25 Volvo FH uuendust

Volvo FH on juba oma olemasolu algusest alates tulevikku muutnud. 1993. aasta oli murranguline, kuid põhjapanevaid uuendusi veokijuhi mugavuse, ohutuse, tööviljakuse ja veoteenuste paindlikkuse parandamiseks lisandub katkematult.
Volvo FH LNG-veok

25: Volvo FH LNG (2017)
Volvo Trucks otsib alati uusi võimalusi tõhususe suurendamiseks ja kestlike lahenduste leidmiseks. 2017. aastal esitleti mudelit Volvo FH LNG. Veeldatud maagaasil või biogaasil töötav raskeveok. Veokite CO2-heide väheneb 20–100%. See võimaldab raskete piirkondlike ja kaugvedude kliimamõju veelgi vähendada.
 

Volvo FH raske veose katsel


24: Roomekäikudega I-Shift (2016)

Uue madala käigugrupiga Volvo FH suudab ebatasasel pinnal paigalt võtta veelgi raskema veosega ja tagab nii veokijuhile rohkem töötamise võimalusi. Kui sõidate tagasiteel ilma veoseta, on alati võimalik sisse lülitada sobiv käik ja vähendada kütusekulu.

Tõstetud teljega Volvo FH


23: Tandemi telje tõstuk (2015)

Veoteljed tekitavad hõõrde- ja veeretakistust, mis suurendab kütusekulu. Mittevajaliku telje väljalülitamine ja tõstmine tandemi telje tõstuki abil võimaldab tagasiteel kütusekulu vähendada kuni 4%. See on ideaalne lahendus veokijuhile, kes sõidab ühe otsa täiskoormaga ja tagasi tühjalt.

Topeltsiduriga Volvo FH


22: Topeltsiduriga I-Shift (2014)

Topeltsiduriga I-Shifti abil sai Volvo FH jõuülekanne sportautode tehnoloogia. See võimaldab veelgi sujuvamat sõitu, eelkõige kaldega teelõikudel.

Veokijuht Volvo FH-d roolimas


21: Volvo dünaamiline roolisüsteem (2013)
Volvo dünaamiline roolisüsteem tagab veokijuhile uue kogemuse. Tuvastades veokijuhi kavatsusi 2000 korda sekundis ning kompenseerides maastiku ja tuule mõju, muudetakse rooli keeramine palju vähem pingutavamaks. See vähendab pinget veokijuhi seljale ja kaelale. Suurel kiirusel hoiab Volvo dünaamiline roolisüsteem veoki stabiilsena ja kindlalt kursil. Olenemata koormast on aeglasel ja ettevaatlikul manööverdamisel tagatud suurem roolimisjõud.

Volvo FH IV põlvkond


20: IV põlvkond (2012)

2012. aastal nägi päevavalgust uus Volvo FH. Seekord veelgi rohkem funktsioone veokijuhi aitamiseks. Kabiini suurendati ühe kuupmeetri võrra ja aknad tehti nähtavuse parandamiseks veelgi suuremaks. Juhitavuse muutis paremaks täiustatud raam.

Volvo FH kabiin


19: Seisujahuti I-Park Cool (2012)

Volvo FH on terviklik tööruum. Aga ka avar eluruum. Rahulik uni on liiklusohutuse tagamiseks hädavajalik. Volvo veokite sisseehitatud kliimaseade I-Park Cool seab uued rajajooned soovitud temperatuuri tagamisele, ka kogu öö jooksul.

Volvo FH mägisel maastikul


18: I-See (2012)
I-See tarkvara abil salvestab Volvo FH infot läbitud maanteede kohta. Tarkvara kasutab kogutud andmeid, et kohanduva püsikiirushoidikuga maksimeerida kütuse kokkuhoidu igal tõusul ja langusel.

Volvo FH kokkupõrkehoiatuse näide


17: Avariipidurdusega kokkupõrkehoiatus (2012)

Alates 1993. aastast seisab Volvo FH veokijuhtide ohutuse eest. 2012. aastal esitles Volvo Trucks avariipidurdusfunktsiooniga kokkupõrkehoiatuse süsteemi. Aktiivse ohutusseadise radar ja kaamera tuvastavad veoki ees olevaid sõidukeid.

Volvo FH III põlvkond


16: FH III põlvkond (2008)

2008. aastal läbis Volvo FH suure uuenduse. Kabiini sisemus kujundati ümber ja saavutati veokijuhi mugavuse arvestamisel uus tase, mis kujunes oma valdkonna standardiks. Esiosa sai uue iseloomuliku radiaatorivõre, päikesesirmi ning esilaternate uue disaini.

Juhi valvsusabisüsteemiga näidikuplokk


15: Juhi valvsusabisüsteem (2008)

Volvo Trucks tagab maanteel ohutuse. 2008. aastal esitleti juhi valvsusabisüsteemi. Süsteem tuvastab veoki tavatu liikumise maanteel. Kui ilmnevad veokijuhi väsimuse tunnused, edastab süsteem heli- ja valgussignaali.

Sõidurajal püsimise abisüsteemi nupp


14: Sõidurajal püsimise abisüsteem (2007)

Sõidurajal püsimise abisüsteem tagab veokijuhi ohutuse kaameraga teekattemärgiseid jälgides ja nende ületamise korral hoiatab juhti.

 

Volvo FH mägisel maastikul


13: Volvo mootorpidur+ (2006)

Kui 1993. aastal esitleti mudelit Volvo FH, oli sellel Volvo mootorpidur juba olemas. 2006. aastal uuendati süsteemi, pidurdusjõud suurenes ligi 25%. See muudab allamäge sõidu sujuvamaks ja vähendab rattapidurite koormust.

