Kõik, mida teil on vaja üksikasjalikult teada Volvo FMX-ist.
Vaadake tehnilisi andmeid: mootorid, käigukastid, tagateljed (sh ülekandearvud), jõuülekannete kombinatsioonid ja käitusvõllid.
Netovõimsus EL 582/2011 kohaselt.
Netovõimsus EL 582/2011 kohaselt.
Elektriline | Volvo FMX Electric |
---|---|
Jõudlus | Pidev võimsus kuni 330-490 kW (450-666 hj) |
Sõiduulatus | Kuni 300 km |
Laadimisaeg (täislaadimine) | 9,5 tundi vahelduvvooluga (43 kW) 2,5 tundi alalisvooluga (250 kW) |
Aku mahtuvus | 180-540 kWh, 2–6 akut |
Diisel | D11 | D13 | |
---|---|---|---|
Heitenorm | Euro 6 | Euro 6 | |
Silindrite arv | 6 | 6 | |
Töömaht | 10,8 dm³ | 12,8 dm³ | |
Kolvikäik | 152 mm | 158 mm | |
Silindri läbimõõt | 123 mm | 131 mm | |
Surveaste | 18.0:1 | 18.0:1 | |
Säästlik pöörlemissagedus | 1000–1500 p/min | 900–1400 p/min | |
Heitgaasipiduri võimsus | 155 kW (2300 p/min) | 175 kW (2300 p/min) | |
Mootoripiduri võimsus* | 270 kW (2300 p/min) | 340 kW (2300 p/min) | |
Õlifiltrid | 2 täisvoolufiltrit | 2 täisvoolufiltrit | |
Õlimaht vahetamisel, k.a filtrid | 35 l | 35 l | |
Jahutusvedeliku üldkogus | 22 l | 24 l | |
|
*valikvarustus
Väävlivaba kütus (EN 590, max 10 ppm väävlit) biodiislikütus, 2. põlvkond (EN 15940, sünteetiline diisel)
D11 330 hj (246 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max võimsus pööretel 1700 p/min | 330 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 877–1400 p/min | 1600 Nm | |||
D11 380 hj (279 kW) |
| |||
Max võimsus pööretel 1700 p/min | 380 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 938–1400 p/min | 1800 Nm | |||
D11 430 hj (317 kW) | ||||
Max võimsus pööretel 1700 p/min | 430 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 1008–1400 p/min | 2050 Nm |
D11 460 hj (338 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max võimsus pööretel 1700 p/min | 460 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 1050–1400 p/min | 2200 Nm | |||
D13 420 hj (309 kW) |
| |||
Max võimsus pööretel 1404–1700 p/min | 420 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 905–1400 p/min | 2100 Nm | |||
D13 460 hj (338 kW) | ||||
Max võimsus pööretel 1404–1700 p/min | 460 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 945–1400 p/min | 2300 Nm |
D13 500 hj (368 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max võimsus pööretel 1404–1700 p/min | 500 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 980–1400 p/min | 2500 Nm | |||
D13 540 hj (397 kW) |
| |||
Max võimsus pööretel 1458–1700 p/min | 540 hj | |||
Max pöördemoment pööretel 1000–1400 p/min | 2600 Nm | |||
12-käiguline poolkäikude ja käigugruppidega käigukast, automatiseeritud käiguvahetusega. I-Shifti käigukasti saab varustada kompaktse kestuspiduri, käitusvõlli, roolivõimendi avariipumba ja õlijahutiga. Samuti on võimalik tellida roomekäikudega, eriti aeglaste roomekäikudega ja mitmekäigulise tagasikäiguga I-Shift.
Tüüp | Kõrgeim käik | Mootori pöördemoment (Nm) | Autorongi max täismass (t) |
---|---|---|---|
AT2412 | Otseülekandega | 2400 | 44 |
AT2612 | Otseülekandega | 2600 | 100 |
ATO2612 | Kiirkäiguga | 2600 | 100 |
Tüüp | Kõrgeim käik | Mootori pöördemoment (Nm) | Autorongi max täismass (t) |
---|---|---|---|
SPO2812 | Kiirkäiguga | 2800 | 80 |
Täisautomaatne käigukast koos hüdrotrafo ja õlijahutiga. Vahetab käike võimsuskaota. Powertronic-käigukasti saab tehases varustada käitusvõlli, integreeritud retarderi ja roolivõimendi avariipumbaga.
