Veokid

Volvo veokikabiini kokkumonteerimine

Volvo Trucksi koostetehases Tuves (Göteborg) pannakse Volvo veoki kabiini koosteliinil kokku umbes 900 osa – seda kõike vaid kuue tunniga.
Kabiini kokkumonteerimise lõplik kontrollimine.
Kabiini koosteliini lõpus valgustavad täielikult kokkumonteeritud kabiini eredad tuled, et kontrollida värvi ja kere viimistlust.

Kõige olulisem on hästi korraldatud protsess, kus iga detail ja tegevus on planeeritud maksimaalse kiiruse, täpsuse ja tõhususega.

„Oluline on, et kõik töötab koos,” räägib tootmistehnoloogia osakonna kabiiniehituse meeskonnajuht Paulina Lundgren. „Kõik peab kulgema sujuvalt: tehnilised lahendused, tootmise planeerimine, materjali tarnimine ja operaatorite töökorraldus. Kõik peab olema täiuslik.”

Tootmine algab kabiini korpusest, mis toodetakse ja värvitakse Volvo Trucksi kabiinitehases Umeås (Põhja-Rootsi) ja tuuakse sealt rongiga Göteborgis asuvasse Tuve tehasesse. Töötajad valmistavad kabiini ette peakoosteliini jaoks, eemaldades armatuurlaua paneeli ja esiluugi. Seejärel juhitakse kabiin peakoosteliinile, kus see liigub kiirusega üks meeter minutis.

Kabiin läbib 56 tööjaama, kus töötajatel on oma tööülesande täitmiseks enne järgmisse jaama liikumist aega keskmiselt 5,5 minutit. Maksimaalse tõhususe ja kiiruse tagamiseks on iga jaam hoolikalt projekteeritud ja liigendatud ning kõik vajalikud tööriistad ja osad on paigutatud võimalikult mugavalt ja lähedale. Ülioluline on ka tööprotsessi ohutus ja ergonoomika, mistõttu saavad töötajad kasutada mitmeid tõste- ja tugivahendeid.

„Kõik tööjaamad on ehitatud nii, et igaüks saaks nendega töötada,” ütleb Paulina Lundgren.

 

Koosteliin on ehitatud kalaluu meetodil: keskel on pealiin ja külgedel väiksemad eelkoosteliinid, millel monteeritakse suuremaid mooduleid. Armatuurlaua jaoks on olemas isegi eelmonteerimise jaoks ette nähtud eelkoosteliinid: üksikutest komponentidest monteeritakse väikesed moodulid ja need omakorda terviklikuks armatuurlauaks, mis paigaldatakse pealiinil otse kabiini.

Kõik peab kulgema sujuvalt: tehnilised lahendused, tootmise planeerimine, materjali tarnimine ja operaatorite töökorraldus. Kõik peab olema täiuslik.

Keskmine kabiin koosneb 750–900 osast. Kuid tootenumbreid on umbes 3500 – nii paljude omaduste korral on peaaegu iga kabiin ainulaadne. Äärmiselt keeruka protsessi eesmärk on vähendada inimlike eksimuste ohtu. Näiteks selleks, et osade valija võtaks iga kabiini jaoks sobiva osa, näitab tulede süsteem, millist osa on järgmise kabiini jaoks vaja. Kui kõik osad on koos ja pealiinile suunatud, vajutab osade valija järgmise tulede järgnevuse valimiseks lihtsalt nuppu.

Enamik osi ja komponente paigaldatakse käsitsi. Volvo FH kabiinide esiklaaside, külgakende ja katuseluukide paigaldamiseks kasutatakse aga kahte robotit. Mõlemad tõstavad klaasi iminappadega ja pööravad selle serva ettevaatlikult liimidosaatori all. Kabiini ümbritsevad andurid tagavad klaasi õige asendi robotkäte vahel. Mõlemad robotid on programmeeritud nii, et need teavad täpselt, milline kabiinimudel peab igal ajahetkel liinil olema. Samuti on need kalibreeritud paigaldama klaasi 0,1 mm täpsusega.

Lõppjaamades katsetavad töötajad kõiki juhtfunktsioone. Kabiini valgustavad eredad tuled, et kontrollida värvi ja kere viimistlust. Seejärel teisaldatakse kabiin raamiliinile, kus see ühendatakse raami ja jõuülekandega.

Kabiini kokkumonteerimine – Tuve

  • 3500 erinevat tootenumbrit kasutatakse kabiini kokkumonteerimisel.
  • 240 töötajat töötavad kabiini koostealal tootmise ajal.
  • 56 tööjaama on kabiini koosteliinil.
  • 5.5 minutit kulub keskmiselt igas tööjaamas.
  • 6 tundi kulub kabiinil kogu koosteliini läbimiseks.
  • 120 kabiini toodetakse Tuves praegu iga päev.