Pole saladus, et suurim kulu transpordiettevõttele on kütus. See moodustab vähemalt 1/3 paljude veoettevõtete kogukulust. Niisiis, kuidas seda kulu vähendada?
Siin on abiks teadmised seda mõjutavatest teguritest ning nende toimimisest. See veebileht jagab infot just selle kohta, mida tasub silmas pidada, et vähendada kütusekulu. Veoki spetsifikatsioonist, hooldusest, juhi sõiduoskustest transpordiinfosüsteemini.
Tutvu kõige olulisemate teguritega!
Veoauto kütusesäästu üks suurimaid tegureid on jõuülekanne. Kui see on kohandatud, on suur osa teie veoki kütusekulust fikseeritud – seega on oluline, et see oleks korrektselt tehtud. Kuigi kõik jõuallika komponendid mängivad rolli – alates tagasillast kuni käigukasti õlini – on kolm kõige suuremat mõju avaldavat komponenti mootor, käigukast ja kiirushoidik.
Tänapäeval on hiljutised tehnoloogilised edusammud viinud need komponendid uuele tasemele. Kombineeritud turbomootorid (nagu D13TC) on võimsad ja tagavad parema kütusesäästlikkuse kui eSCR-id ning vähendavad oluliselt ka AdBlue kasutamist. Automaatkäigukast nagu I-Shift kasutab käiguvahetuse ülitäpseks muutmiseks reaalaja sõiduandmeid. Targa püsikiirusehoidja (I-See) kasutuselevõtt tähendab, et juhid saavad isegi künklikul maastikul jala gaasilt maha võtta ja säästa veelgi rohkem kütust.
Tutvuge nende lahendustega optimaalse jõuülekande tagamiseks.
Aerodünaamika on teine tehniline tegur, millel on suur mõju veoautode kütusekulule. Jõudlust võivad mõjutada kõik alates välistest tarvikutest kuni peeglite ja esispoileriteni, kuid kõige olulisemad on järgmised:
Niisiis, kuidas ikkagi parandada veoki aerodünaamilisi omadusi? Kabiinide puhul mõjutavad seda nii kõrgus, katuse kaldenurk kui ka konstruktsioon. Kuidas on katusespoileri, kabiini külgspoilerite, raami külgkatete ja poritiibade servadega? Need kõik parandavad kütusesäästu, kuid veenduge, et katusespoiler oleks tehases paigaldatud – võimalikku kütusesäästu võib mõjutada isegi 5 cm liiga madalale või 10 cm liiga kõrgele paigaldamine.
Haagistega seoses: oluline on hoida need kõige paremas seisukorras ja reguleerida rattaid. Saate oma sõidukit ja haagist hooldada ühes kohas kasutades meie haagisehoolduse teenust.
Veeretakistus on suuruselt kolmas kütusekulu mõjutav tehniline tegur. Selle määravad peamiselt:
Veeretakistuse vähendamiseks kasutage "mitmeotstarbeliste" rehvide asemel kütusekulu optimeerimiseks mõeldud rehve. Kindlasti ärge sõitke madala rehvirõhu või vale sildade seadistusega. Vale seadistuse tulemusena muutub juhtimine ebastabiilseks ja veok võtab teel rohkem ruumi, kuna rattad ei liigu samal trajektooril. See suurendab õhutakistust, mis suurendab hoopis kütusekulu.
Õigete hooldusteenuste kasutamine muudab kütusekulu jälgimise ja kokkuhoidmise lihtsamaks ning hoiab teie sõidukipargi alati kõige parimas seisukorras.
Veokijuhtidesse investeerimine on sama oluline kui veokitesse investeerimine. Miks? Kuna kogenud ja motiveeritud veokijuhtid on suurema tööviljakusega, siis sõidavad nad ka oluliselt säästlikumalt ja ohutumalt.
Kõige olulisem, mida veokijuht kütuse säästmisel teha saab, on kujundada head harjumused ja oskused seoses:
Muudeks olulisteks teguriteks on ennetav, vabakäigul ja linnaliikluses sõitmisega seonduvad tegevused ja oskused.
Meie veokijuhtide koolitus annab veokijuhile oskused, mis aitavad Teil säästa kütusekuludelt. Lisaks ökonoomsele sõidustiilile võivad need oskused tõsta tootlikkust, suurendada veokijuhtide valdkonnapõhiseid teadmisi, tõsta ohutust ja turvalisust teedel. Hea koolitus aitab leida ja hoida parimaid juhte.