Tüüp | Kõrgeim käik | Mootori pöördemoment (Nm) | Autorongi max täismass (t) |
---|---|---|---|
PT2106 | Otseülekandega | 2100 | 44 |
PT2606 | Otseülekandega | 2600 | 60 |
Tagab optimaalse kütusesäästu. Käiguvahetus toimub kõige ökonoomsematel pööretel.
Kasutatakse siis, kui on vaja suuremat võimsust. Käiguvahetus toimub kõrgematel mootoripööretel.
Tüüp | Telg | Ülekanne | Max pöördemoment (Nm) | Telje/tandemtelje max koormus (t) | Autorongi max täismass (t) |
Üheastmelise reduktoriga | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1344C/E | Üksiktelg | Hüpoidülekanne | 2600 | 13 | 44 |
RSS1370A/B | Üksiktelg | Hüpoidülekanne | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Tandemtelik | Hüpoidülekanne | 3800 | 23 | 80 |
RSS1244B | Üksiktelg | Hüpoidülekanne | 2800 | 12 | 44 |
RTS2310A | Tandemtelik | Hüpoidülekanne | 3800 | 23 | 100 |
RSS1352A | Üksiktelg | Hüpoidülekanne | 2800 | 13 | 52 |
Rummureduktor | |||||
RSH1365 | Üksiktelg | Ringhammastega koonusülekanne | 2400 | 13 | 65 |
RSH1370F | Üksiktelg | Koonilised kaldhammasrattad | 3800 | 13 | 70 |
RTH2610F | Tandemtelik | Koonilised kaldhammasrattad | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210 | Tandemtelik | Koonilised kaldhammasrattad | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Tandemtelik | Koonilised kaldhammasrattad | 3800 | 33 | 120 |
RTH3815 | Üksiktelg | Koonilised kaldhammasrattad | 3800 | 38 | 150 |
Üksikteljed
RSS1244B | RSS1344C/E | RSS1352 | RSS1370A/B | RSH1365 | RSH1370F |
---|---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.06:1 | 2.06:1 | 2.47:1 | 3.61:1 | 3.46:1 |
2.17:1 | 2.17:1 | 2.17:1 | 2.64:1 | 3.76:1 | 3.61:1 |
2.31:1 | 2.31:1* | 2.31:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 3.76:1 |
2.47:1 | 2.47:1* | 2.47:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.12:1 |
2.64:1 | 2.47:1* | 2.64:1 | 3.40:1 |
| 4.55:1 |
2.85:1 | 2.85:1* | 2.85:1 | 3.67:1 |
| 5.41:1 |
3.08:1 | 3.08:1* | 3.08:1 | 4.11:1 |
|
|
3.36:1 | 3.36:1* | 3.36:1 |
|
|
|
| 3.70:1 |
|
|
|
|
| 4.11:1 |
|
|
|
|
| 4.63:1 |
|
|
|
|
| 5.29:1 |
|
|
| |
RTS2370A | RTS2310A | RTH2610F | RTH3210 | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 |
|
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 |
|
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 |
|
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 |
|
|
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 |
|
|
5.67:1 | 4.11:1 |
| 7.21:1 |
|
|
6.17:1 | 4.63:1 |
|
|
|
|
| D11 330 hj | D11 370 hj | D11 410 hj | D11 450 hj | D13 420 hj | D13 460 hj | D13 500 hj | D13 540 hj |
Powertronic | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PT2106 | • | • | • | • |
| |||
PT2606 |
|
|
|
| • | • | • | • |
I-Shift | ||||||||
AT2412 | • | • | • | • | • | • |
|
|
AT2612 | • | • | • | • | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • | • | • | • | • |
Topeltsiduriga I-Shift | ||||||||
SP02812 |
|
|
|
|
| • | • | • |
Üheastmelised teljed | ||||||||
RSS1244B | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1352 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1356 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • | • | • | • | • | • |
Rummureduktoriga teljed | ||||||||
RSH1365 | • | • | • | • | • | • | • |
|
RSH1370F | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • | • | • | • | • |
Vedav esisild / jaotusvedude veoki käigukast | ||||||||
FAA11/FAA21/V2501TB | • | • | • | • | • | • | • | • |
| Pöördemoment | Ülekandearv | |
---|---|---|---|
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 | |
* Pöördemoment sõitmise ja seismise ajal.