Volvo FH II põlvkond


12: FH II põlvkond (2001)

Volvo FH teise põlvkonna veokite kasutuselevõtmisega saavutati uus tase. Juba tuntud veokile lisati veel funktsioone, mis muutsid töötamiskoha veokijuhile paremaks ja ettevõttele tulusamaks. Ümberkujundatud kabiinil olid veelgi paremad aerodünaamilised omadused. 

Volvo FH ESP illustratsioon


11: Elektrooniline stabiilsusprogramm (2001)

2001. aastal esitles Volvo Trucks maailma kõige esimest stabiilsusprogrammi, mis oli mõeldud nii veoki kui ka autorongi jaoks. Ohuolukorras sekkub elektrooniline stabiilsusprogramm, vähendades mootori võimsust ning rakendades pidureid veduki ja haagise igal rattal eraldi.

Volvo FH ohutuse katsetamine


10: Energiat neelav kabiin (2001)
Volvo Trucks leiab alati uusi võimalusi ohutuse suurendamiseks. Kokkupõrke korral suunab energiat neelav kabiin energia tahapoole, säilitades kabiini sees ellujäämiseks vajaliku ruumi.

Volvo I-Shifti käigukast


9: I-Shifti käigukast (2001)

2001. aastal sai Volvo FH I-Shifti käigukasti. Revolutsioon jõuülekandesüsteemis. See oli spetsiaalselt automaatseks käiguvahetuseks mõeldud jõuülekanne. Kunagi varem ei olnud sellist veokitel kasutatud. See andis Volvo FH-le suure eelise, lastes veokijuhil liiklusele keskenduda ja saavutada kaugvedudel optimaalse jõudluse.

 

Ketaspidur


8: Elektrooniliselt juhitava pidurisüsteemiga ketaspidur (1999)

Suurepärased tööomadused on veoki kõikide komponentide juures olulised. 1999. aastal sai Volvo FH uued ja ülimalt tundlikud EBS-ketaspidurid. See avas tee paljude täiendavate funktsioonide rakendamisele.

Volvo ohutuskatsed


7: Eesmine allasõidutõke (1996)
Ohutus on oluline. Ja mitte ainult veokis viibijate jaoks. Volvo FH konstruktsioon vähendab sõiduautoga laupkokkupõrke korral kokkupõrkejõudu, suunates selle tahapoole. Volvo Trucks esitles seda funktsiooni juba ammu enne seda, kui see sai kohustuslikuks.

Turvapadja ohutuskatsed


6: Turvapadi (1995)

1995. aastal esitles Volvo esimese raskeveokitootjana maailmas juhi turvapatja.

D12-mootor


5: Mootor D12A (1993)

Volvo FH saavutas D12A-mootoriga väga suure edumaa. Uuel mootoril olid erakordselt head tööomadused. Sellel oli üks pihusti ja neli klappi silindri kohta ning ülanukkvõll. Kui veokijuhid said veokit katsetada, oli mootor üks neist omadustest, mis tõepoolest silma paistis.

Volvo FH allamägesõidul metsas


4: Volvo mootorpidur (1993)

Volvo mootorpidur andis Volvo FH-le muljetavaldava pidurdusvõimsuse algusest peale. See vähendas koormust rattapiduritele, võimaldas künklikul maastikul suuremat keskmist kiirust ja suurendas turvalisust.

Volvo FH mudeli aerodünaamiliste omaduste katsetamine


3: Aerodünaamilised omadused (1993)

Veok nagu ei ükski teine. Volvo FH on optimaalse aerodünaamika tagamiseks läbinud ulatuslikud tuuletunnelikatsed. Tulemuseks oli suurem jõudlus ja väiksem kütusekulu.

Volvo FH kabiin


2: Kabiin (1993)

Üks Volvo FH peamistest eelistest turuletulekul oli keskendumine veokijuhile. Kabiini väljatöötamise aluseks olid arvukad katsed professionaalsete veokijuhtide osavõtul. Iga otsus tehti nende vajadustest lähtudes. Tulemuseks oli kabiin, mis muutis turgu. Volvo FH oli ette nähtud veoki juhtimiseks ja ka eluruumina kasutamiseks.

Kaks Volvo FH-d


1: Raam (1993)

Volvo FH oli juba konstrueerimise algetapist alates osa Volvo Trucksi suuremast plaanist. Uus raam oli see, mis muutis Volvo FH algusest peale suurepäraseks. Selle konstruktsioon oli baasiks ka kõigile teistele inseneridele nende ideede teostamisel. See on taganud stabiilsuse ja loovuse ning pannud aluse tulevastele edukatele veokiseeriatele.

Seotud artiklid

Volvo dünaamilise roolisüsteemi eelised juhi jaoks

Ideaalne stabiilsus suurel kiirusel, täielik juhitavus väikesel kiirusel ning oluliselt väiksem koormus lihastele ja liigestele. 2013. aastal turule toodud murranguline Volvo dünaamiline roolisüsteem (Volvo Dynamic Steering system –VDS) on paljude ...

Kuidas I-Shifti topeltsidur aitab Itaalia veoettevõttel Sartori keerulistel mägiteedel kütust säästa

Mägises Põhja-Itaalias vajab pereettevõtte Sartori Trasporti veokeid, milles on ühendatud suur jõudlus ja väike kütusekulu. Kasutades I-Shifti topeltsiduriga Volvo FH-d, on nad leidnud täiusliku lahenduse....

Roomekäikude abil läbi jäiste metsade

Jäätunud, kitsad, künklikud teed ja 76-tonnine kogumass. Palgivedu Soome metsades on raske ülesanne nii juhtide kui ka veokite jaoks. Kuid tänu roomekäikudega Volvo I-Shiftile saavad Saku Simpanen ja tema meeskond sõita nii künklikul teel kui ka ...