600 | 13 | 44 |
RSS1352A | Üksiktelg | Hüpoidülekanne | 2800 | 13 | 52 |
RSS1370A/B | Üksiktelg | Hüpoidülekanne | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Tandemtelik | Hüpoidülekanne | 3800 | 23 | 80 |
RTS2310 | Tandemtelik | Hüpoidülekanne | 3800 | 23 | 100 |
Rummureduktor | |||||
RSH1365 | Üksiktelg | Koonilised kaldhammasrattad | 3800 | 13 | 65 |
RSH1370F | Üksiktelg | Koonilised kaldhammasrattad | 3800 | 13 | 70 |
RTH2610B/F | Tandemtelik | Koonilised kaldhammasrattad | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210 | Tandemtelik | Koonilised kaldhammasrattad | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Tandemtelik | Koonilised kaldhammasrattad | 3800 | 33 | 120 |
RTH3815* | Tandemtelik | Koonilised kaldhammasrattad | 3800 | 38 | 150 |
* Volvo FM 4x4 jaoks.
RSS1244 | RSS1344C/E | RSS1370A/B | RSH1370F | RSH1365* |
---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.06:1 | 2.47:1 | 3.46:1 | 3.61:1 |
2.17:1 | 2.17:1 | 2.64:1 | 3.61:1 | 3.76:1 |
2.31:1 | 2.31:1** | 2.85:1 | 3.76:1 | 4.12:1 |
2.47:1 | 2.47:1** | 3.08:1 | 4.12:1 | 4.55:1 |
2.64:1 | 2.47:1 | 3.40:1*** | 4.55:1 | 5.41:1 |
2.85:1 | 2.85:1 | 3.67:1*** | 5.41:1 |
|
3.08:1 | 3.08:1 | 4.11:1*** |
|
|
| 3.36:1 |
|
|
|
3.70:1 |
| |||
4.11:1 |
| |||
4.63:1 | ||||
5.29:1 | ||||
* Saadaval Volvo FM 4x4 jaoks.
** RSS1344E jaoks
*** RSS1370B jaoks
RST2370A | RTS2310 | RTH2610F | RTH3210 | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 | |
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 | |
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 | |
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | ||
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | ||
5.67:1 | 4.11:1 | 7.21:1 | |||
6.17:1 | 4.63:1 | ||||
| D11 330 hj | D11 370 hj | D11 410 hj | D11 450 hj | D13 420 hj | D13 460 hj | D13 500 hj |
I-Shift | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
AT2412 | • | • | • | • | • | • | • |
AT2612 | • | • | • | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • | • | • | • |
Topeltsiduriga I-Shift | |||||||
SP02812 |
|
|
|
|
| • | • |
Üheastmelised teljed | |||||||
RSS1244 | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1352A | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • | • | • | • |
RSS2310A | • | • | • | • | • | • | • |
RSH1365 | • | • | • | • | • | • | • |
Rummureduktoriga teljed | |||||||
RSH1370F | • | • | • | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • | • | • | • |
| G13 420 hj | G13 460 hj | G13 500 hj |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
AT2412 | • | • |
|
AT2612 | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • |
Üheastmelised teljed | |||
RSS1244 | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • |
RSS1352A | • | • | |
RSS1370A/B | • | • | • |
RTS2370A | • | • |
|
RTS2310A | • | • | • |
Rummureduktoriga teljed | |||
RSH1370F | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • |
| Pöördemoment | Ülekandearv | |
---|---|---|---|
EPTT350 | 350 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 | |
* Pöördemoment sõitmise ja seismise ajal.
PTER-DIN: Käitusvõll mootori tagaosal hüdropumba otsekäitamiseks.
PTER1400: Käitusvõll mootori tagaosal koos hüdropumba kinnitusäärikuga.
PTER100: Käitusvõll mootori tagaosal koos hüdropumba kinnitusäärikuga.
PTR-F: Üheastmeline, äärikühendus, väike või suur pöörlemissagedus.