PTER-DIN: Käitusvõll mootori tagaosal hüdropumba otsekäitamiseks.
PTER1400: Käitusvõll mootori tagaosal koos hüdropumba kinnitusäärikuga.
PTER100: Käitusvõll mootori tagaosal koos hüdropumba kinnitusäärikuga.
PTR-F: Üheastmeline, äärikühendus, väike või suur pöörlemissagedus.
PTR-FL/FH: Üheastmeline, äärikühendus, väike või suur pöörlemissagedus.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: DIN-ühendus, väike/keskmine/suur pöörlemissagedus, hüdropumba vahetuks paigaldamiseks.
PTRD-F: Äärikühendus, suur pöörlemissagedus, kardaanvõlli vahetuks paigaldamiseks.
PTRD-D: suur pöörlemissagedus, kaheastmeline. Ees ja taga DIN-ühendused hüdropumpade otseühendamiseks.
PTRD-D1: suur pöörlemissagedus, kaheastmeline. Taga äärik- ja ees DIN-ühendus.
PTRD-D2: Suur pöörlemissagedus, kaks ajamit taga ja üks ajam ees. Kaks äärikühendust taga, üks DIN-ühendus ees.
Leidke tehnilised andmed kabiini mõõtmete, kabiini kõrguste maapinnast ja omaduste kohta.
Volvo FMX-il on ainulaadne välisviimistlus, mis sobib karmides tingimustes kasutamiseks.
Basic
Thunder gray iluvõre ja ukselingid. Lightning gray päikesesirm. Kroomitud esituled. Halliks värvitud terasest kaitseraud.
Volvo FMX on saadaval viie erineva siseviimistlustasemega, mis vastavad erinevatele vajadustele.
Tekstiilviimistlus Dünaamiline
Moodsa halltoonidega ja lilla värvilahendusega vastupidavad tekstiilist materjalid.
Vinüül- ja tekstiilviimistlus Robust
Siseviimistluse erinevate osadega sobiva moodsa värvilahendusega vastupidavad vinüülist ja tekstiilist materjalid.
Plüüsvimistlus Progressive
See pehme plüüssisustus pakub kainet värvilahendust ja sobib siseviimistluse erinevate osadega.
Nahkviimistlus Robust
Vastupidavate materjalidega interjöör ja kahevärvilised täisnahast istmed, mis sobivad salongi erinevate osadega.
Nahkviimistlus Progressive
Vastupidavate materjalidega interjöör ja kahevärvilised täisnahast istmed, mis sobivad salongi erinevate osadega.
Päevakabiin
Mugav ja ergonoomiline päevakabiin (FMX-DAY). Sisekõrgus 164 cm: 120 cm mootoriruumi kattest laeni.
Madal päevakabiin
Madal päevakabiin (FMX-LDAY) on vajalik selliste rakenduste jaoks nagu kaevandusveod, külmveod, pumbad ja kraanad. Sisekõrgus 148 cm: 104 cm mootoriruumi kattest laeni.
Magamiskohaga kabiin
Magamiskohaga kabiin (FMX-SLP) mugava ööbimisvõimalusega ühele inimesele. Sisekõrgus 164 cm: 120 cm mootoriruumi kattest laeni.
Madal magamiskohaga kabiin
Madalam magamiskohaga kabiin (FMX-LSLP) pakub täiendavat koormaruumi katuse kohal. Sisekõrgus 148 cm: 104 cm mootoriruumi kattest laeni.
Globetrotteri kabiin
Globetrotteri kabiin (FMX-HSLP) on kabiin mugava ööbimisvõimalusega kuni kahele inimesele. Kabiinis on üleval täiendav hoiuruum. Sisekõrgus 201 cm: 157 cm mootoriruumi kattest laeni.
Meeskonnakabiin
Meeskonnakabiin piisava ruumiga kuni 9 lisareisijale. Sisekõrgus 1590 mm.
Kabiini neljapunktivedrustus
Valige amortisaatoritega keerdvedrud, eesmised keerdvedrud ja tagumine õhkvedrustus või täisõhkvedrustus.
Õhuvõtt
Õhuvõtukoht on vasakul poolel ning saadaval kõrge või madala variandina.
Kabiini värvid
Valige umbes 650 variandi hulgast.
