Veokid

Tipptasemel tankimine

Lennukite tankimiseks on vaja erisõidukeid. Venemaa lennuväljadel peavad seadmed töötama ka paksus lumes ja temperatuuril, mis võib olla isegi –50 °C. Sellistes oludes on vaja tipptasemel tehnikat.
Airbus A380 lennurajal.
Aviatechnology'lt tellitakse enamasti lahtihaagitavaid paakautosid, nagu need siin, Venemaa suurimal, Domodedovo lennuväljal Moskva lähedal.

Meie tootmisviisi teeb eriliseks see, et valmistame tooteid, mis vastavad nii rahvusvahelistele standarditele kui ka palju rangematele nõuetele, mis kehtivad Venemaal selles valdkonnas,“ lausub Sergei Aronov, pealisehitiste tootmise ettevõtte ZAO NPO Aviatechnology tehnikadirektor. Nende tankimisautod töötavad lennuväljadel üle kogu Venemaa ja välismaalgi.

Spetsiaalsõidukite tootja Aviatechnology käivitas tegevuse ajal, kui Nõukogude Liit oli just lagunenud ja aina rohkem välismaiseid lennufirmasid alustas lende Venemaale ja Venemaa kaudu edasi. Kõik nad vajasid tippkvaliteediga maapealseid tugiteenuseid. Algselt kasutas ettevõte Vene veokitootjatelt saadud veokeid, kuid peagi selgus, et need ei taganud aastaringse töö jaoks täielikku tehnilist võimekust. Ettevõte suhtles mitme Euroopa tootjaga ja valis uueks tarnijaks just Volvo Trucksi.

Teenindan igas kuus keskmiselt 50–60 lennukit. Ilma probleemideta ei tuleks sellise töökoormusega toime kaugeltki mitte iga veok, kuid Volvo saab hakkama.

Koostöö on nüüdseks kestnud juba kümme aastat ja seda iseloomustab tihe suhtlus tehniliste lahenduste väljatöötamisel.

“Esimese koostööaasta jooksul tootsime lennukite tankimisautosid Moskva Domodedovo ja Šeremetjevo lennuväljadele. Vaadates täna tagasi kümne aasta tagustele otsustele võib öelda, et ühised jõupingutused on andnud häid tulemusi. Kõik Volvo Trucksi raamile ehitatud tankimisautod on endiselt nendel lennuväljadel kasutusel,“ tõdeb Sergei Aronov.

“Esimese koostööaasta jooksul tootsime lennukite tankimisautosid Moskva Domodedovo ja Šeremetjevo lennuväljadele. Vaadates täna tagasi kümne aasta tagustele otsustele võib öelda, et ühised jõupingutused on andnud häid tulemusi. Kõik Volvo Trucksi raamile ehitatud tankimisautod on endiselt nendel lennuväljadel kasutusel,“ tõdeb Sergei Aronov.

Viimase paari aasta jooksul on turul toimunud ühinemiste tagajärjel Euroopa Liitu alles jäänud kaheksa lennukite tankimisautode tootjat ja Venemaal on neid ainult kaks.

“Kliendid ei torma enam ringi nagu varem, lootes leida madalaimaid tootmiskulusid. Nüüd otsitakse kõrget kvaliteeti mõistliku hinnaga. Seetõttu ei kasuta nad enam vahendajaid, vaid pöörduvad otse spetsiaalsõidukite ja -seadmete tootjate poole,“ selgitab ta.

Aviatechnology'l on siin eelis, sest ettevõte pakub kompleksset lahendust alates jooniste koostamisest ja veoki ehitamisest kuni katsetamise ja tellijale tarnimiseni. Nad teevad tihedat koostööd nii tootjaga kui ka veokeid kasutavate klientidega. Tootja paindlikkus on ülioluline näiteks seetõttu, et tehnilised nõuded ja võimalused pealisehitise integreerimiseks on karmid, eriti ohutusfunktsioonide koha pealt.

Oluline on ka, et Aviatechnology veokitarnega kaasneb toimiv ja kvaliteetne tugiteenus lõppkasutajale. “Ei ole vastutusrikkamat tööd kui lennuki tankimine otse tiiva all. Suurema usaldusega suhtutakse sellistesse oma väärtust juba tõestanud kaubamärkidesse, nagu AO Shell & Aerofuels, kes kasutab meie toodetud tankimisautosid Domodedovo lennuväljal. Nemad usaldavad ka meid,“ ütleb Sergei Aronov.

Kõik Volvo Trucksi raamile ehitatud tankimisautod on endiselt nendel lennuväljadel kasutusel.

AO Shell & Aerofuelsi jaoks oli 2008. aasta, mil nad ostsid kaks Volvo Trucksi raamile ehitatud lennukite tankimisautot Venemaa suurimal, Domodedovo lennuväljal kasutamiseks, esimene kord välismaise kaubamärgiga kokku puutuda. Täna on ettevõtte kõik tankimisautod Volvo baasil ja tangivad kümnete Euroopa, Aasia ja Ameerika lennufirmade lennukeid reaktiivkütusega. Tangitakse nii eralennukeid kui ka laiakerelisi lennukeid (nt Boeing 787 Dreamliner).

Shelli veokijuht ja tankija Andrei Popov hakkas kasutama ühte nendest kahest Volvo FM-ist, mis Domodedovo lennuväljale toodi, ja ta ei vahetaks seda millegi vastu või siis ainult sama veoki uuema mudeli vastu.

Andrei käib koos kolleegidega regulaarselt Volvo Trucksi korraldatud juhtide koolitustel ja spetsiaalseadmete kasutamisõiguse pikendamiseks peab ta tegema eksameid. Lennuväljal töötades on peamisteks prioriteetideks ohutus ja kvaliteet.

“12-tunnise töövahetuse jooksul tuleb reaktiivkütusega tankida 3–4 lennukit. Kuu jooksul töötan 16 vahetust. Seega tangin igas kuus keskmiselt 50–60 lennukit. Ilma probleemideta ei tuleks sellise töökoormusega toime kaugeltki mitte iga veok, kuid Volvo saab hakkama. Faktid räägivad enda eest,“ ütleb ta.