PTR-FL/FH: Üheastmeline, äärikühendus, väike või suur pöörlemissagedus.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: DIN-ühendus, väike/keskmine/suur pöörlemissagedus, hüdropumba vahetuks paigaldamiseks.
PTRD-F: Äärikühendus, suur pöörlemissagedus, kardaanvõlli vahetuks paigaldamiseks.
PTRD-D: suur pöörlemissagedus, kaheastmeline. Ees ja taga DIN-ühendused hüdropumpade otseühendamiseks.
PTRD-D1: suur pöörlemissagedus, kaheastmeline. Taga äärik- ja ees DIN-ühendus.
PTRD-D2: Suur pöörlemissagedus, kaks ajamit taga ja üks ajam ees. Kaks äärikühendust taga, üks DIN-ühendus ees.
Leidke tehnilised andmed kabiini mõõtmete, kabiini kõrguste maapinnast ja omaduste kohta.
Kaks erinevat välisviimistluse versiooni, mis vastavad erinevatele vajadustele.
Basic
Thunder gray iluvõre ja ukselingid. Kroomitud esituled. Lightning gray päikesesirm, peeglikatted ja kaitseraud.
Enhanced
äikesehall iluvõre. Kabiini värvi peeglikatted, uksekäepidemed, päikesekate ja kaitseraud. Kroomitud esituled.
Volvo FM on saadaval viie erineva siseviimistlustasemega, mis vastavad erinevatele vajadustele.
Tekstiilviimistlus Dünaamiline
Moodsa halltoonidega ja lilla värvilahendusega vastupidavad tekstiilist materjalid.
Vinüül- ja tekstiilviimistlus Robust
Siseviimistluse erinevate osadega sobiva moodsa värvilahendusega vastupidavad vinüülist ja tekstiilist materjalid.
Plüüsvimistlus Progressive
See pehme plüüssisustus pakub kainet värvilahendust ja sobib siseviimistluse erinevate osadega.
Nahkviimistlus Robust
Vastupidavate materjalidega interjöör ja kahevärvilised täisnahast istmed, mis sobivad salongi erinevate osadega.
Nahkviimistlus Progressive
Vastupidavate materjalidega interjöör ja kahevärvilised täisnahast istmed, mis sobivad salongi erinevate osadega.
Päevakabiin
Mugav ja ergonoomiline päevakabiin (FM-DAY). Sisekõrgus 164 cm: 120 cm mootoriruumi kattest laeni.
Madal päevakabiin
Madal päevakabiin (FM-LDAY) on vajalik selliste rakenduste jaoks nagu kaevandusveod, külmveod, pumbad ja kraanad. Sisekõrgus 148 cm: 104 cm mootoriruumi kattest laeni.
Magamiskohaga kabiin
Magamiskohaga kabiin (FM-SLP) mugava ööbimisvõimalusega ühele inimesele. Sisekõrgus 164 cm: 120 cm mootoriruumi kattest laeni.
Madal magamiskohaga kabiin
Madalam magamiskohaga kabiin (FM-LSLP) pakub täiendavat koormaruumi katuse kohal. Sisekõrgus 148 cm: 104 cm mootoriruumi kattest laeni.
Globetrotteri kabiin
Globetrotteri kabiin (FM-HSLP) on kabiin mugava ööbimisvõimalusega kuni kahele inimesele. Kabiinis on üleval täiendav hoiuruum. Sisekõrgus 201 cm: 157 cm mootoriruumi kattest laeni.
Meeskonnakabiin
Meeskonnakabiin piisava ruumiga kuni 7 lisareisijale. Sisekõrgus 1590 mm.
Kabiini neljapunktivedrustus
Valige amortisaatoritega keerdvedrud, eesmised keerdvedrud ja tagumine õhkvedrustus või täisõhkvedrustus.
Õhuvõtt
Paikneb vasakul pool ja on saadaval kõrge või madala variandina. Saadaval on ka eesmine õhuvõtuvariant.
Kabiini värvid
Valige umbes 650 variandi hulgast.