Juhiiste
Valige kolme erineva mugavustaseme vahel: Progressive (plüüs või nahk), Dynamic (tekstiil) ja Robust (vinüül). Istme reguleerimisulatus on pikisuunas 200 mm ja vertikaalsuunas 100 mm. Juhiistme põhivarustuses on peatugi, reguleeritav nimmetugi, kogu seljatoe ja selle ülaosa, istme kaldenurga, kõrguse ja kauguse seadmise võimalus.
Kõrvalistujaiste
Valige kolme erineva mugavustaseme vahel: Progressive (plüüs või nahk), Dynamic (tekstiil) ja Robust (vinüül). Iga taseme istmeid saab tellida polstri kõikide variantidega. Kõikidel mudelitel on kõrvalistme peatugi põhivarustuses.
Voodid
Alumise voodi mõõtmed: 70×200 cm. Väga mugav 16 cm madrats isoleeritud vedrudega. Kolm kõvadusvarianti: pehme, poolkõva ja kõva. Kaks kattemadratsit, mis muudavad magamise mugavamaks ja kergendavad voodi ülestegemist. Mugava ülemise voodi mõõtmed: 70×190 cm või 60×190 cm (valikvarustus Globetrotteri kabiini jaoks).
Panipaigad kabiinis
Esiklaasi kohal olevas vabas ruumis on kaks rulooustega panipaika ja neli ISO nõuetele vastavat süvendit, millest üks on ette nähtud sõidumeeriku jaoks (kaks ISO nõuetele vastavat süvendit madala kabiini korral). Magamiskohaga kabiini ja Globetrotteri kabiini voodi all on kaks suurt panipaika, millele pääseb ligi väljastpoolt ja üks suur (44 l) panipaik, millele pääseb ligi madratsi ja voodi tõstmisega. Magamisosas on kaks ajakirjade ja väikeste esemete hoiukohta. Armatuurlaual on neli lahtist hoiukohta, väike hoiulaegas, DIN-süvend, vannikujuline panipaik ja pudelihoidel. Päevakabiini saab paigaldada 60-liitrise ribakattega hoiukoha kiivrite, lõunasöögikarpide jms jaoks.
Välimised panipaigad
Väljast avatavad hoiukohad asuvad kõrvalistuja- ja juhiistme taga.
Katuseluuk
Kabiin on varustatud katuseluugiga, mida saab avada 50 mm. Seespool on perforeeritud päikesevari, mis toimib avatud luugi korral ka putukavõrguna. Katuseluuki saab juhtida käsitsi või elektriliselt (valikuline). Saadaval on ka terasest katuseluuk, mis on ette nähtud ehitustöödeks või raskete kasutustingimuste jaoks.
Rool
Rooli läbimõõt on 450 või 500 mm sõltuvalt veoki tehnilistest andmetest. Rooli kõrgust saab muuta kuni 90 mm ja kallet 28º. Kallutatava rooli (valikvarustus) vertikaalasendit saab seada vahemikus –5° kuni +15°. See suurendab juhi mugavust. Rooli saab valida õhkpadjaga või ilma. Rooli integreeritud juhtnupud võimaldavad ohutult ja mugavalt kasutada kiirushoidiku, helisignaali, telefoni, infoekraani ja külgekraani funktsioone.
kliimaseade
Valida saab kahe seadme vahel, mis katavad kõik vajadused.
Kliimaseadet saab täiendada ka kabiini ja mootori seisusoojendiga.
Vaadake tehnilisi andmeid raamide kõrguste, esitelje max koormuse, tagavedrustuse, vedukite, raami omaduste ja pidurite kohta.
