Veokid

Testi ennast: Kas elektriveokid on teie jaoks?

Robert Celec
2024-07-15
Tehnoloogia ja innovatsioon Elektriveondus Alternatiivsed kütused
Author
Robert Celec
Commercial & Product Specialist Electric, Volvo Trucks

Paremad akud, suuremad sõiduulatused, rohkem laadimisjaamu ja suurem nõudmine heitmevabade järele: Tööstusharu trendid punkt jätkuva ülemineku suunas elektriautodele. Nüüd on igal ettevõttel aeg küsida ja end proovile panna: Kas elekter on veel mõistlik valik?

Vaid mõne aastaga on keskmise koormusega elektrilise veok sõiduulatus enam kui kahekordistunud, umbes 200 km-lt kuni kuni 450 km-ni tänaseks.
 

Samal ajal kasvab paljudes riikides avalike laadimisjaamade arv; sageli on saadaval valitsuse toetused ja stiimulid alternatiivkütustesse investeerimisel; ja aku tehnoloogia paraneb jätkuvalt. Iga edasiminekuga võivad elektriveokid muutuda elujõuliseks rohkemate ettevõtete jaoks.
 

2024. aasta juuni seisuga on Volvo elektriveokeid müüdud 45 riigis kuuel kontinendil, mis on ühiselt läbinud üle 80 miljoni kilomeetri.  
 

Testi ennast:
Kas saate täna alustada üleminekut elektriveokitele?

Siin on mõned küsimused ja võti kaalutlused, mis võivad teid juhik aidata.

Kui vastus on "jah", peaks üleminek elektrienergiale olema suhteliselt lihtne ja arusaadav. Ühest üleöö laadimisest peaks piisama, et linnas töötav veok saaks oma igapäevased toimingud enne depoosse naasmist lõpule viia. Piirkondliku transpordi puhul võib lisalaadimine olla vajalik

Kuid isegi kui vastus on eitav, võib siiski olla võimalik kasutada elektrilist veok, kui lisalaadimise võimalus juurutada veok's teekond. Näiteks 45 minutist laadimisest juhi paus ajal – olenevalt saadaolevast laadimisvõimsusest – võib piisata, et pikendada elektrilise veok sõiduulatust 500-600 kilomeetrini päevas.

Oma laadimisinfrastruktuuri olemasolu võimaldab teil sõiduk üleöö täielikult laadida ja olenevalt selle teekond lähedusest laadida ka päeval.

 

Näiteks Rootsi vedu firma Mattson Åkeri suudab oma depoos oleva kahe kiirlaadijaga kasutada kombinatsiooni kuni 74 tonni brutokogust viht kuni 12 tundi päevas., Laadides juhi paus ajal.

Raskeveokite jaoks sobivaid avalikke laadimispunkte on endiselt vähe. Paljudes riikides kasvab võrk aga kiiresti.

Vaid üks strateegiliselt paigutatud laadimispunkt võib teie veoki ulatust märkimisväärselt laiendada. Otsige oma ühiste marsruutide ääres laadimispunkte ja tugi olge kursis kohalike arengutega. Näiteks võtke nõu ja värskenduste saamiseks ühendust lähima Volvo Trucks esindusega .

Kui teie teekond'is pole otse avalikke laadimisjaamu või need asuvad mugavalt laadimise ajal, kas seda saab parandada, muutes teekond'i?

 

Teekond planeerimine ei saa olla ainult oluline strateegia elektrifitseerimise võimaldamiseks, vaid see võib aidata ka mark toiminguid tõhusamaks muuta.

 

Näiteks kuna energia taastamine allamägedel või pidurdamisel on tõhus viis elektrilise veok tööulatuse laiendamiseks, korraldavad mõned ettevõtted oma marsruute ümber, et koguda võimalikult palju kineetilist energiat. Näiteks määrates viimase peatuse mäe otsas. Kasum on veelgi suurem, kui veok on täielikult laetud.

 

Vaadake lisateavet teekondi planeerimise kohta või muude viiside kohta, kuidas saate kohandada oma ettevõtet elektriveokite jaoks

Elektrilise veok laadimise optimaalne aeg on siis, kui see on juba paigal, näiteks laadimisel või juhi paus ajal. Kui saate selliste peatuste ajal laadimist rakendada, saate laiendada elektrilise veok tootevalikut ilma tootlikkust kaotamata.

 

Hea teekond planeerimine võib aidata ja potentsiaalselt võimaldada teil kooskõlastada juhi paus peatusega laadimisjaam. Samuti tasub uurida koostööd klientide ja partneritega laadijate turvamiseks tarnekohtades.