Juhiiste
Valige kolme erineva mugavustaseme vahel: Progressive (plüüs või nahk), Dynamic (tekstiil) ja Robust (vinüül). Istme reguleerimisulatus on pikisuunas 200 mm ja vertikaalsuunas 100 mm. Juhiistme põhivarustuses on peatugi, reguleeritav nimmetugi, kogu seljatoe ja selle ülaosa, istme kaldenurga, kõrguse ja kauguse seadmise võimalus.
Kõrvalistujaiste
Valige kolme erineva mugavustaseme vahel: Progressive (plüüs või nahk), Dynamic (tekstiil) ja Robust (vinüül). Peatugi kuulub standardvarustusse.
Voodid
VoodidAlumise voodi mõõtmed: 70×200 cm.Väga mugav isoleeritud vedrudega 16 cm paksune madrats. Valida saab kolme erineva variandi vahel: Pehme, poolkõva ja kõva. Kaks kattemadratsit, mis muudavad magamise mugavamaks ja kergendavad voodi ülestegemist. Mugava ülemise voodi mõõtmed: 70×190 cm või 60×190 cm
Panipaigad kabiinis
Esiklaasi kohal olevas vabas ruumis on kaks rulooustega panipaika ja neli ISO nõuetele vastavat süvendit, millest üks on ette nähtud sõidumeeriku jaoks (kaks ISO nõuetele vastavat süvendit madala kabiini korral). Magamiskohaga kabiini ja Globetrotteri kabiini voodi all on kaks suurt panipaika, millele pääseb ligi väljastpoolt ja üks suur (44 l) panipaik, millele pääseb ligi madratsi ja voodi tõstmisega. Magamisosas on kaks ajakirjade ja väikeste esemete hoiukohta. Armatuurlaual on neli lahtist hoiukohta, väike hoiulaegas, DIN-süvend, vannikujuline panipaik ja pudelihoidel. Päevakabiini saab paigaldada 60-liitrise ribakattega hoiukoha kiivrite, lõunasöögikarpide jms jaoks.
Välimised panipaigad
Väljast avatavad hoiukohad paiknevad kõrvalistuja- ja juhiistme taga.
Katuseluuk
Kabiin on varustatud katuseluugiga, mida saab avada 50 mm. Seespool on perforeeritud päikesevari, mis toimib avatud luugi korral ka putukavõrguna. Katuseluuki saab juhtida käsitsi või elektriliselt (valikuline). Saadaval on ka terasest katuseluuk, mis on ette nähtud ehitustöödeks või raskete kasutustingimuste jaoks.
Rool
Rooli läbimõõt on 450 või 500 mm sõltuvalt veoki tehnilistest andmetest. Rooli kõrgust saab muuta kuni 90 mm ja kallet 28º. Kallutatava rooli (valikvarustus) vertikaalasendit saab seada vahemikus –5° kuni +15°. See suurendab juhi mugavust. Rooli saab valida õhkpadjaga või ilma. Rooli integreeritud juhtnupud võimaldavad ohutult ja mugavalt kasutada kiirushoidiku, helisignaali, telefoni, infoekraani ja külgekraani funktsioone.
kliimaseade
Valida saab kahe seadme vahel, mis katavad kõik vajadused.
Kliimaseadet saab täiendada ka kabiini ja mootori seisusoojendiga.
Leidke tehnilised andmed raami kõrguste, maksimaalse esitelje koormuse, tagavedrustuse, sadula ühenduskõrguste, vedukite, raami omaduste ja pidurite kohta.