Keskmine | u 900 mm |
Kõrge | u 1000 mm |
Eriti kõrge | u 1200 mm |
Ülikõrge | u 1240 mm |
| Õhkvedrustus | Lehtvedrustus |
---|---|---|
Keskmine | 10/20* | 9 |
Kõrge | 10/20* | 10/20* |
Eriti kõrge | - | 10/20* |
ülikõrge | - | 10/20* |
|
*Kahe esiteljega
FA-LOW | Madal esitelg keskmise kõrgusega raamidele, teljekoormus kuni 9 tonni. |
FA-MED | Keskmine esitelg keskmise kõrgusega raamide jaoks, teljekoormus kuni 10/20 tonni. |
FA-HIGH: | Kõrge esitelg kõrgete raamide jaoks, teljekoormus kuni 10/20 tonni. |
FA-XHIGH | Eriti kõrge esitelg eriti kõrgete raamide jaoks, teljekoormus kuni 10/20 tonni. |
FA-XXHIGH | Vedav esitelg, teljekoormus kuni 10/20 tonni. |
Kaks esitelge – FA-HIGH/FA-XHIGH | Saadaval konfiguratsioonide 8×2, 8×4 ja 10×4 jaoks, teljekoormus kuni 20 t. |
Tüüp | Teljed | Vedrustus | Telje/kandevankri koormus | Reduktor | Muud teljed |
Üksiktelg | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4×2 | Parabool-/mitmiklehtvedrustus | 13 t | Üheastmeline/rummu- |
|
RAD-GR | 4×2 | Õhkvedrustus | 13 t | Üheastmeline/rummu- |
|
RAD-G2 | 4×2/4×4 | Õhkvedrustus | 13 t | Rummu- | |
RAD-G4 | 4×2 | Õhkvedrustus | 12 t | Üksik | |
RAD-L90 | 4×4 | Parabool-/mitmiklehtvedrustus | 13 t | Rummu- | |
Tandemvanker | |||||
RADT-GR | 6×2/8×2 | Õhkvedrustus | 19/20,5/22,5/23 t | Üheastmeline/rummu- | Fikseeritud/pööratav/pöörduv abitelg veotelje taga |
RAPD-GR | 6×2 | Õhkvedrustus | 16/19/22 t | Üheastmeline/rummu- | Fikseeritud/pööratav abitelg veotelje ees |
RAPD-G4 | 6×2 | Õhkvedrustus | 16 t | Üksik | Abitelg veotelje ees (fikseeritud) |
RADD-G2 | 6×4/6×6/8×4/8×6 | Õhkvedrustus | 21/23/26 t | Üheastmeline/rummu- | |
RADD-BR | 6×4/6×6/8×4/8×6 | Parabool | 20/21 t | Üheastmeline/rummu- | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Parabool-/mitmiklehtvedrustus | 26/32 t | Üheastmeline/rummu- | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | Tavalised lehtvedrud | 26/32 t | Rummu- | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Õhkvedrustus | 17/21/23/26 t | Üheastmeline/rummu- | |
RAPDT-BR | 6×6 | Parabool | 21 t | Rummu- |
|
RADDT-GR | 8×2 | Õhkvedrustus | 27/30/30,5/31,5/32 t | Üheastmeline/rummu- | Pööratav abitelg veotelje ees, fikseeritud/pööratav abitelg veotelje taga |
RADD-TR3 | 6×4/6x6/8x4/8x6 | Parabool | 38 t | Rummu- |
|
RADDT-GR | 8×4/10×4 | Õhkvedrustus | 27/30,5/32/35 t | Üheastmeline/rummu- | Pööratav abitelg veotelje ees |
RADDT-G2 | 8×4/10x4/10x6 | Õhkvedrustus | 27/33/36 t | Üheastmeline/rummu- | Pööratav abitelg veotelje taga |
RADD-TR1 | 6x6/8x6 | Parabool-/mitmiklehtvedrustus | 26 t | Rummu- |
|
Raami tasapinnas, raami tasapinnast allpool, raami all ja kesktelghaagisele mõeldud madal ettenihutusega. Tõmbetalad on kinnitatavad pikisuunas 25 mm sammuga.
Kütusepaagid
Alumiinium- või teraspaagid mahuga 150–900 liitrit. Maksimaalne kütusemaht on 4×2 vedukil 1510 liitrit. Topeltesisillale EU6 plastikust kütusepaak esitelgede vahel.
AdBlue paagid
Maht 32–112 liitrit. AdBlue pump on integreeritud AdBlue paagimoodulisse. Plastist.
Pidurid
Elektrooniliselt juhitaval pidurisüsteemil (EBS) on palju suurepäraseid omadusi ja see pakub oluliselt paremat reageerimist, pidurdusvõimet ja pidurdustunnetust. EBS on nüüd saadaval nii ketaspidurite kui ka Z-cam trummelpidurite jaoks (valitud teljekonfiguratsioonide ja raamikõrguste korral). Uuendage oma pidurisüsteemi, lisades paketi EBS Medium või mõne paljudest lisavarustuse valikutest. EBS on kõigi tehniliste andmete korral põhivarustuses.
EBS medium
Pakett EBS Medium lisab paketile EBS Standard järgmised funktsioonid:
EBS-i seisundi juhtimine
EBS-i seisundi jälgimine veoki elektroonilise juhtsüsteemi TEA2+ ja programmi Volvo Tech Tool abil.
