Rohelisel vesinikul töötavad veokid, mitte fossiilkütustel, pakuvad üht võimalust transpordi dekarboniseerimiseks. Vesinikveokid sobivad eriti hästi pikemate vahemaade jaoks ja piirkondadesse, kus laadimistaristu on piiratud või akude laadimiseks pole piisavalt aega.
Volvo alustab vesinikul töötavate sisepõlemismootoritega veokite katsetusi koos klientidega 2026. aastal ning veokid saavad kaubanduslikult kättesaadavaks selle aastakümne lõpus. Juba praegu toimuvad katsetused laborites ja sõidukitega. Vesinikul töötavad sisepõlemismootoriga veokid täiendavad Volvo teisi alternatiive, nagu akuelektrilised veokid, kütuseelemendiga elektriveokid ja taastuvkütustel, näiteks biogaasil ja HVO-l (hüdrogeenitud taimeõli), töötavad veokid.
„Veokid, kus traditsiooniline sisepõlemismootor jääb alles, kuid töötab vesinikul, omavad sama jõudlust ja töökindlust kui meie diiselveokid, kuid väga madalate CO2 heitmetega. Need on väärtuslikuks täienduseks meie akuelektrilistele veokitele, mis on olnud turul juba mitu aastat,“ ütleb Jan Hjelmgren, Volvo Trucksi tootejuhtimise ja kvaliteedi juht.
Rohelisel vesinikul töötavad Volvo sisepõlemismootoriga veokid suudavad pakkuda väga madalaid CO2 heitmeid, kui kasutada süütekütusena taastuvat HVO-d, ja neid klassifitseeritakse „nullheitega sõidukiteks“ (ZEV) vastavalt uutele ELi CO2 heitmestandarditele.
„On selge, et raskeveonduse dekarboniseerimiseks on vaja mitut tüüpi tehnoloogiaid. Ülemaailmse veokitootjana peame toetama oma kliente, pakkudes erinevaid dekarboniseerimislahendusi, ja kliendid saavad valida oma alternatiivi vastavalt transpordiülesandele, olemasolevale taristule ja rohelise energia hindadele,“ ütleb Jan Hjelmgren.
Vesinikul töötavad Volvo sisepõlemismootoriga veokid kasutavad kõrgsurve otsepritse (HPDI) tehnoloogiat, kus väike kogus süütekütust süstitakse kõrge rõhu all, et võimaldada kompressioonisüüdet enne vesiniku lisamist. Selle tehnoloogia eelised hõlmavad suuremat energiatõhusust madalama kütusekulu ja suurenenud mootori võimsusega.
Volvo Group on sõlminud lepingu Westport Fuel Systemsiga, et luua ühisettevõte, mis kasutab HPDI tehnoloogiat. Ühisettevõte peaks alustama tegevust 2024. aasta teises kvartalis pärast ametlikku sulgemist.
ANDMED
Vesinikul töötavatel Volvo veokitel on tööraadius, mis on võrreldav paljude diiselveokitega, sõltuvalt transporditüübist. Vesiniku põlemisel tekkivate madalate CO2 heitmete tõttu klassifitseeritakse need veokid „nullheitega sõidukiteks“ vastavalt uutele ELi CO2 heitmestandarditele. Vesiniku põlemismootorid eraldavad ka väga väikestes kogustes lämmastikoksiide ja osakesi. Vesinikku saab kasutada ka kütuseelemendiga elektriveokite jõuallikana, kus elekter toodetakse veoki pardal. Kütuseelemendiga elektriveokid ei eralda heitgaase, vaid ainult veeauru.
Ringo Kristelstein
Volvo Trucks Baltic North müügijuht
E-post: ringo.kristelstein@volvo.com
Tel: +372 5197 1075
Pressifotod ja -filmid on saadaval Volvo Trucksi meediakeskuses:
https://media.volvogroup.com/dam
Volvo Trucks pakub keskmiste ja raskeveokite täieliku valikuga terviklikke transpordilahendusi nõudlikele ja professionaalsetele klientidele. Kliendituge pakutakse ülemaailmse edasimüüjate võrgustiku kaudu, millel on 2200 teeninduspunkti umbes 130 riigis. Volvo veokite tootmine toimub 12 riigis üle kogu maailma. 2023. aastal tarniti üle maailma umbes 145 000 Volvo veokit. Volvo Trucks kuulub Volvo kontserni, mis on üks maailma juhtivaid veoautode, busside, ehitusseadmete ning laeva- ja tööstusmootorite tootjaid. Samuti pakub kontsern finantseerimise ja teeninduse terviklahendusi. Volvo Trucks põhiväärtused on kvaliteet, ohutus ja keskkonnahoid.