Eriti madal (veduk) | u 810 mm |
Madal | u 850 mm |
Keskmine | u 900 mm |
Kõrge | u 1000 mm |
Eriti kõrge | u 1200 mm |
| Õhkvedrustus | Lehtvedrustus |
---|---|---|
Eriti madal | 8 | - |
Madal | 8 | - |
Keskmine | 10/20* | 9 |
Kõrge | 10/20* | 10/20* |
Eriti kõrge | - | 10/20* |
*Kahe esiteljega (FAL20)
Tüüp | Teljed | Vedrustus | Telje/kandevankri koormus | Reduktor | Veotelje ees/taga paiknevad tõstetavad abiteljed |
Üksiktelg | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4x2 | Parabool-/mitmiklehtvedrustus | 13 t | Üheastmeline/rummu- |
|
RAD-GR | 4x2 | Õhkvedrustus | 11,5/13 t | Üheastmeline/rummu- |
|
RAD-G2 | 4x2 | Õhkvedrustus ehitusveokite jaoks | 13 t | Rummu- | |
RAD-G4 | 4x2 | Õhkvedrustus | 12 t | Üksik | |
Tandemvanker | |||||
RADT-GR | 6x2/8x2 | Õhkvedrustus | 19/20,5/22,5/23 t | Üheastmeline/rummu- | Fikseeritud/pööratav/pöörduv abitelg veotelje taga |
RAPD-GR | 6x2 | Õhkvedrustus | 16/19/22 t | Üheastmeline/rummu- | Fikseeritud/pööratav abitelg veotelje ees |
RAPD-G4 | 6x2 | Õhkvedrustus | 16t | Üksik | Abitelg veotelje ees (fikseeritud) |
RADD-G2 | 6×4/6x6/8x4/8x6 | Õhkvedrustus | 21/23/26 t | Üheastmeline/rummu- | |
RADD-BR | 6×4/8x4 | Parabool | 20/21 t | Üheastmeline/rummu- | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Parabool-/mitmiklehtvedrustus | 23/26 t | Üheastmeline/rummu- | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | Mitmiklehtvedrustus | 26/32 t | Rummu- | |
RADD-TR3 | 6×4/8×4 | Parabool | 38 t | Rummu- | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Õhkvedrustus | 17/21/23/26 t | Üheastmeline/rummu- | |
RADDT-GR | 8×4/10x4 | Õhkvedrustus | 27/33/36 t | Üheastmeline/rummu- | Pööratav abitelg veotelje taga |
RAPDD-GR | 8×4 | Õhkvedrustus | 27/30,5/32/35 t | Üheastmeline/rummu- | Pööratav abitelg veotelje ees |
RAPDT-GR | 8×2 | Õhkvedrustus | 27/30/30,5/31,5/32 t | Üheastmeline/rummu- | Pööratav abitelg veotelje ees, fikseeritud/pööratav abitelg veotelje taga |
RADDT-G2 | 8×4/10x4/10x6 | Õhkvedrustus | 27/33/36 t | Üheastmeline/rummu- | Pööratav abitelg veotelje taga |
Raami tasapinnas, raami tasapinnast allpool, raami all ja kesktelghaagisele mõeldud madal ettenihutusega. Tõmbetalad on kinnitatavad pikisuunas 25 mm sammuga.
Kütusepaagid
Alumiinium- või teraspaagid mahuga 150–900 liitrit. 4×2 sadulveduki maksimaalne kütusekogus on 1510 liitrit. Gaasimahutid suurusega 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) ja 225 kg (545 l). Kahe esitelje korral paikneb esitelgede vahel plastist EU6-kütusepaak.
AdBlue-paagid
Maht 32–112 l. AdBlue pump on integreeritud AdBlue paagimoodulisse. Plastist.
Pidurid
Elektrooniliselt juhitaval pidurisüsteemil (EBS) on palju suurepäraseid omadusi ja see pakub oluliselt paremat reageerimist, pidurdusvõimet ja pidurdustunnetust. EBS on nüüd saadaval nii ketaspidurite kui ka Z-cam trummelpidurite jaoks (valitud teljekonfiguratsioonide ja raamikõrguste korral). Uuendage oma pidurisüsteemi, lisades paketi EBS Medium või mõne paljudest lisavarustuse valikutest. EBS on kõigi tehniliste andmete korral põhivarustuses.
EBS medium
Pakett EBS Medium lisab paketile EBS Standard järgmised funktsioonid:
EBS-i seisundi juhtimine
EBS-i seisundi jälgimine veoki elektroonilise juhtsüsteemi TEA2+ ja programmi Volvo Tech Tool abil.
