Veokid

Volvo Trucksi I-Shift käiguvahetustehnoloogia: 20 aastat innovatsiooni

Volvo Trucks I-Shift intelligentne automatiseeritud manuaalne käiguvahetussüsteem (AMT) on autotööstuses jätkuvalt märgilise tähendusega. I-Shift tehnoloogia mõju kütusetarbimisele, veoki omadustele, turvalisusele ja juhtimismugavusele on läbi aastate olnud väga positiivne. 2020. aasta lõpuks oli maailmas müüdud juba enam kui miljon I-Shiftiga Volvo veokit. I-Shifti uuenduslik tehnoloogia on nüüdseks olnud turul juba 20 aastat. Arendustööd jätkuvad ka täna, et pakkuda uuendusi ka tulevikus.
I-Shifti loomisel on oluline roll inseneridel ja klientide tagasisidel
I-Shifti loomisel on oluline roll inseneridel ja klientide tagasisidel

I-Shifti turuletoomisega 2001. aastal kinnitas Volvo Trucks oma veendumust, et siduripõhine ülekandesüsteem on kõige parem valik automaatseks käiguvahetuseks. Kahekümne aasta jooksul on maailmas müüdud enam kui miljon I-Shift tehnoloogiat kasutavat veokit. Tänased Volvo FH, FH16, FM, FMX mudelid on kõik varustatud I-Shiftiga. Autoomaatsüsteem aitab vähendada kütusekülusid ja seeläbi ka kaasnevaid keskkonnamõjusid. Samuti mõjutab see nii turvalisuse kui juhitavusega seotud omadusi nagu väiksem müratase, vibratsioon ja juhi füüsiline koormus.

 

“I-Shift oli toona, ja on ka täna, revolutsiooniline. Täna müüme I-Shiftiga varustatud veokeid kõikjal üle maailma. Näiteks Põhja-Ameerikas alustasime 2007. aastal ühekohaliste müüginumbritega, kuid tänaseks on seal juba enam kui 90% Volvo veokitest I-Shift’iga varustatud. Need numbrid illustreerivad selgelt nii lahenduse efektiivsust kui atraktiivsust veokijuhtidele,” ütleb Pär Bergstrand, Volvo Trucks raskeveokite käiguvahetuse valdkonna juht.

 

Volvo poolt arendatuna on I-Shift sünkroniseeritud kogu ülejäänud veokiga, kuna käiguvahetusel kasutatab see nii mootorist kui veokist tulenevat infot, et töötada võimalikult optimaalselt erinevatel veokitel ja kasutusvaldkondades. “Sünkroniseerimine on see, mis muudab I-Shifti väljapaistvaks ja nii mitmekülgseks. I-Shift on aastatepikkuse arendustöö, klientide tagasiside testsõitudelt ning grupisisese tehnoloogilise informatsiooni kasutamise tulemus,” selgitab Pär Bergstrand.

 

I-Shifti edu seisnebki selle võimekuses töötada kogu jõuülekandega, kuna käiguvahetussüsteem on kohaldatud mootori ja veoki komponentidega juba arendusetapis. I-Shift on aastate jooksul palju edasi arenenud ning vastab paljude segmentide transpordivajadustele, mitte ainult jõudluse ja efektiivsuse, vaid ka optimaalse  juhitavuse ja turvalisuse mõttes.

 

Aastate vältel on I-Shift täienenud mitmete nutikate funktsioonidega, mida hindavad nii juhid kui

vedajad. Mõned näited:

 

Topeltsiduriga I-Shift

Inspireetituna võidusõiduautodest tutvustas Volvo Trucks 2014. aastal topeltsiduriga I-Shifti, mis võimaldab kiiret ja kohest käiguvahetust.

 

Roomekäikudega I-Shift

Järgmine oluline uuendus oli 2016. Aastal, mil tutvustati roomekäikudega I-Shifti, mis võimaldab veokil ülimadalal kiirusel roomata, et sooritada täpseid manöövreid. See omadus sobib nii ehitusplatsile, teetöödele kui metsandusse.

 

I-See kaardirakendus pilves

I-See on eraldi süsteem, mille saab I-Shiftile lisada eesmärgiga täpse topograafilise analüüsi tulemusel valida kütusesäästlikuim käik. 2017. Aastal täiendatud I-See võimaldab veokil valida keskmise sõidukiiruse pilves oleva kaardirakenduse abil, mis arvestab edasise teekonna topograafiaga ning “ütleb” I-Shiftile, millal vahetada käiku, et tagada väiksem energia-ja seeläbi ka kütusekulu.

 

Kiigutamisfunktsiooniga I-Shift

2020. aastal lansseeritud uus raskeveokite seeria tõi kaasa taas uue funktsiooni: kiigutamisfunktsiooniga I-Shift, mis võimaldab juhil muuta suunda ilma pidurdamata. See omadus on kasulik ehitusel, metsanduses, kaevandustes, kus on efektiivne liikuda edasi-tagasi madalal kiirusel. 

 

Uue põlvkonna Volvo veokite kütusetarve on veel väiksem. Näiteks uus I-Save tehnoloogiaga Volvo FH  on Volvo Trucski senise ajaloo kõike ökonoomsem pikamaaveok, mis võimaldab kütusekuludelt säästa kuni 10 protsenti. *

 

* Kütusekulu erinevus arvutatakse I-Save'i diislikütuse ja AdBlue kulude võrdlemisel: Mootor D13TC Euro 6 (D) koos pikamaavedude kütusesäästupaketiga ja mootor D13 eSCR Euro 6 (D) ilma pikamaavedude kütusesäästupaketita. Tegelik kütusekulu erineb olenevalt paljudest teguritest, nagu juhi kogemused, püsikiirusehoidja kasutamine, sõiduki tehnilised andmed, sõiduki koormus, tegelik topograafia ja ilmastikutingimused.

 

For further information, please contact:

Jan Strandhede
Media Relations Director, Volvo Trucks
Tel: +46 31 3233715
Email: jan.strandhede@volvo.com

Volvo Trucks supplies complete transport solutions for discerning professional customers with its full range of medium- and heavy-duty trucks. Customer support is provided via a global network of dealers with 2,300 service points in about 130 countries. Volvo trucks are assembled in 12 countries across the globe. In 2022 approximately 145,000 Volvo trucks were delivered worldwide. Volvo Trucks is part of the Volvo Group, one of the world’s leading manufacturers of trucks, buses, construction equipment and marine and industrial engines. The group also provides complete solutions for financing and service. Volvo Trucks’ work is based on the core values of quality, safety and environmental care.

Lisainformatsioon:


Kadri Siibak
telefon: +3725126668
e-mail: kadri.siibak@consultant.volvo.com

 

Volvo Trucks pakub veonduse täislahendusi professionaalsetele ja nõudlikele klientidele, varustades neid kesk- ja raskeveokite täisvalikuga. Klienditugi tagatakse 2300 hoolduskeskusest koosneva ülemaailmse võrgustiku kaudu, mis hõlmab enam kui 130-t riiki. Volvo veokite tootmine toimub 13-s riigis üle kogu maailma. 2020. aastal tarniti kogu maailmas ligi 94 000 Volvo veokit. Volvo Trucks on Volvo kontserni osa. Volvo kontsern on maailma juhtivaid veokite, busside, ehitusseadmete ning merenduses ja tööstuses kasutatavate tööstuslike mootorite tootjaid. Volvo kontsern pakub ka finants- ja hooldusteenuste täislahendusi. Volvo Trucksi töö põhineb ettevõtte põhiväärtustel – kvaliteedil, ohutusel ja keskkonnahoiul.