Elektriveokitele üleminekuks on kõige lihtsamad lõigud, mis hõlmavad tavaliselt tavamarsruute. Need pakuvad prognoositavust ja mark lihtsustavad laadimist, kui teate täpselt, kus ja millal sõiduk peatub.

 

Hea näide on prügi kogumine ja linnajaotus. Piirkondlikku ja kaugjaotust saab aga teenindada ka elektriveokitega, kui saate luua laadimispeatused saidil teekond.

 

Näiteks Rootsi firma vedu Börje Jönsson Group on sellega hakkama saanud ajam elektriline veok ligi 1000 km päevas, kuus päeva nädalas kahe aasta jooksul, läbides vahemaa kokku 500 000 km.

Vaid ühe kiirlaadija lisamisega saavad piiratud piirkondades, näiteks kaevandustes, sadamates või ehitusplatsidel töötavad elektriveokid potentsiaalselt kell ümbruses töötada.

Laevandus- ja logistikaettevõte DFDS on edukalt kasutanud elektriveokeid Euroopa sadamates ja on komplekt
laiendada oma sõidukipark elektriveokeid 225 sõidukini .

Üha suurem hulk linnu ja omavalitsusi üle maailma loovad null- ja madala saastega tsoone, mis piiravad karmilt – või isegi keelavad täielikult – diiselmootoriga veokeid.

Mõned suuremad linnad, nagu Pariis, Ateena, Madrid, Rotterdam ja Stockholm, kavatsevad
keelata diiselmootoriga sõidukid oma linnakeskustes juba 2025. aastal. Kui teie veokid sõidavad mis tahes sellistes tsoonides võiks üleminek elektrifitseerimisele olla teie ettevõtte säilitamiseks lihtsaim lahendus.

Kogu Euroopas, Põhja-Ameerikas ja Aasias pakuvad valitsused mitmesuguseid toetusi ja stiimuleid, et julgustada vedu ettevõtteid elektriveokitesse investeerima.

 

EL-is on 16 riiki, kes pakuvad praegu teatud tüüpi ostustiimuleid, et aidata subsideerida elektrienergia kulusid veok. Näiteks Soomes pakub valitsus ostusoodustusi €6,000 ja €50,000 eurode vahel. Väljaspool Euroopat pakub Kanada programmi Soodustused keskmise ja raskeveokite nullheitega sõidukitele (iMHZEV) soodustusi kuni 200 000 Kanada dollarit sõiduk kohta. Need on vaid kaks tähelepanuväärset näidet, kuna teistel turgudel on saadaval palju muid programme.

Rohkem kui 5000 ettevõttel üle maailma on komplekt endal teaduspõhised eesmärgid süsinik heitkoguste vähendamiseks – enam kui pooled neist hõlmavad pühendumust võrk nullile.

Edu saavutamiseks vajavad paljud neist oma tarneahelas saastevaba transporti. Kontrollige, millised sihtmärgid on teie klientidel endal ja potentsiaalsetel klientidel komplekt. Lähiaastatel võib heitmevaba transpordi pakkumine olla määrav tehingute katkestaja.

Elekter, mida kasutatakse elektrilise veok toiteks, on selle olelustsükli hindamise (LCA) oluline osa. Kui teil on juurdepääs taastuvatele energiaallikatele elekter (tuule-, päikese- või hüdroenergia), saate elektrilise veok keskkonnakasu maksimeerida ja pakkuda oma klientidele null-heidet. Teise võimalusena paigaldavad paljud ettevõtted oma päikesepaneele, et tagada oma laevastikule odav taastuvenergia.

Kuigi elektrimootori veok ostuhind on endiselt vaieldamatult kõrgem kui selle diislikütuse ekvivalent, võib kogu omamiskulu (TCO) osutuda palju soodsamaks.

Kui arvestada väiksema kütusekulu ja kohaldatavate subsiidiumidega, on täiesti võimalik, et elektriline veok võib olla kuluefektiivsem kui diisel.

Elektriveokid võivad katta palju laiemat valikut marsruute ja rakendusi, kui paljud inimesed mõistavad.

"Elektriautod suudavad juba katta laiemat valikut marsruute ja rakendusi, kui paljud inimesed mõistavad," ütleb Volvo Trucks elektrikaubanduse ja tootespetsialist Robert Celec. "Isegi komplekt valikuga ja õigete kohandustega näeme üha enam elektriveokeid, mida kasutatakse pikemate vahemaade läbimiseks, pika aja jooksul töötamiseks ja erakordselt raskete koormate vedamiseks."

 

Kui soovite elektriveokite kohta rohkem teada saada, võite olla huvitatud lugemisest: