Veokid

25 Volvo FH uuendust

Volvo FH on juba oma olemasolu algusest alates tulevikku muutnud. 1993. aasta oli murranguline, kuid põhjapanevaid uuendusi veokijuhi mugavuse, ohutuse, tööviljakuse ja veoteenuste paindlikkuse parandamiseks lisandub katkematult.
Volvo FH LNG-veok

25: Volvo FH LNG (2017)
Volvo Trucks otsib alati uusi võimalusi tõhususe suurendamiseks ja kestlike lahenduste leidmiseks. 2017. aastal esitleti mudelit Volvo FH LNG. Veeldatud maagaasil või biogaasil töötav raskeveok. Veokite CO2-heide väheneb 20–100%. See võimaldab raskete piirkondlike ja kaugvedude kliimamõju veelgi vähendada.
 


24: Roomekäikudega I-Shift (2016)

Uue madala käigugrupiga Volvo FH suudab ebatasasel pinnal paigalt võtta veelgi raskema veosega ja tagab nii veokijuhile rohkem töötamise võimalusi. Kui sõidate tagasiteel ilma veoseta, on alati võimalik sisse lülitada sobiv käik ja vähendada kütusekulu.


23: Tandemi telje tõstuk (2015)

Veoteljed tekitavad hõõrde- ja veeretakistust, mis suurendab kütusekulu. Mittevajaliku telje väljalülitamine ja tõstmine tandemi telje tõstuki abil võimaldab tagasiteel kütusekulu vähendada kuni 4%. See on ideaalne lahendus veokijuhile, kes sõidab ühe otsa täiskoormaga ja tagasi tühjalt.


22: Topeltsiduriga I-Shift (2014)

Topeltsiduriga I-Shifti abil sai Volvo FH jõuülekanne sportautode tehnoloogia. See võimaldab veelgi sujuvamat sõitu, eelkõige kaldega teelõikudel.


21: Volvo dünaamiline roolisüsteem (2013)
Volvo dünaamiline roolisüsteem tagab veokijuhile uue kogemuse. Tuvastades veokijuhi kavatsusi 2000 korda sekundis ning kompenseerides maastiku ja tuule mõju, muudetakse rooli keeramine palju vähem pingutavamaks. See vähendab pinget veokijuhi seljale ja kaelale. Suurel kiirusel hoiab Volvo dünaamiline roolisüsteem veoki stabiilsena ja kindlalt kursil. Olenemata koormast on aeglasel ja ettevaatlikul manööverdamisel tagatud suurem roolimisjõud.


20: IV põlvkond (2012)

2012. aastal nägi päevavalgust uus Volvo FH. Seekord veelgi rohkem funktsioone veokijuhi aitamiseks. Kabiini suurendati ühe kuupmeetri võrra ja aknad tehti nähtavuse parandamiseks veelgi suuremaks. Juhitavuse muutis paremaks täiustatud raam.


19: Seisujahuti I-Park Cool (2012)

Volvo FH on terviklik tööruum. Aga ka avar eluruum. Rahulik uni on liiklusohutuse tagamiseks hädavajalik. Volvo veokite sisseehitatud kliimaseade I-Park Cool seab uued rajajooned soovitud temperatuuri tagamisele, ka kogu öö jooksul.


18: I-See (2012)
I-See tarkvara abil salvestab Volvo FH infot läbitud maanteede kohta. Tarkvara kasutab kogutud andmeid, et kohanduva püsikiirushoidikuga maksimeerida kütuse kokkuhoidu igal tõusul ja langusel.


17: Avariipidurdusega kokkupõrkehoiatus (2012)

Alates 1993. aastast seisab Volvo FH veokijuhtide ohutuse eest. 2012. aastal esitles Volvo Trucks avariipidurdusfunktsiooniga kokkupõrkehoiatuse süsteemi. Aktiivse ohutusseadise radar ja kaamera tuvastavad veoki ees olevaid sõidukeid.


16: FH III põlvkond (2008)

2008. aastal läbis Volvo FH suure uuenduse. Kabiini sisemus kujundati ümber ja saavutati veokijuhi mugavuse arvestamisel uus tase, mis kujunes oma valdkonna standardiks. Esiosa sai uue iseloomuliku radiaatorivõre, päikesesirmi ning esilaternate uue disaini.


15: Juhi valvsusabisüsteem (2008)

Volvo Trucks tagab maanteel ohutuse. 2008. aastal esitleti juhi valvsusabisüsteemi. Süsteem tuvastab veoki tavatu liikumise maanteel. Kui ilmnevad veokijuhi väsimuse tunnused, edastab süsteem heli- ja valgussignaali.


14: Sõidurajal püsimise abisüsteem (2007)

Sõidurajal püsimise abisüsteem tagab veokijuhi ohutuse kaameraga teekattemärgiseid jälgides ja nende ületamise korral hoiatab juhti.

 


13: Volvo mootorpidur+ (2006)

Kui 1993. aastal esitleti mudelit Volvo FH, oli sellel Volvo mootorpidur juba olemas. 2006. aastal uuendati süsteemi, pidurdusjõud suurenes ligi 25%. See muudab allamäge sõidu sujuvamaks ja vähendab rattapidurite koormust.


12: FH II põlvkond (2001)

Volvo FH teise põlvkonna veokite kasutuselevõtmisega saavutati uus tase. Juba tuntud veokile lisati veel funktsioone, mis muutsid töötamiskoha veokijuhile paremaks ja ettevõttele tulusamaks. Ümberkujundatud kabiinil olid veelgi paremad aerodünaamilised omadused. 


11: Elektrooniline stabiilsusprogramm (2001)

2001. aastal esitles Volvo Trucks maailma kõige esimest stabiilsusprogrammi, mis oli mõeldud nii veoki kui ka autorongi jaoks. Ohuolukorras sekkub elektrooniline stabiilsusprogramm, vähendades mootori võimsust ning rakendades pidureid veduki ja haagise igal rattal eraldi.


10: Energiat neelav kabiin (2001)
Volvo Trucks leiab alati uusi võimalusi ohutuse suurendamiseks. Kokkupõrke korral suunab energiat neelav kabiin energia tahapoole, säilitades kabiini sees ellujäämiseks vajaliku ruumi.


9: I-Shifti käigukast (2001)

2001. aastal sai Volvo FH I-Shifti käigukasti. Revolutsioon jõuülekandesüsteemis. See oli spetsiaalselt automaatseks käiguvahetuseks mõeldud jõuülekanne. Kunagi varem ei olnud sellist veokitel kasutatud. See andis Volvo FH-le suure eelise, lastes veokijuhil liiklusele keskenduda ja saavutada kaugvedudel optimaalse jõudluse.

 


8: Elektrooniliselt juhitava pidurisüsteemiga ketaspidur (1999)

Suurepärased tööomadused on veoki kõikide komponentide juures olulised. 1999. aastal sai Volvo FH uued ja ülimalt tundlikud EBS-ketaspidurid. See avas tee paljude täiendavate funktsioonide rakendamisele.


7: Eesmine allasõidutõke (1996)
Ohutus on oluline. Ja mitte ainult veokis viibijate jaoks. Volvo FH konstruktsioon vähendab sõiduautoga laupkokkupõrke korral kokkupõrkejõudu, suunates selle tahapoole. Volvo Trucks esitles seda funktsiooni juba ammu enne seda, kui see sai kohustuslikuks.


6: Turvapadi (1995)

1995. aastal esitles Volvo esimese raskeveokitootjana maailmas juhi turvapatja.


5: Mootor D12A (1993)

Volvo FH saavutas D12A-mootoriga väga suure edumaa. Uuel mootoril olid erakordselt head tööomadused. Sellel oli üks pihusti ja neli klappi silindri kohta ning ülanukkvõll. Kui veokijuhid said veokit katsetada, oli mootor üks neist omadustest, mis tõepoolest silma paistis.


4: Volvo mootorpidur (1993)

Volvo mootorpidur andis Volvo FH-le muljetavaldava pidurdusvõimsuse algusest peale. See vähendas koormust rattapiduritele, võimaldas künklikul maastikul suuremat keskmist kiirust ja suurendas turvalisust.


3: Aerodünaamilised omadused (1993)

Veok nagu ei ükski teine. Volvo FH on optimaalse aerodünaamika tagamiseks läbinud ulatuslikud tuuletunnelikatsed. Tulemuseks oli suurem jõudlus ja väiksem kütusekulu.


2: Kabiin (1993)

Üks Volvo FH peamistest eelistest turuletulekul oli keskendumine veokijuhile. Kabiini väljatöötamise aluseks olid arvukad katsed professionaalsete veokijuhtide osavõtul. Iga otsus tehti nende vajadustest lähtudes. Tulemuseks oli kabiin, mis muutis turgu. Volvo FH oli ette nähtud veoki juhtimiseks ja ka eluruumina kasutamiseks.


1: Raam (1993)

Volvo FH oli juba konstrueerimise algetapist alates osa Volvo Trucksi suuremast plaanist. Uus raam oli see, mis muutis Volvo FH algusest peale suurepäraseks. Selle konstruktsioon oli baasiks ka kõigile teistele inseneridele nende ideede teostamisel. See on taganud stabiilsuse ja loovuse ning pannud aluse tulevastele edukatele veokiseeriatele.