Automaatpidur
Pidurdage oma veok täielikult seisma, võtke jalg piduripedaalilt ja automaatpiduri funktsioon tagab vajaliku pidurirõhu ning hoiab veokit paigal, kuni vajutate gaasi.
Hõõrdkatete kulumuse hindamine
Hõõrdkatete kulumuse hindamine Piduri hõõrdkatete hoiatus – arvutatakse, kui suurt läbisõitu piduriklotside hõõrdkatted veel võimaldavad (ainult ketaspidurite korral).
Seisupiduri automaatne vabastamine
Seisupidur vabastatakse siis, kui juht vajutab gaasipedaali ja käik on sisse lülitatud (ainult I-Shifti käigukasti korral).
Lisafunktsioonid:
Peale tarkvarapakettide on saadaval veel järgmised valikud:
Autorongi sirgestuspidur
Võimaldab veokijuhil haagise pulseerivat pidurdamist. Pidur rakendub seejärel automaatselt ja haagise külglibisemise oht on minimaalne.
ESC (Elektrooniline stabiilsusprogramm)
Pidurite stabiilsussüsteem rakendab pidureid igale rattale eraldi ja tagab seega kogu autorongi stabiilsuse, välistades veoki ja haagise külglibisemise, ümberpaiskumise ja haagise pendeldamise. ESC vastab sõidukite elektroonilise stabiilsuskontrolli kohta kehtivate õigusaktide nõuetele ja on saadaval 2-, 3-, 4- ja 5-teljeliste veokite jaoks.
Avariipidurdustuli
Kui avariipidurdamine toimub kiirusel üle 50 km/h, vilguvad pidurituled sagedusega neli korda sekundis.
Hüdrauliline kestuspidur
Käigukastile paigaldatud kompaktne kestuspidur maksimaalse pidurdusvõimsusega 440 kW.
Volvo dünaamiline roolisüsteem
Aktiivne roolisüsteem pöördemomendi korrigeerimisega. Rakendab väikesel kiirusel suuremat roolimisjõudu, vähendab roolini kanduvaid tõukeid ja hoiab rooli erineva haardeteguriga teepindadel pidurdamise korral otseasendis. Rool naaseb automaatselt neutraalasendisse nii edasisuunas sõitmisel kui ka tagurdamisel. Volvo dünaamiline roolisüsteem on nüüd saadaval kõikide teljekonfiguratsioonide jaoks, ka kahe esiteljega veokite jaoks. See on saadaval ka koos sõltumatu esivedrustusega.
Abiteljed
Saadaval fikseerituna ja pööratavana nii sadulvedukite kui ka madelveokite jaoks. Teljekoormus: 4,5, 7,5 või 9 tonni.
Tõstetavad abiteljed veotelje taga
Mitu versiooni – fikseeritud (üksik- või paarisratastega), pöörduv ja pööratav. Teljekoormus: 7,5, 9,5 või 10 tonni.
Tandemtelje tõstuk
Võimaldab kõige tagumise tandemtelje välja lülitada ja üles tõsta, vähendades kütusekulu ja pöörderaadiust. Armatuurlaual paiknevale nupule vajutades saab juht ilma koormata veoki telje üles tõsta. Kui veokil on koorem, laskub telg automaatselt alla ja rakendub. Tandemi telje tõstuk on saadaval konfiguratsioonidele 6×4 ja 8×4 (tandemteljega), millel on ketaspidurid.
Telje konfiguratsioonid, elektriline
Veduk: 4x2, 6x2, 6x4
Madelveok: 4x2, 6x2, 6x4, 8x2, 8x4
Kõik sillad on õhkvedrustusega
Andmed – kõik, mida vajate. Laadige alla PDF-vormingus andmelehed Volvo FM-seeria kohta järgmistelt linkidelt.
Kuvatud funktsioonid ei pruugi olla standardsed ega saadaval kõikide lisavarustuse tasemete ja jõuülekande valikute puhul.