Automaatpidur
Pidurdage oma veok täielikult seisma, võtke jalg piduripedaalilt ja automaatpiduri funktsioon tagab vajaliku pidurirõhu ning hoiab veokit paigal, kuni vajutate gaasi.
Hõõrdkatete kulumuse hindamine
Hõõrdkatete kulumuse hindamine Piduri hõõrdkatete hoiatus – arvutatakse, kui suurt läbisõitu piduriklotside hõõrdkatted veel võimaldavad (ainult ketaspidurite korral).
Seisupiduri automaatne vabastamine
Seisupidur vabastatakse siis, kui juht vajutab gaasipedaali ja käik on sisse lülitatud (ainult I-Shifti käigukasti korral).
Lisafunktsioonid:
Peale tarkvarapakettide on saadaval veel järgmised valikud:
Autorongi sirgestuspidur
Võimaldab veokijuhil haagise pulseerivat pidurdamist. Pidur rakendub seejärel automaatselt ja haagise külglibisemise oht on minimaalne.
ESC (Elektrooniline stabiilsusprogramm)
Pidurite stabiilsussüsteem rakendab pidureid igale rattale eraldi ja tagab seega kogu autorongi stabiilsuse, välistades veoki ja haagise külglibisemise, ümberpaiskumise ja haagise pendeldamise. ESC vastab sõidukite elektroonilise stabiilsuskontrolli kohta kehtivate õigusaktide nõuetele ja on saadaval 2-, 3-, 4- ja 5-teljeliste veokite jaoks.
Avariipidurdustuli
Kui avariipidurdamine toimub kiirusel üle 50 km/h, vilguvad pidurituled sagedusega neli korda sekundis.
Hüdrauliline kestuspidur
Käigukastile paigaldatud kompaktne kestuspidur maksimaalse pidurdusvõimsusega 440 kW.
Aktiivne roolisüsteem pöördemomendi korrigeerimisega. Rakendab väikesel kiirusel suuremat roolimisjõudu, vähendab roolini kanduvaid tõukeid ja hoiab rooli erineva haardeteguriga teepindadel pidurdamise korral otseasendis. Rool naaseb automaatselt neutraalasendisse nii edasisuunas sõitmisel kui ka tagurdamisel. Volvo dünaamiline roolisüsteem on nüüd saadaval kõikide teljekonfiguratsioonide jaoks, v.a vedava esiteljega konfiguratsioonid (4×4, 6×6, 8×6 ja 10×6). Täiendavad aktiivsed roolimisfunktsioonid, näiteks individuaalsed seaded ja ülejuhitavuse haldamine, et muuta sõit veelgi nauditavamaks ja ohutumaks.
Automaatne esiveo kontrollisüsteem (ATC)
Lülitab vedava esitelje vajaduse korral automaatselt sisse ja uuesti välja, kui seda võimaldab maastik, säästes sellega kütust ja parandades manööverdusvõimet. Volvo FMX-i kõikidel vedava esiteljega konfiguratsioonidel (4×4, 6×6, 8×6 and 10×6) on ATC standardvarustuses.
Abiteljed
veotelje ees On nii sadulvedukitele kui madelveokitele saadaval fikseerituna või pööratavana. Teljekoormus: 4,5, 7,5 või 9 tonni.
Abiteljed veotelje taga
Mitu versiooni – fikseeritud (üksik- või paarisratastega), pöörduv ja pööratav. Teljekoormus: 7,5, 9,5 või 10 tonni.
Tandemtelje tõstuk
Võimaldab kõige tagumise tandemtelje välja lülitada ja üles tõsta, vähendades kütusekulu ja pöörderaadiust. Armatuurlaual paiknevale nupule vajutades saab juht ilma koormata veoki telje üles tõsta. Kui veokil on koorem, laskub telg automaatselt alla ja rakendub. Tandemi telje tõstuk on saadaval õhkvedrustusega konfiguratsioonidele 6×4 ja 8×4, millel on ketaspidurid.
Andmed – kõik, mida vajate. Laadige Volvo FMX-i PDF-vormingus teabelehed alla järgmistelt aadressidelt.
Kuvatud funktsioonid ei pruugi olla standardsed ega saadaval kõikide lisavarustuse tasemete ja jõuülekande valikute puhul.